[win2k] IIS of Apache icm met php?

Pagina: 1
Acties:

• Nielsz
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Ik heb nu dus iis5 + php. Dat werkte prima. Nu niet meer dus, en ik loop er over te denken om apache er weer op te gooien.

Maar nu vraag ik mij af. Er zijn nogal wat beperkingen in het phpgebruik als je op win2k/iis draait. Maar ligt dat nu aan iis of aan win2k; verbeterd er dus veel )aan mijn php, dus niet aan het geheel) als ik op Apache overstap :?

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19:22
Ik gebruik zelf Apache win32 met PHP 4.06 en ActiveState ActivePerl.

Werkt perfect met PHP als Apache DLL (niet de CGI executable nemen, dan wordt je $PHP_SELF var niet de naam van het script, maar de naam van de PHP parser :( )

Heb inmiddels al 30 aanvallen van die rode worm gehad, maar alles draait nog :P

• Nielsz
  • Niet online
Mijn oude spec was:
win2k + iis5 + php4.02 isapi
Nooit problemen mee gehad, zelfs geen wormen, en het meeste werkte. Totdat ik naar 4.06 wilde gaan. Maar goed.
Ik heb hier nog een Phptriad liggen, zal het toch maar eens gaan proberen. Je weet nooit :)

• Chilly_Willy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11:52
Ik raad apache aan. Dit ook aangezien apache net als php opensource is en goed met elkaar aansluiten.

IIS word vaak aangevallen, zoals nu met rooie worm.

Coïtus ergo sum

• Nielsz
  • Niet online
Ja, en met het echte php? Maakt dat nog een beetje verschil?

• Chilly_Willy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11:52
Op donderdag 02 augustus 2001 22:34 schreef Nielsz het volgende:
Ja, en met het echte php? Maakt dat nog een beetje verschil?
echte php? Wat is echte (en onechte) php?

Coïtus ergo sum

• Nielsz
  • Niet online
Nah, dat zijn een beetje de dingen erom heen (de webserver dus). Ik bedoel, wat maakt het qua PHP uit?

• _JGC_
Ik denk dat je qua PHP geen enkel verschil zult merken tussen IIS en Apache. Misschien dat sommige Server-vars wat anders genoemd worden, maar meer ook niet.

Wat ik bedoelde met die DLL: In de Binary win32 release van PHP 4.06 zit een DLL bestand, deze kan je beter gebruiken dan de EXE parser die er ook in zit.

De DLL is nml sneller aangezien die gewoon met Apache meedraait in het geheugen, waar de PHP.exe parser telkens opgestart moet worden.

• joostje
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 04-05 11:54
gewoon apache nemen, iis is wel makkelijker te configgen btw met php en cgi vind ik persoonlijk, maar apache draait gewoon beter en stabieler naar mijn mening :)

• _JGC_
Op zaterdag 04 augustus 2001 13:42 schreef joostje het volgende:
gewoon apache nemen, iis is wel makkelijker te configgen btw met php en cgi vind ik persoonlijk, maar apache draait gewoon beter en stabieler naar mijn mening :)
Ehm, dat denk je. Apache is gemaakt voor Linux, niet voor Win32. Er staan grote warning dingen in de readme files van apache over het gebruik op win32. IIS is win32 only en is dus op win32 afgesteld. Persoonlijk denk ik dat IIS dan ook een iets betere performance op win32 heeft dan Apache. Het is gewoon je persoonlijke voorkeur die bepaalt welke van beiden je gebruikt.
Pagina: 1