Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinah
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:42
Heeft er iemand het voor elkaar gekregen om het "gratis" Instant Ink plan af te sluiten bij een nieuwe HP Printer?

Het probleem is dat ik een HP OfficeJet 8014 All-in-one Printer heb gekocht. Daar zit een cashback op van €40 als je je aanmeldt voor het Instant Ink programma. Er zijn 5 plannen binnen het HP Instant Ink programma waarvan er 1 gratis is. Dit plan leek mij zeer interessant: gratis 15 pagina's per maand printen en als je daaarboven komt €1 per 10 pagina's.

Echter in het aanmeld proces voor Instant Ink heb ik de mogelijkheid om het gratis programma te kiezen, maar in het besteloverzicht is dit ineens (ongevraagd) gewijzigd naar het €2.99 plan. Dat is erg tricky, dat moet je maar net opvallen voordat je op Aanmelden klinkt.
Als je vervolgens in het besteloverzicht probeert "Jou plan" te wijzigen heb je ineens geen mogelijkheid meer om te kiezen voor het gratis plan.

Het probleem is dat je, als je eenmaal een betaald plan hebt gekozen, je nooit meer kunt wijzigen naar het gratis plan kan.
Je kunt het betaald plan wel op elk moment stop zetten, maar dan worden de cartridges die in de printer zitten gedeblokkeerd en moet je zelf nieuwe cartridges kopen. Dat was mijn bedoeling niet.
Zonder het Instant Ink abonnement krijg je geen €40 cashback wat voor mij ook geen optie is, dan had ik wel een andere printer gekozen.

Ik voel me echt misleid en overweeg de printer terug te sturen (hopelijk kan dat, want deze is al wel uitgepakt en geïnstalleerd).
Ik had eigenlijk best wel goed vooronderzoek gedaan door o.a.. algemene voorwaarden en gebruikerservaringen te lezen.
Ik vroeg me af of iemand het wel voor elkaar heeft gekregen met een nieuwe printer het gratis Instant Ink plan af te sluiten.
Ik zal maandag contact opnemen met de klantenservice en de uitkomst hiervan ook op het forum plaatsen.

Hieronder het screenshot's van het bestelproces om het probleem te verduidelijken:

In stap 1 kies ik het gratis plan:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/CoFTEkO.png

In stap 6 staat (ongevraagd) ineens het betaalde plan:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/qL39dXW.png

Beste antwoord (via Dinah op 20-01-2020 21:47)

• Yeebo
  • Registratie: December 2016
  • Niet online
Dinah schreef op zaterdag 18 januari 2020 @ 23:35:
[...]

Bedankt voor je reactie. Maar ik denk dat dit niet gaat werken.
Ik lees in de voorwaarden, artikel 4, dat het gratis plan een introductie aanbieding is en dus niet meer opnieuw gekozen kan worden.
Ben er bang voor dat de website deze optie wel weergeeft maar niet meer mogelijk is om te kiezen.

Op elk gewenst moment online te wijzigen of te annuleren behalve dat er niet kan worden gedowngraded naar het print gratis plan aangezien dit alleen een introductieaanbieding betreft.
Hmm, hier al drie keer uitgevoerd (zelfde printer). Kan uiteraard niet garanderen dat het zo blijft werken.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WEBGAMING
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 00:54
Dinah schreef op zaterdag 18 januari 2020 @ 19:43:

Het probleem is dat je, als je eenmaal een betaald plan hebt gekozen, je nooit meer kunt wijzigen naar het gratis plan kan.
Kies het plan dat bij je past op basis van het aantal pagina’s dat je maandelijks print (je kunt altijd online up- of downgraden).
Ik heb het een beetje gelezen, maar een abonnementsdienst voor inktcartridges? 8)7 Nemen die bedrijven je nog niet genoeg in de maling?
Als ik zo de voorwaarden een beetje lees krijg ik er helemaal de kriebels van.
Eventuele kosten buiten de dekking tijdens de maanden gratis service zijn voor rekening van en worden gefactureerd aan de klant. Aanbieding is geldig in elk land (een 'deelnemend land') waar de (i) Instant Ink-service aangeboden wordt en (ii) het Verwijs een vriend (Refer-a-Friend) programma live is, op voorwaarde dat zowel de bestaande klant als de nieuwe klant in de deelnemende landen verblijven en 18 jaar of ouder zijn. Enkel Gekwalificeerde Doorverwijzingen (zoals gedefinieerd in de HP Instant Ink Servicevoorwaarden) komen in aanmerking voor één maand gratis service, gelijk aan het gekozen serviceabonnement. Er is geen limiet voor het aantal gratis maanden dat bestaande klanten onder het Verwijs-een-vriend-programma kunnen verdienen. Doorverwezen klanten moeten een verwijzingskoppeling of -code gebruiken om de inschrijving te activeren. Deze is beperkt tot één verwijzingscode/-koppeling per printer. Het aanbod vereist het aanmaken van HP Connected- en Instant Ink-accounts en de aanvaarding van HP Instant Inkt Servicevoorwaarden op HP Instant Ink Servicevoorwaarden. De aanbieding kan niet worden ingewisseld voor geld, tenzij dit bij wet is vereist. De Programma Stimulans kan gecombineerd worden met andere aanbiedingen van HP - Voor meer informatie, raadpleeg de HP Instant Ink Servicevoorwaarden. Een geschikte printer, online inschrijving, een geldige bankpas of creditcard (Visa®, Mastercard® of American Express®), een e-mailadres en een internetverbinding met een printer die voor HP Instant Ink in aanmerking komt zijn vereist. Tenzij de dienst binnen de gratis periode online op hpinstantink.com wordt opgezegd, wordt er een maandelijkse vergoeding van € 2,99, € 4,99, € 9,99 of € 19,99, op basis van het gekozen abonnement plus kosten buiten dekking (indien van toepassing) in rekening gebracht op de creditcard/bankrekening van de klant. Voor meer informatie, zie de HP Instant Ink Servicevoorwaarden: HP Instant Ink Servicevoorwaarden.
Geld verdienen met een doorverwijzing naar een abonnement op inktcartridges, moet ook niet gekker worden.

Maar goed, terug naar de vraag, ik kan niet echt meekijken, de knop om aan te melden werkt hier niet eens.
Zie wel dat je in de winkelwagen het plan van 50 pagina's hebt, staat er ook bij. Wat gebeurt er als je daar onder op bewerken klikt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• karimmm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 05:56
Vreemd genoeg, toen ik mijn printer zojuist had gekocht, had ik hetzelfde issue. Ik heb het erbij gelaten. aangezien wij toch niet zoveel printen, en als de inkt op is, kopen wij nieuwe wat weer lang mee gaat.

Fast forward half jaar, moest de printer opnieuw instellen na een flinke tijd inactiviteit. Toen kon ik ineens wel de "free" abonnement krijgen. Deze keer was de inkt wel (bijna) op. Betrof geen originele inkt.

Weet niet of je hier wat mee kan, in ieder geval toch mijn ervaringen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yeebo
  • Niet online
Instant Ink kan je opzeggen en per direct een ander abonnement nemen. Wrs kan je niet direct het free plan nemen ivm cashback. Selecteer dus een maand (tot de cashback binnen is) het betaalde plan, zeg 'm op en kies daarna het free plan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinah
daupie schreef op zaterdag 18 januari 2020 @ 20:13:
Instant Ink kan je opzeggen en per direct een ander abonnement nemen. Wrs kan je niet direct het free plan nemen ivm cashback. Selecteer dus een maand (tot de cashback binnen is) het betaalde plan, zeg 'm op en kies daarna het free plan.
Ik lees in de voorwaarden, artikel 4, dat het gratis plan een introductie aanbieding is en dus niet meer opnieuw gekozen kan worden.
Ben er bang voor dat de website deze optie wel weergeeft maar niet meer mogelijk is om te kiezen.

Op elk gewenst moment online te wijzigen of te annuleren behalve dat er niet kan worden gedowngraded naar het print gratis plan aangezien dit alleen een introductieaanbieding betreft.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Yeebo
  • Niet online
Dinah schreef op zaterdag 18 januari 2020 @ 23:35:
[...]

Hmm, hier al drie keer uitgevoerd (zelfde printer). Kan uiteraard niet garanderen dat het zo blijft werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinah
daupie schreef op zaterdag 18 januari 2020 @ 23:37:
[...]

Oh? Super! Dan ga ik dat toch proberen de cashback te krijgen met het €2.99 abonnement, daarna stopzetten en daarna kijken of ik het gratis abonnement kan afsluiten.

Wel een beetje vaag systeem dat HP Instant Ink.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yeebo
  • Niet online
Dinah schreef op zaterdag 18 januari 2020 @ 23:41:
[...]

Oh? Super! Dan ga ik dat toch proberen de cashback te krijgen met het €2.99 abonnement, daarna stopzetten en daarna kijken of ik het gratis abonnement kan afsluiten.

Wel een beetje vaag systeem dat HP Instant Ink.
Het is inderdaad niet een super logisch systeem, maar met genoeg tricks kom je er wel.

Leuke optie trouwens om hem op te zeggen, een "introductieaanbieding" toenemen voor zes maanden en weer op te zeggen. Gratis printen ;)

Houd wel rekening met het logistieke proces, je krijgt nieuwe cartridges en moet de oude terugsturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinah
Vandaag gebeld met klantenservice.
Ze zetten het zonder problemen om naar een gratis account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pople
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 18-04 11:02
op 1 april een printer geinstalleerd en direct aangemeld voor HP instant INK, "binnen 10 werkdagen moeten de cartridges ontvangen zijn" Nou ja, met een plan van 300 pagina's per maand red ik het geen twee weken met de '" opstartcartridges" van de printer. Vooralsnog geeft HP zelf aan het niet te snappen:
-De eerste af fabriek cartridges gaan maar ca. 120 pagina's mee blijkbaar. na 110 pagina's krijg ik de melding: inktniveau laag.
-de opstart cartridges zijn onvoldoende om 10 werkdagen te overbruggen voor de levering van nieuwe cartrdiges
(hoezo 10 werkdagen levertijd? snapt iemand dat in dit tijdperk? Printen lijkt echt wel iets uit de jaren '90)....

Ik wacht met smart op de eerste set.....
(op 14 april nog geen cartridges ontvangen en er is geen track&trace link beschikbaar, dus dat kan nog wel even duren)...

update: hoe triest, hp instant ink hebben en dan toch maar cartridges moeten bestellen bij alleeninkt.nl omdat die wel de volgende dag leveren... :9~

[ Voor 16% gewijzigd door Pople op 14-04-2020 09:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pople
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 18-04 11:02
vandaag contact gehad met HP instant ink " we hebben leveringsproblemen, het is erg druk" Hoe triest is de belofte van HP: "nooit meer zonder inkt?" en toeval? ook de "huismerk" inktpatronen bij Alleeninkt en 123inkt zijn op.Is het dan raar dat ik denk dat het "huismerk" van de goedkopere websites dezelfde inktpatronen zijn als de originele HP.....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rblrikske
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 18-08-2020
Voor diegenen die toch nog graag een paar maanden extra willen gebruik maken van de gratis maanden printen kan je de volgende 2 promocodes gebruiken. Ze verlengen de gratis introductieperiode met 2 maand.
Code 1 : FREEINK
Code 2 : 1gwcx2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:38
Zojuist kreeg ik een email dat er nieuwe plannen zijn... het gratis plan is nu 1 euro per maand

Nog prima bedrag maar ik hou er niet van als ze iets eenzijdig veranderen, iemand nog tips om om hier tegenin te gaan?

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Erg jammer, vond het super op deze manier. Een euro is niet veel. Maar het zou wel een keuze moeten zijn en niet opgedrongen.

iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2  HomeKit  CarPlay  MagSafe  AirTags

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 06-05 16:50

Mattie112

3780wP (18x 210wP EC Solar)

Yes ik heb hetzelfde vind het ook erg jammer. Ik print amper en eigenlijk elke keer als ik print moet ik wel een reiniging doen best een dure grap voor mijn verbruik. Dit was een hele mooie deal.... Misschien toch maar naar laser maarja de aanschaf kosten weer he

Deze ruimte is te huur!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mamo1975
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 12-03 08:50
laurens0619 schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 18:17:
Zojuist kreeg ik een email dat er nieuwe plannen zijn... het gratis plan is nu 1 euro per maand.
Per wanneer gaan ze dat doen, staat dat ook in de mail?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lithondri
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 19-12-2024
@mamo1975
Ook net deze mail ontvangen. Staat inderdaad in je mail vanaf wanneer je overschakelt op het nieuwe plan. Dag van je afrekening + 2 maanden (als je je afrekening op b.v. de 26ste van elke maand ontvangt, dan gaat het nieuwe plan in vanaf 26 december).

Jammer natuurlijk maar ondanks dat nog altijd goedkoper dan reguliere patronen te kopen lijkt mij.

De plannen zoals ik ze in de mail kreeg:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_brNx6hSeEXwoxWaG74touSOA7E=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/sVmezTDtWplvVkkyy0jsrbXP.png?f=user_large

[ Voor 0% gewijzigd door Lithondri op 24-10-2020 12:00 . Reden: spelfoutje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Zelf nog geen mail mogen ontvangen, maar zodra ik die wel krijg zet ik mijn abonnement hoogstwaarschijnlijk stop. Met deze HP heb ik voor het eerst in 15+ jaar meegemaakt dat inkt is uitgedroogd (ja, echt). M'n Canon staat soms maanden stil maar print altijd zodra het nodig is.

Nu maar eens gaan uitvogelen of HP dit nog wil/kan vergoeden of dat je gewoon pech hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Wat was het onderwerp van die mail? Ik heb deze nog niet gekregen, maar als ik zo ongeveer zie wanneer jullie hem krijgen; dan zou ik hem binnen enkele dagen op de virtuele mat moeten hebben. Maar wil tóch even kijken in de spamfolder.

Wel frappant trouwens, er werd geadverteerd met "15 pagina's gratis per maand voor de levensduur van je printer". Heb het kreng vorig jaar gekocht geloof ik. :P Ben ook benieuwd wat er met het prepaidtegoed gebeurt. Kan rustig 2 jaar dat €0,99 plan aftikken van dat tegoed... (En dan maar eens een laserprintertje kopen, genoeg van dat inktdrama.)

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lithondri
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 19-12-2024
Onderwerp mail: Nieuwe plannen - Nieuwe voordelen!

Het staat helaas in de kleine lettertjes, maar desondanks hebben ze hun eigen site nog altijd niet aangepast waar het gratis plan nog altijd geadverteerd staat. Ja, we hebben een tijdlang gratis kunnen genieten van gratis inkt maar "voor de gehele levensduur van je printer" om dan na een tijdje dit toch weer te veranderen, zeker voor degenen die pas een printer hebben gekocht, is m.i. wat misleidend als er nu nog evengoed mee wordt geadverteerd.

HP Instant Ink
Het print gratis plan maakt het mogelijk om 15 pagina's per maand gratis te printen (papier en internetverbinding niet inbegrepen) voor de levensduur van je printer. Extra pagina's zijn uitgesloten en worden aan het einde van de maand aan de klant in rekening gebracht tegen een prijs van € 1 per extra set van 10 pagina's (er wordt steeds € 1 per set van 10 pagina's in rekening gebracht, zelfs als de klant niet de volledige set heeft gebruikt). HP behoudt zich het recht voor om op elk gewenst moment het gratis plan te wijzigen of te annuleren met kennisgeving van 60 dagen. De aanbieding kan niet worden ingewisseld voor geld, tenzij dit bij wet is vereist. Lees voor meer informatie de HP Instant Ink Servicevoorwaarden op HP Instant Ink Servicevoorwaarden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BMS080
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 18-04 22:18
Helaas heb ik het mailtje ook ontvangen. Er staat alleen niet vermeld wanneer dit ingaat ?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jimbolino
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-05 16:30

Jimbolino

troep.com

We hebben je enige tijd geleden laten weten dat het HP Instant Ink plan waar je voor bent aangemeld met je DeskJet 2630 zou gaan veranderen.

We willen middels deze email graag laten weten dat deze verandering niet doorgaat – dit betekent dat je 15 pagina's per maand gratis kunt blijven printen met je aangemelde printer1. Voorwaarde is wel dat je klant blijft in het plan van 15 pagina's per maand.

We begrijpen hoe belangrijk thuisprinten is in de wereld van vandaag en hopen dat HP Instant Ink helpt om je leven net iets makkelijker te maken.
goed nieuws dus

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjoes
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 09-03 13:34
Dinah schreef op zaterdag 18 januari 2020 @ 19:43:
In stap 1 kies ik het gratis plan:
[Afbeelding]

In stap 6 staat (ongevraagd) ineens het betaalde plan:
[Afbeelding]
Het gratis abonnement is nu het abonnement van 0,99 euro. Echter gebruiken ze nog steeds dezelfde truc wat naar mijn mening 100% oplichting is. Je klikt een abonnement aan van 0,99 euro per maand, geeft je adres en betaalgegevens op (geautoriseerde betalingen middels PayPal bijvoorbeeld) en vanaf dat moment is je abonnement "stiekem" gewijzigd naar 2,99 euro per maand met geen mogelijkheid om nog het 0,99 euro abonnement te kiezen. De zogenaamde Virtual Agent lijkt er ook niet bij te kunnen helpen.

Kan er nog ergens melding worden gemaakt van deze oplichtingspraktijken? Ik kan mij goed voorstellen dat iemand die niet goed genoeg oplet ineens met het 2,99 euro abonnement zit opgescheept. Reden genoeg om het verder te laten onderzoeken. HP is ook geen kleine speler, dus het mag echt wel even goed op de vingers getikt worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Nog gebruikers hier van Instant Ink?
Ik krijg over een paar dagen een compatibele printer binnen inclusief 6 maanden gratis.

Wat ik eigenlijk wil is 6 maanden gratis het 'vaak'- of 'regelmatig'-abonnement gebruiken, en daarna (voor einde proefperiode) overgaan op 'weinig'. Laatstgenoemde kost € 0,99 per maand. Het gratis abonnement is (zoals besproken in dit topic) voor nieuwe klanten verdwenen.

Volgens mij is mijn bedoeling gewoon mogelijk toch, of ziet hier iemand er haken of ogen aan?
quote: HP
De proefperiode begint op de datum van aanmelding en geeft recht op het printen van het aantal pagina’s dat deel uit maakt van het HP Instant Ink plan dat wordt gekozen tijdens de aanmelding. Extra pagina’s zijn uitgesloten en worden aan het einde van de facturatieperiode in rekening gebracht op de opgegeven betaalmethode. Indien de aanmelding voor HP Instant Ink niet binnen duur van de proefperiode via hpinstantink.com wordt opgezegd, worden de maandelijkse kosten die horen bij het tijdens de aanmelding gekozen HP Instant Ink plan en de mogelijke extra kosten in rekening gebracht op de opgegeven betaalmethode, met ingang van de eerste dag na afloop van de proefperiode. Er kan slechts eenmaal gebruik worden gemaakt van de aanbieding. De aanbieding kan niet worden ingewisseld voor geld, behalve waar dat bij wet vereist is. Aanvullende informatie is beschikbaar tijdens het online aanmeldingsproces en te vinden op hpinstantink.com.
Pagina: 1