Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zekerpixels
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22:53

zekerpixels

Victory Loves Preparation

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik heb nu al even bezig om van alles te proberen om het van elkaar te krijgen, maar het lukt niet helemaal. Wat ik wil doen is met de smartphone een NFC tag scannen, waardoor meerdere apps automatische worden geopend. Ik krijg het van elkaar om met onderstaande apps een tag te maken, waardoor na het scannen een app word geopend. Ook lukt het om een tag te maken en scannen waardoor het zowel bluetooth word aangezet als een app geopend. Als ik dit probeer met twee apps dan word alleen de eerste geopend.
Waarschijnlijk moet ik iets anders doen of is het niet mogelijk op meerdere app tegelijk te openen maar hier heb ik nog geen antwoord op kunnen winden.

Wat ik wil bereiken is de tag in de auto leggen en bij het instappen scannen. Zodat bluetooth word aangezet en zowel Spotify als Flitsmeister worden gestart. Misschien nog wel meer acties zals wifi uit, gps aan, nav app, want elke keer voer ik hetzelfde riedeltje uit wel zo makkelijk als dat zo kan.

Hardware:
Xiaomi Mi Mix S2
MIUI Global 11.0.4
Android 9

Software:
NFC TagWriter
MacroDroid
NFC Tools en NFC Tasks

[ Voor 4% gewijzigd door zekerpixels op 19-01-2020 01:04 ]

Beste antwoord (via zekerpixels op 20-01-2020 00:05)

• n9iels
  • Registratie: November 2017
  • Niet online
Kijk eens naar Tasker volgens mij is dit iets wat daarmee kan.

Edit: even gekeken en je kunt meerdere apps starten en er is een NFC event/trigger. Dus lijkt een goed plan

[ Voor 28% gewijzigd door n9iels op 18-01-2020 22:49 ]

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• n9iels
  • Registratie: November 2017
  • Niet online

Edit: even gekeken en je kunt meerdere apps starten en er is een NFC event/trigger. Dus lijkt een goed plan

[ Voor 28% gewijzigd door n9iels op 18-01-2020 22:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zekerpixels

zekerpixels

Topicstarter
n9iels schreef op zaterdag 18 januari 2020 @ 22:43:
Ik heb de trail geprobeerd, de app is wel iets minder vanzelfsprekend dan de andere maar het is wel te vinden. Ook hier kan ik inderdaad aangeven dat er meerdere acties uitgevoerd moeten worden bij het scannen van de tag. Echter loop ik weer tegen hetzelfde aan dat er geen meerdere apps worden geopend. In tasker kun je zelfs een test doen met welke task je hebt gemaakt, maar ook dan werkt het niet zoals bedoeld. Of ik snap er gewoon geen ruk van en doe het gewoon verkeerd, nog even verder proberen dus.

Edit: stel ik wil dat er 2 apps worden geopend, dan word soms de eerste, soms de tweede, soms beide geopend. Telefoon is bijna leeg, dus eens opladen om uit te sluiten dat een batterijbesparing toestand het loopt tegen te houden.

[ Voor 11% gewijzigd door zekerpixels op 19-01-2020 01:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:30

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
zekerpixels schreef op zondag 19 januari 2020 @ 00:42:

Ik heb de trail geprobeerd, de app is wel iets minder vanzelfsprekend dan de andere maar het is wel te vinden. Ook hier kan ik inderdaad aangeven dat er meerdere acties uitgevoerd moeten worden bij het scannen van de tag. Echter loop ik weer tegen hetzelfde aan dat er geen meerdere apps worden geopend. In tasker kun je zelfs een test doen met welke task je hebt gemaakt, maar ook dan werkt het niet zoals bedoeld. Of ik snap er gewoon geen ruk van en doe het gewoon verkeerd, nog even verder proberen dus.
Even een stap terug. Wat bedoel je met meerdere apps openen? Is dit opstarten of (tegelijkertijd?) tonen op je scherm?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zekerpixels

zekerpixels

Topicstarter
rens-br schreef op zondag 19 januari 2020 @ 08:48:
[...]
Even een stap terug. Wat bedoel je met meerdere apps openen? Is dit opstarten of (tegelijkertijd?) tonen op je scherm?
Opstarten, dus bijvoorbeeld eerst Flitsmeister welke een overlay weergeeft als deze op de achtergrond staat. Dan bijv Spotify openen op de achtergrond welke ik extern kan bedienen met zo'n Bluetooth afstandbediening als dat nodig is. Als laatste dan de app op de voorgrond te tonen bijv, waze.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:30

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
zekerpixels schreef op zondag 19 januari 2020 @ 12:44:
[...]

Opstarten, dus bijvoorbeeld eerst Flitsmeister welke een overlay weergeeft als deze op de achtergrond staat. Dan bijv Spotify openen op de achtergrond welke ik extern kan bedienen met zo'n Bluetooth afstandbediening als dat nodig is. Als laatste dan de app op de voorgrond te tonen bijv, waze.
Ik zou verwachten dat dat geen probleem moet opleveren. Het kan alleen wel zijn dat door het starten van 3 apps 'tegelijkertijd' hij in de war raakt. Wellicht moet je wat wacht timers instellen tussen de apps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zekerpixels

zekerpixels

Topicstarter
rens-br schreef op zondag 19 januari 2020 @ 20:54:
[...]
Ik zou verwachten dat dat geen probleem moet opleveren. Het kan alleen wel zijn dat door het starten van 3 apps 'tegelijkertijd' hij in de war raakt. Wellicht moet je wat wacht timers instellen tussen de apps.
Dat klinkt op zich logisch, ga ik proberen.

Edit: In NFC tools gezocht op delay, dan krijg je de functie sleep.
Als ik bluetooth uit, delay 5s, en wifi aan, dan werkt dit zoals verwacht. Dus bluetooth aan en 5 seconden later wifi aan. Maar ik probeerde apps te open dus, als ik het volgende probeer; open app A, delay 5s, open app B. na het scannen van de tag word er wel medegedeeld open app, sleep 5s en open app, het resultaat is dat de eerste word geopend en de tweede niet.
Ik ga nog even zoeken in de ander apps of er iets van delay in zit, misschien dat het daarmee wel werkt.

Edit: In tasker te vinden onder de functie wait, het mooie aan tasker is dat je de task kan testen zonder de tag te scannen. Ook hierbij launch app A, wait 5s, launch app B, waarbij de tweede app niet word geopend.

Edit: Ik weet waar ik het moet zoeken, de app dit dit moet doen verplaatst naar de achtergrond, waardoor de volgende acties niet meer worden uitgevoerd.

Ik heb het volgende gedaan met tasker;
NFC tag, Bluetooth aan, Wait 5s, Launch Flitsmeister, Wait 5s, Launch Spotify, Wait 5s, Launch Waze
Resultaat na scannen van de tag; bluetooth aan en Flitsmeister geopend, meer niet.

Door de 5s heb ik de tijd om na het openen van een app terug te switchen naar de tasker app, dus;
NFC tag, Bluetooth aan, Wait 5s, Launch Flitsmeister, Wait 5s (open zelf trigger app op de voorgrond) , Launch Spotify, Wait 5s (open zelf trigger app op de voorgrond), Launch Waze.
Resultaat na scannen van de tag; bluetooth aan en Flitsmeister, Spotify en Waze geopend.

[ Voor 35% gewijzigd door zekerpixels op 19-01-2020 23:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zekerpixels

zekerpixels

Topicstarter
Ja, van elkaar met Tasker

Probleem: de app werd op de achtergrond gezet bij het openen van de eerste app, waardoor het niet meer werkte. In android en MIUI instellingen heb ik gedaan;
- Autostart
- Battery saver op; no restrictions
- Other permisssions; display pop-up windows while running in the background en display pop-up window
- en natuurlijk de permissies voor NFC, bluetooth en wi-fi, want de task moet hier iets mee doen

https://tasker.joaoapps.c.../faqs/faq-problem.html#00
https://dontkillmyapp.com/xiaomi

Ik heb @n9iels geselecteerd als antwoord,bedankt voor de suggestie. @rens-br bedankt voor het meedenken, belangrijk is rekening te houden dat een wait tussen het starten van de apps nodig is.

[ Voor 21% gewijzigd door zekerpixels op 20-01-2020 00:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slogra
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Automate is een gratis alternatief wat je ook nog zou kunnen proberen. Zo te zien kan je hiermee ook wat met NFC tags doen en apps starten.

https://llamalab.com/automate/
Pagina: 1