Hallo,
Ik ben een student informatica aan de UGent en samen met enkele vrienden zou ik een game server willen kopen.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het hoofddoel zou zijn om een ARK Survival Evolved of Minecraft Server te draaien voor max 10 personen(eerder zo'n 6tal). Daarnaast zou ik ook graag een database voor mijn lokale jeugdvereniging willen draaien. En eventuele een tweetal discord bots (Java). Er hoeft dus niet naar een 100% uptime gestreeft worden.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Zoals ik al vermeldde ben ik een student en heb ik niet zo veel geld ter beschikking, ik heb dus een budget van maximum 200 euro en daarom dacht ik eraan om 2de hands systemen te kopen.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik denk dat vooral de cpu en ram belangrijk is, ik gok dus op 8-16GB RAM en een cpu met minstens 4 cores.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik woon nog bij mijn ouders dus een laag energieverbruik zou ideaal zijn.
Wat heb je zelf al gevonden?
Systeem 1: € 160
AMD QuadCore A12 Pro-8870
8GB DDR4
500GB HDD
Desktop formaat
Systeem 2: HP Proliant €120
Intel Xeon E5335
24 GB RAm (4 x 4 GB en 4 x 2 GB)
4 x 72 GB 10k
4 x 146 GB 10k
NICS: 2 x Gigabit op moederbord
voedingen: 2 x 1000 W hot swappable
Server formaat (ik denk 1U)
Systeem 3: HP Proliant € 90
dual Intel Xeon E5335
16 GB RAM
6 x 146GB SAS 10k HDD
RAID controller P400i Smart Array
dubbele power supply
Server formaat: 1U
Systeem 4: €70
Dual Xeon MP 7130N
10GB RAM
146GB HDD
Dual Gbic netwerkaansluiting
Server formaat (Ik denk 2U)
Al bovenstaande systemen komen van 2dehands.be
Wat verwacht je van ons?
Voldoen deze systemen aan mijn verwachtingen? Kan ik betere systemen krijgen voor die prijs? Wat is het belangrijkste voor mijn vereisten en welke zijn het meest energie efficient. Koop ik beter een nieuw systeem(alhoewel ik niet denk dat dat haalbaar is met mijn budget).
Is Linux of windows het best voor een server?
Ik ben een student informatica aan de UGent en samen met enkele vrienden zou ik een game server willen kopen.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het hoofddoel zou zijn om een ARK Survival Evolved of Minecraft Server te draaien voor max 10 personen(eerder zo'n 6tal). Daarnaast zou ik ook graag een database voor mijn lokale jeugdvereniging willen draaien. En eventuele een tweetal discord bots (Java). Er hoeft dus niet naar een 100% uptime gestreeft worden.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Zoals ik al vermeldde ben ik een student en heb ik niet zo veel geld ter beschikking, ik heb dus een budget van maximum 200 euro en daarom dacht ik eraan om 2de hands systemen te kopen.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik denk dat vooral de cpu en ram belangrijk is, ik gok dus op 8-16GB RAM en een cpu met minstens 4 cores.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik woon nog bij mijn ouders dus een laag energieverbruik zou ideaal zijn.
Wat heb je zelf al gevonden?
Systeem 1: € 160
AMD QuadCore A12 Pro-8870
8GB DDR4
500GB HDD
Desktop formaat
Systeem 2: HP Proliant €120
Intel Xeon E5335
24 GB RAm (4 x 4 GB en 4 x 2 GB)
4 x 72 GB 10k
4 x 146 GB 10k
NICS: 2 x Gigabit op moederbord
voedingen: 2 x 1000 W hot swappable
Server formaat (ik denk 1U)
Systeem 3: HP Proliant € 90
dual Intel Xeon E5335
16 GB RAM
6 x 146GB SAS 10k HDD
RAID controller P400i Smart Array
dubbele power supply
Server formaat: 1U
Systeem 4: €70
Dual Xeon MP 7130N
10GB RAM
146GB HDD
Dual Gbic netwerkaansluiting
Server formaat (Ik denk 2U)
Al bovenstaande systemen komen van 2dehands.be
Wat verwacht je van ons?
Voldoen deze systemen aan mijn verwachtingen? Kan ik betere systemen krijgen voor die prijs? Wat is het belangrijkste voor mijn vereisten en welke zijn het meest energie efficient. Koop ik beter een nieuw systeem(alhoewel ik niet denk dat dat haalbaar is met mijn budget).
Is Linux of windows het best voor een server?