Even een kleine aanvulling vanuit mijn onervaren kant. Ik wil ook weer het drummen oppakken (destijds tussen de 8á14j veel gedaan). En aangezien ik ook buren heb zit ik ook naar elektrisch te kijken.
Ik wou beginnen met een setje rond de 5á600 euro, maar na veel verhalen te hebben gelezen ben ik hier een beetje op terug aan het komen.
Initieel wou ik voor
deze gaan, is een behoorlijk complete set en moet ook redelijk goed zijn. Echter lees ik hier en daar mindere verhalen over het merk en dan vooral de kwaliteit.
Toen dacht ik, laat ik voor een bekend/goed merk gaan en kwam ik bij
deze uit, maar die vond ik nogal karig.
En na wat verder kijken kwam ik op deze 2 uit:
Roland TD-17KV
Roland TD-17KVX
Het een stuk duurder dan mijn huidige budget maar qua reviews is iedereen laaiend enthausiast over deze type's. De drumcomputer moet erg goed zijn, de sets zijn nog best goed uitbreidbaar, en de meegeleverde snare/cymbals moeten erg goed zijn. Tevens moet de hihat bij de KVX ook erg goed zijn. Het nadeel van deze 2 sets:
KV - Je moet er een bassdrum pedaal bij kopen
KVX - Je moet er een bassdrum + hihat standaard bijkopen.
Het voordeel hiervan is dat je dan wel zelf de kwaliteit bepaalt, maar het maakt beide sets wel weer een stuk duurder vooral omdat je ook nog de volgende onderdelen nodig hebt:
- Drumkruk
- Koptelefoon/speaker
- Stokken
Omdat ik niet weet hoe elektrisch mij zal bevallen ga ik binnenkort eens kijken of het nog interessant is om 1 van die 2 een half jaartje te huren. Mocht het bevallen dan hoef ik niet extreem veel meer bij te leggen om de set te houden.
http://www.vanginkel-muziek.nl/instrument-huren
Helaas is het oude drum topic al dicht , maar misschien wel wat handige info in.
Het grote Drum-topic
En deze is niet echt heel levendig.
Het Grote Drum -en Percussie-topic
Een andere zijstap die ik eerdaags ga testen is het drumstel lenen van m'n vader. Deze zal ik dan op de zolder van de garage plaatsen en kijken hoeveel herrie dit geeft en of isoleren een mogelijke optie is. Qua aanschaf is dit een heel stuk goedkoper, maar om de boel goed geisoleerd/geluidsdicht te krijgen is niet goedkoop. Het grote voordeel is dat het uitbreiden van je set dan een heel stuk makkelijker gaat en mogelijk ook goedkoper is.