Spouwmuurisolatie en koudebrug

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naiki
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23-05-2024
Als goed gaan wij binnenkort verbouwen en isoleren.
Nu heb ik twee offertes voor spouwmuurisolatie opgevraagd alleen zit ik met het volgende.
Zoals op de foto te zien aan de voorkant van het huis zit een witte balk, wat dus de spouwmuur onderbreekt en dus een koudebrug is.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/oyVWtW983XgvFXxq03woIUOl/thumb.jpg

van de twee offertes zei 1 dat die balk geen probleem is en de andere gaf aan dat dit mogelijk een probleem kon zijn. Heeft iemand enig ervaring hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D.deJong
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12:34
Als dit een betonnen balk is dan is daar weinig aan te veranderen, in die jaren werd die nog weleens bevestigt aan de vloerrand en dat gaf op de bevestigingspunten wel eens wat kou door. Een volledig doorlopende vloerrand kan ik mij niet voorstellen want dan zou je dat s’winters echt wel voelen of zelfs condensvorming kunnen hebben.
Zonder verder onderzoek is het koffiedik kijken over hoe de constructie is gemaakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• flippy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

flippy

Alle rechten voorbehouden.

vraag bij de gemeentearchief de bouwtekeningen op.

wat een geheim agent toch allemaal niet moet doen om incognito op zijn werk te verschijnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naiki
Het is voor zover ik merk/weet een betonnenbalk wat de muur onderbreekt. Ik vraag me alleen af of dit nadelig effect heeft op de spouwmuur isolatie. Ik snap uiteraard dat er op die plek altijd kou door zal worden gelaten. Maar zijn er andere nadelig effecten wanneer ik de spouwmuur isoleren onder die balk en er boven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizza_Boom
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 06-06 14:11
Natuurlijk heeft het een nadelige invloed, je verliest er warmte. Maar daarom kan spouwmuurisolatie nog steeds wel de moeite zijn, want daarmee ga je op de rest minder verliezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 06-06 16:01
In het ergste geval is het de vloer zelf. :P Maar ja, het zijn enorme koudebruggen.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naiki
Dan gaan we binnenkort maar aanvragen aangezien er niet echt een nadelig effect op de isolatie zelf is.
Enige waar ik tijdens de verbouwing naar moet kijken is dat de koude brug aan de binnenkart isolatie krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twain4me
  • Registratie: December 2017
  • Nu online

twain4me

Moderator Wonen & Mobiliteit
Appart, huizen met gevel ankers hebben in de meeste gevalen geen spouwmuur, wat is het bouwjaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naiki
Huis is van rond de 1929/1930. Camera is er in geweest en er blijkbaar wel een spouwmuur :P
Pagina: 1