• Eldijomo
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 21-10 10:45
Ik heb een actieve Onkyo sub aangesloten op mijn Denon receiver. Het volgende is aan de hand:

Als ik mijn receiver uit zet gaat de sub na enkele minuten in stand-by en heb ik een rode led. Als ik de receiver aan zet gaat het ledje op de sub op blauw maar gaat de bas niet aan.

Trek ik de stekker uit het stopcontact en er na 10 sec weer in doet hij het perfect.

• HiHatTi1322
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 19-01-2020
Ik heb hetzelfde probleem maar dan met een AVR-X2500H. Ik heb de mijne al een keer teruggestuurd, maar dat heeft niet geholpen

• Eldijomo
Ik heb het gevoel dat er uit de receiver een signaal moet komen die de sub actief maakt, geen idee waar dit in te stellen. Heb al heel wat instellingen aangepast, tot nu toe zonder resultaat. Tot nu toe is dit mijn oplossing https://www.action.com/nl-nl/p/schakelaarset-/

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22:28

FeaR

ModeratoR Consumentenelektronica

In GoT we trust

Eldijomo schreef op zondag 19 januari 2020 @ 00:08:
Als ik de receiver aan zet gaat het ledje op de sub op blauw maar gaat de bas niet aan.
Hoe is de subwoofer op de receiver aangesloten? Alleen via RCA of ook via 12V Trigger? Als het alleen RCA is dan werkt de Denon mijns inziens naar behoren. Als de Denon geen signaal zou geven zou de LED immers niet omspringen van rood naar blauw. Je kan het uitgangssignaal van de Denon wat verhogen (volume op de subwoofer dan verlagen ter compensatie) om te zien of dat wat brengt maar ik neig toch meer naar de subwoofer.

[Voor 3% gewijzigd door FeaR op 19-01-2020 02:25]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• Eldijomo
Aansluiting via tulp stekker in subwoofer poort 1 en 220v stopcontact.

De vraag is nu waar ik dat moet doen. In audio set-up kan het, geen effect. In speakers set-up kan het, geen effect. Via de app kan het, geen effect.

Het probleem blijkt hardwarematig wel op te lossen, maar wel erg omslachtig. Zoek eigenlijk het werkelijke probleem. https://www.amazon.com/gp...GA3CRX515?ASIN=B000HMLP5A

[Voor 48% gewijzigd door Eldijomo op 19-01-2020 10:51]

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Wat als je bijvoorbeeld een telefoon met 3,5 mm jack naar RCA rechtstreeks op de subwoofer aansluit, wacht tot deze in stand-by is en dan muziek af speelt? Dan bypass je heel de Denon en de instellingen en kan je uitsluiten of het aan de subwoofer of receiver ligt. Ik neig nog steeds naar de subwoofer aangezien de Denon wel signaal stuurt om de subwoofer in te laten schakelen. Als dat signaal al genoeg is voor inschakelen zou er eigenlijk ook direct geluid uit moeten komen.

• Jeru
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 30-11 08:41
Eldijomo schreef op zondag 19 januari 2020 @ 00:23:
Ik heb het gevoel dat er uit de receiver een signaal moet komen die de sub actief maakt, geen idee waar dit in te stellen. Heb al heel wat instellingen aangepast, tot nu toe zonder resultaat. Tot nu toe is dit mijn oplossing https://www.action.com/nl-nl/p/schakelaarset-/
In dezelfde lijn denkend heb je ook een compleet stekkerblok met een master/slave opstelling, als je dan je receiver als master zet, zou de subwoofer moeten volgen. https://www.allekabels.nl...wiZ9hfj48SUaAp_cEALw_wcB#

Maar dat werkt denk ik alleen als je een altijd aan functie hebt op je sub, nu ik erbij stil sta heeft mijn sub van Jamo, off/auto/on. Ik heb hem sinds kort samen met de x2600h, en nu ik erover nadenk zou hij bij mij wel eens hetzelfde probleem kunnen hebben als bij jou, niet op tijd inschakelen. Voor mij zou de oplossing in ieder geval wel zo'n master slave constructie kunnen zijn, aangezien ik een continue aan schakelaar heb.

[Voor 9% gewijzigd door Jeru op 11-02-2020 08:54]

Hier kan je een beschrijving vinden voor hogere snelheden halen met usenet : klik!

• Lip
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Er staat een geheimje in de service manual van de Onkyo subwoofer, waarmee je de standby tijd langer kan uitstellen. (zoek maar alvast een jumper).

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

• Eldijomo
Oké, ik hoor het graag!

• Lip
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Schroef de woofer los, haal de bedrading los, schroef de versterker los, de jumper past maar op 1 plek als het goed is.

pssst: niet door vertellen

[Voor 14% gewijzigd door Lip op 12-02-2020 10:27]

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

• Eldijomo
Jeru schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 08:53:
[...]

In dezelfde lijn denkend heb je ook een compleet stekkerblok met een master/slave opstelling, als je dan je receiver als master zet, zou de subwoofer moeten volgen. https://www.allekabels.nl...wiZ9hfj48SUaAp_cEALw_wcB#

Maar dat werkt denk ik alleen als je een altijd aan functie hebt op je sub, nu ik erbij stil sta heeft mijn sub van Jamo, off/auto/on. Ik heb hem sinds kort samen met de x2600h, en nu ik erover nadenk zou hij bij mij wel eens hetzelfde probleem kunnen hebben als bij jou, niet op tijd inschakelen. Voor mij zou de oplossing in ieder geval wel zo'n master slave constructie kunnen zijn, aangezien ik een continue aan schakelaar heb.
Ben zeer benieuwd.

Ik heb hem altijd op stand-by en vraag me af of de stekker het verschil ziet of genoeg vind om te zien dat hij van stand-by naar aan gaat. En met uitschakelen moet hij de Denon niet mee uit schakelen.

Laat het even weten.

PS
Wat ik wel zie, is als ik mijn Denon onder geluidsniveau 4 a 5 zet blijft het lampje rood. Boven de 5 gaat hij aan en blauw. Als we de tv 10 minuten op pauze zetten blijft het lampje bauw maar is de sub wel in stand-by gegaan zonder het lampje rood te laten worden. Aan en uit zetten lost dit niet op, stroom uit en aan wel.

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Eldijomo schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 20:09:
[...]
En met uitschakelen moet hij de Denon niet mee uit schakelen.
Daarom zet je de subwoofer ook op SLAVE en de Denon op MASTER. Dan is aan op de Denon ook aan op de subwoofer en uit op de Denon uit op de subwoofer.

Ik zie alleen nog steeds niet in waarom het probleem bij de Denon gezocht wordt. De subwoofer vertoont raar gedrag (geen output geven terwijl het LEDje zegt dat de subwoofer aan staat), niet de receiver. Stroom naar de subwoofer is het probleem volgens mij niet. De subwoofer gaat in stand-by (al laat het LEDje dat niet zien) en pakt het signaal niet meer op, dat is je probleem. Heb je - zoals voorgesteld - al eens getest met een telefoon of andere bron zodat je de Denon uit kan sluiten? Enige wat in de Denon verkeerd kan gaan is dat deze geen signaal meer over de Subwoofer Pre-Out stuurt als je deze op pauze hebt gezet. Lijkt me sterk en lijkt ook niet het geval aangezien de Onkyo verder speelt nadat je de stroom van de subwoofer hebt gehaald.

[Voor 34% gewijzigd door FeaR op 12-02-2020 20:39]

• Eldijomo
FeaR schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 20:33:
[...]

Daarom zet je de subwoofer ook op SLAVE en de Denon op MASTER. Dan is aan op de Denon ook aan op de subwoofer en uit op de Denon uit op de subwoofer.

Ik zie alleen nog steeds niet in waarom het probleem bij de Denon gezocht wordt. De subwoofer vertoont raar gedrag (geen output geven terwijl het LEDje zegt dat de subwoofer aan staat), niet de receiver. Stroom naar de subwoofer is het probleem volgens mij niet. De subwoofer gaat in stand-by (al laat het LEDje dat niet zien) en pakt het signaal niet meer op, dat is je probleem. Heb je - zoals voorgesteld - al eens getest met een telefoon of andere bron zodat je de Denon uit kan sluiten? Enige wat in de Denon verkeerd kan gaan is dat deze geen signaal meer over de Subwoofer Pre-Out stuurt als je deze op pauze hebt gezet. Lijkt me sterk en lijkt ook niet het geval aangezien de Onkyo verder speelt nadat je de stroom van de subwoofer hebt gehaald.
Het is bijna vakantie dan heb ik even de tijd om meerdere dingen hier op te pakken waaronder een kabel regelen voor telefoon sub.

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Geen idee ook trouwens of zo'n Master-Slave Stekkerblok constant signaal van de Master naar de Slave zendt dat de Slave ingeschakeld moet zijn en blijven. Als dit alleen met in- dan wel uitschakelen is dan behoudt je ook niet dat de subwoofer niet in stand-by springt.

• Jeru
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 30-11 08:41
FeaR schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 08:12:
Geen idee ook trouwens of zo'n Master-Slave Stekkerblok constant signaal van de Master naar de Slave zendt dat de Slave ingeschakeld moet zijn en blijven. Als dit alleen met in- dan wel uitschakelen is dan behoudt je ook niet dat de subwoofer niet in stand-by springt.
Zover ik weet is het letterlijk zo dat er stroom gaat naar de andere stekkers zolang de master boven een bepaald (laag) voltage is. Als je de receiver uitzet volgt de sub automatisch met uitgaan. Maar zoals ik het begrijp heeft die onkyo sub geen always on mode. Dan helpt deze oplossing niet.

Hier kan je een beschrijving vinden voor hogere snelheden halen met usenet : klik!

• Slaapje
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21:44
@Eldijomo Heb jij ooit de oorzaak gevonden en wellicht een oplossing? Ik heb hetzelfde met een Onkyo sub op een Denon receiver. Blijft vaak in standby staan, soms gaat het lampje wel op een soort van blauw(meer paars dan blauw) en dan komt er nog steeds geen geluid uit.

Zet ik vervolgens de sub even uit en daarna aan dan blijft hij werken voor de rest van de avond. Niet echt heel handig.

*Edit* excuus voor de flinke kick :)

[Voor 4% gewijzigd door Slaapje op 30-11-2021 20:08]

To dare is to do

• Eldijomo
Ik heb het soort van opgelost omdat ik alles op Google home heb aangesloten. 1 als de woofer naar paars gaat is het bas signaal of eigemijk het vermogen te laag. Dit kun je aanpassen in de app. Ga naar het hamburger menu links boven en dan audio. Verhoog daar subwooverniv. Aanpassen. Ik hem op +3db maar je kunt tot 10 volgens mij.

Ik heb bij de action een LSC wifi stopcontact gekocht en daar de speaker op gezet. Ik zeg nu gewoon s avond. Hee Google doe alles uit in de woonkamer en de speaker gaat ook uit. Als ik muziek ga luisteren of tv kijken zeg ik, Hee Google zet bas speaker aan. Dit werkt hier al heel lang goed.

Een 2e optie is de speaker openen en een bepaalde pin op het moederbord doorverbinden. Maar dan staat hij voor altijd aan en actief. Vond ik geen mooie oplossing.

Nadeel, geen geluid dan gaat de speaker na 10 min uit en moet je idd weer uit en aan schakelen.

Hoop dat het je iets helpt.

[Voor 5% gewijzigd door Eldijomo op 30-11-2021 20:56]

• Slaapje
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21:44
@Eldijomo Dank voor het antwoord, ik ga me er eens in verdiepen.

Dat van die paarse kleur ben ik niet zo zeker van, als dit gebeurt en ik schakel daarna de sub uit en weer in dan werkt het signaal wel en gaat ie op blauw.

To dare is to do

• Eldijomo
Klopt, dan schommelt het net rond het niveau, zet je hem aan komt er eerst een soort korte piek in vermogen om je speaker wakker te schudden. Staat de receiver te zacht of speelt er rond de 10 minuten niets dan zie je soms paars. Waar het precies in zit weet ik niet maar sinds ik het vermogen van die uitgang heb, verhoogt zie ik het niet meer.
Pagina: 1

Google Pixel 7 Sony WH-1000XM5 Apple iPhone 14 Samsung Galaxy Watch5, 44mm Sonic Frontiers Samsung Galaxy Z Fold4 Insta360 X3 Nintendo Switch Lite

Tweakers is samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer onderdeel van DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee