k ben afhankelijk van een intermediair en payroll bedrijf voor mijn opdracht en daarom ben ik verantwoordelijk voor de werkgeverskosten en bijdrage aan ziektegeld verzekering van mijn inkomen. Op 1 februari ben ik 66 en 4 maanden oud (geboorte datum 1-10-1953) en mag ik AOW gebruiken.Ik ben van plan te blijven werken en mijn vraag gaat over de betaling van werkgeverslasten. Ik heb de maximale bedragen voor werkgeverslasten voor december betaald. Ik las ergens dat het laatste betaalmoment van de werkgeverslasten een maand vóór de AOW-leeftijd is. Dus vanaf 1-1-2020 hoef ik enkel de werkgevers deel van ZVW heffing hoef te betalen en meer niet. Is dit correct?
ZVW loopt door, alleen valt een pensioenrerechtigde misschien in hey lage tarief.
De premies die stoppen zijn werknemersverzekeringen WW en WIA. Je zult zien dat die post op de loonstrook van het payrollbedrijf lager wordt (dus het uit te keren loon hoger). Ook zul je zien dat een lager belastingschijf wordt toegepast (scheelt de AOW premie).
De premies die stoppen zijn werknemersverzekeringen WW en WIA. Je zult zien dat die post op de loonstrook van het payrollbedrijf lager wordt (dus het uit te keren loon hoger). Ook zul je zien dat een lager belastingschijf wordt toegepast (scheelt de AOW premie).