Toon posts:

Denon Ceol N9 - geen internetradio meer

Pagina: 1
Acties:
  • 19.093 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag
...Na reset fabrieksinstellingen en verbonden met netwerk kom ik niet verder dan dat N9 info radiodenon.com in het display geeft

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Reset via de opgegeven manier geen resultaat. ook de stekker eruit geen resultaat.
Dit in opdracht van de dealer.

...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:40

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Ha Koos,

Ik neem aan dat het gaat om een denon ceol n9?
Wat is precies het probleem?

Nu kunnen we eigenlijk niets met je vraag.

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik krijg hem niet meer aan de gang.
Na reset en opnieuw verbinden met met internet (wat lukt) probeer ik verder te installeren kies ik in de display Nederlands en daarna krijg ik zowel in de display als audio info radiodenon.com en verder kom ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Sorry inderdaad een denon ceol N9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Draadloos of ethernet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher

teacher

Dysgaf!

Wat bedoel je met "ik krijg hem niet meer aan de gang"?

Wat krijg je niet meer aan de gang?
Fm radio
Cd ?
Airplay?
Internet radio? ( Vtuner alert!!)

Nogmaals, je moet echt veel meer informatie geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shocked
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 00:49
Ik vermoed draadloos.
Zoals alle modellen van Marantz - Denon is de wifi module zeer brak.
Ter voorbeeld min Marantz receiver wil alleen updaten via de lan-kabel. Wifi is wel verbonden maar er gebeurt weinig tot niks via die manier en blijft altijd in startmenu of update hangen.

Tip voor de topicstarter: hang de ceol n9 aan een vaste lan-kabel!

Sony 83A90J - B&O Beosound Stage - Mission 770 (wow!) - Dali Menuet SE - Dali 104 - Marantz Cinema 60, Lyngdorf TDAI-1120

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher

teacher

Dysgaf!

Ik heb het vermoeden dat het gaat om de internetradio, en die maakt gebruik van vtuner:
https://denon.vtuner.com/.../asp/AuthLogin/SignIn.asp

Even een klein bedrag betalen aan vtuner, en dan werkt het weer....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
het gaat om internetradio en ik denk dat wat Teacher zegt het kan zijn.
alvast dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:38

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Beetje vreemd dat je ineens voor vtuner zou moeten betalen, maar sluit het niet uit. Mijn dnp-720 heeft iirc de zelfde implementatie als de ceol, maar ik heb geen issues :?
Werkt gewoon streamen van een DLNA bron wel?

Zelf ook wel benieuwd hoe dit zit. Ik heb zelf wel eens gehad dat ik de app opnieuw moest koppelen, maar mijn favorieten bleven in vtuner altijd behouden, volgens mij ook bij een netwerk reset. Al is de laatste alweer een jaar of anderhalf geleden.

[ Voor 36% gewijzigd door The Eagle op 18-01-2020 22:42 ]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Folke
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-09 23:09
Toch weer mooi dat ik op het hele wereldwijde web bij Tweakers uit kom. Mijn Denon wil ook geen internet radio afspelen (op de laatste zender na dan).
@teacher werkt het echt om die 3€ te betalen? Ik heb ook gelezen dat dat niet helpt. Iemand het weer aan de praat gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher

teacher

Dysgaf!

Ik heb/had hetzelfde "probleem" met mijn yamaha amp, en na een tijdje rommelen met webradio in mijn fritzbox, gewoon de centjes betaald, en het werkt weer als vanouds.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Folke
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-09 23:09
teacher schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 00:06:
... gewoon de centjes betaald, en het werkt weer als vanouds.
Ik heb ook betaald en het werkt dan weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jantienus123
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 15-09 13:21
Vandaag hetzelfe issue geconstateerd.
Schandalig dat je ineens moet gaan betalen voor een optie die gewoon standaard op dit systeem zou moeten zitten.
Maar goed, toch maar 3 euro overgemaakt en dan werkt het inderdaad weer.
Zeer slechte service van Denon wat mij betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

@Jantienus123 ik heb het hier wat uitgebreider verwoord: The Eagle in "Het Denon ervaringen/discussie Topic - Deel 4"
Eigenlijk doet Vtuner het nog heel netjes imho :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaffyDuck43
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 24-09 08:43

DaffyDuck43

MF-lurker

Op de Yamaha support pagina staat volgende uitleg betreffende vtuner, waarschijnlijk zal Denon dezelfde issues hebben.

Probleem met de toegang tot internetradio
Yamaha-producten die door vTuner aangeboden radiozenders kunnen streamen, ervaren momenteel problemen met de toegang tot deze streamingdienst. Yamaha beschikt tot dusver over de volgende informatie:

- Bij het afspelen van internetradio die via vTuner wordt aangeboden, zijn er problemen bij het afspelen via het menu voor internetradio, behalve bij het afspelen van favorieten of toegevoegde zenders.

- Klanten kunnen in de gebruikersinterface van hun Yamaha-product de volgende melding zien (of zelfs horen bij het afspelen van audio): 'Raadpleeg yradio.vtuner.com voor meer informatie over onbeperkte toegang tot vTuner'. Deze link verwijst naar een tekst die zegt dat 'vTuner een kleine bijdrage van 3 dollar per jaar wil ontvangen voor onbeperkte toegang tot de diensten van vTuner en dat al deze bijdragen uitsluitend zullen worden gebruikt ter ondersteuning van de vTuner-dienst'.

De boodschap die te zien of te horen is, is rechtstreeks afkomstig van vTuner zonder enige steun van Yamaha voor de betaalde dienstverlening van deze aanbieder.

Yamaha werkt samen met meerdere aanbieders van streamingdiensten. Al deze diensten kunnen zelf beslissen om van businessmodel te veranderen. Dit staat volledig los van Yamaha; wij hebben hier geen enkele controle over.

Zoals in maart 2019 aangekondigd wordt voor gratis internetradio op Yamaha-producten niet langer vTuner gebruikt maar airable.radio. Om te blijven beschikken over gratis internetradio is deze verandering op specifieke modellen doorgevoerd door middel van een firmware-update.

* Opmerking: na installatie van deze firmware zijn vTuner-favorieten en toegevoegde zenders niet meer toegankelijk vanaf uw Yamaha-product.

Sommige modellen zijn niet compatibel met de beschikbare firmware-update voor Airable, dat een directe vervanger voor vTuner kan zijn en daarmee uw toegang tot internetradio laat voortbestaan. Bij de volgende modellen is de toegang tot internetradio afhankelijk van de beschikbaarheid en functionaliteit van de oorspronkelijke aanbieder van internetradio, vTuner:

Hier vindt u meer informatie over de firmware-update

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Naja, zoals ik ook in dat andere topic al aangaf, de oorzaak ligt niet bij vtuner maar bij de producenten. Die stappen op een ander platform over. Dan kun je als vtuner uit goodwill de boel in de lucht houden voor bestaande klanten, maar dat snijdt financieel geen hout - en feitelijk wordt je door jongens als Yamaha en Denon genaaid waar je bij staat. Dat ze maar 3 USD per jaar vragen is heel netjes imho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

teacher schreef op zaterdag 18 januari 2020 @ 18:00:
Ik heb het vermoeden dat het gaat om de internetradio, en die maakt gebruik van vtuner:
https://denon.vtuner.com/.../asp/AuthLogin/SignIn.asp

Even een klein bedrag betalen aan vtuner, en dan werkt het weer....
Toch heel raar, want ondanks dat ik er niet voor betaalt werkt de internet radio hier nog steeds op mijn Denon :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Klopt, werkt wel, maar je kunt je presets niet meer gebruiken of andere kanalen zoeken / bladeren door de kanalen via je apparaat of via vtuner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henri F
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 05-08 13:50
Hallo Teach en anderen, gisteren liep ik tegen hetzelfde probleem aan met mijn denon AVR-X1000. Ik ben blij dat jullie hier een snel toegankelijke verklaring hebben geplaatst. En ga de "contributie" met een klein beetje tegenzin betalen. Dit verborgen abonnement is identiek aan de aflopende service die Kenwood levert op multimedia autonavigatie, waarbij je na 2 jaar moet gaan betalen voor verkeersinformatie en Spotify-achtige muziekstream service. Het zou netter zijn als dit expliciet in de documentatie staat.

Groet, Henri

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cosmotheoros
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 11-08-2020
5 april en ook hier hetzelfde probleem met Denon Ceol N9, jarenlang probleemloos maar nu...
$3 betaald en het werkt weer, gelukkig kwam ik hier uit want ik baalde als een stekker zonder radio.
Overigens hier van het ene moment op het andere (bij inschakelen) geen internetradio meer.
Op naar volgend jaar...$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stepdes
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 05-07-2022
Gelukkig bestaat er ook een workaround, voor mensen met wat technische aanleg kan je de connectie met Vtuner.com omleiden naar Ycast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimi_v
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23:55
Even los van de ondersteuning van/door/met vTuner heb ik het idee dat de hardware en/of firmware van dit apparaat helemaal niet zo goed met internetradio werkt. Ik denk dat ik in minder van de helft van de keren dat ik mijn stereosetje aanzet er gewoon géén stream start. Of het blijft hangen op 0%, springt op overzicht (waar je ziet staan dat je zou kunnen zoeken naar stations, waarvan we weten dat dàt niet meer werkt), favorieten oproepen gebeurt er gewoon niks. Soms krijg ik met geen mogelijk internetradio gestart. Enige wat dan als slecht alternatief overblijft is dan maar FM gebruiken maar de ontvangst is zo matig dat het eigenlijk geen optie is. Ik luister meestal naar hele normale, dus geen exotische, slecht bereikbare, kanalen (radio 10, NPO2, etc). Daarnaast stopt een stream soms gewoon zomaar (en nee, ligt niet aan mijn internetprovider, en aangesloten via ethernet dus waarom????).

Ik kan hier nog, naast mijn ergernis, nog wel iets mee maar hoef jullie niet uit te leggen dat dit bij vrouwen wel heel anders werkt. Neemt niet weg dat ik wel gruwelijk irritant vind.

Stiekem kijk ik daarom soms naar opvolgers (N10), gelijksoortige apparaten van 'betere'(?) kwaliteit (Marantz Meldody) of ' echte' apparatuur zoals een DRA-800H (of de X2600H in stereo, maar wel met DAB), maar werkt internetradio dan wel betrouwbaar? Mensen ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Von Henkel
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20:13
dimi_v schreef op zondag 19 april 2020 @ 11:16:
maar werkt internetradio dan wel betrouwbaar? Mensen ervaring mee?
Voor mij is er niets anders dan internet radio (Marantz NA7004) sinds 2012.
Zelf heb ik ook het bedrag overgemaakt aan V-Tuner om mijn zenders te behouden
En als ik in de auto stap dan gebruik ik een Android app genaamd "Raydio".
Ook hier weer radio/shoutcast uitzendingen erop.
Nederlandse radio luister ik al 8 jaar niet meer :+

[ Voor 8% gewijzigd door Von Henkel op 19-04-2020 11:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• teacher

teacher

Dysgaf!

@dimi_v zou je, voor aankoopvragen een topic willen openen in CEA? Thanks.

En vanaf nu dus weer ontopic. :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldinho
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-04 00:27
Ik heb een Denon avr-x1100w receiver en kan nog wel de internet radiozenders beluisteren die ik ooit had opgeslagen bij 'Favorieten', voor de rest, inderdaad, doneren voor vTuner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• playon1955
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16-08 01:32
Ik ben reuze enthousiast over Internet Radio maar je staat wel gek te kijken als je plotseling geen zenders meer kunt zoeken en toevoegen. Dacht eerst aan een probleem met mijn app. Had zojuist de Google Pixel 4 XL in gebruik genomen. Gelukkig een bericht op het scherm van de reciever om op de site van Denon te kijken. Voor 3 dollar per jaar klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb een denon f 109 ik heb vtuner genomen en betaald ik kan het niet activeren als ik het wil instaleren geeft
het aan faalt in 3 hoe kan dit wat moet ik anders doen bij setup doet het ook niets grherman481

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 06:01
@Verwijderd
Een topic kapen is niet de manier om je probleem aan te kaarten. Ik stel voor dat je een eigen topic opent. Let dan wel echter op Het algemeen beleid #quickstart aangezien de huidige post niet aan de eisen voldoet die we op GoT verwachten. Iets van leestekens en andere interpunctie toevoegen zou wellicht al helpen de post duidelijker te maken.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.