Ervaring Staffhorst (met nog een vraag).

Pagina: 1
Acties:

• -Stef-
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-08 21:29

-Stef-

Slainthe!

Topicstarter
N.a.v. een hoofdtelefoontest die onlangs op tweakers vermeld werd toog ik 2 weken terug naar de Staffhorst hier op de hoek (Utrecht). Na een middagje Sennen en AGK-en kwam ik tot de conclusie dat de Sennheiser HD 570 voor mij de headset was. Helaas was de testversie ook tevens de laatste versie voorradig. Dan maar bestellen via een filiaal. Nieuwegein barstte nog van de sets dus wij bellen wel bij binnenkomst. Nou, niet dus. Na zelf gebeld te hebben de week erna kreeg ik te horen dat er inderdaad eentje was binnengekomen. Dus ik naar de $taffhorst maar helaas. Ze konden hem nergens vinden. "Bestel hem dan maar opnieuw". Dat kon. "Kijk" zegt de goede jongen en legt uit dat hij nu in de wacht stond en zodra het systeem er een vond de bestelling geheel automatisch verwerkt zou worden. "Prima", de techniek stond voor niets. Ware het niet dat de bestelling nog wel manueel geactiveerd moest worden middels de alom bekende enter knop. Deze week eerder van mijn werk naar huis gegaan vanwege De Binnenkomst van de set. Na mijn relaas gedaan te hebben over de keer er voor, volgde een korte speurtocht naar de set die ook nu als "aanwezig" aangeduid werd. Vriendelijk wordt uitgelegd dat er nog 19 aanwezig zijn in de andere RAF filialen. "Bestelling komt na 4 dagen binnen". O ja, op zaterdag wordt er niet geleverd. Fijn, dat wordt dus op koopavond (donderdag) pas weer een poging wagen. |:(

Mijn vraag na dit alles is of dit eerder regel dan uitzondering is? Aangezien ik nog iets van Yamaha en Chario op mijn lijstje heb staan (de Senn. was eigenlijk bedoeld als start van al dat moois) wilde ik dit eigenlijk wel weten alvorens ik mij veel meer ellende op de hals haal doordat bestellingen niet of verkeerd doorkomen. Graag hoor ik iets hierover.

Yamaha - Chario - MJ Acoustics - Squeezebox - Trends Audio - Beresford

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:44

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ik heb bij Raf gewerkt, en die zitten dus op datzelfde "systeem" (als dat niet veranderd is). Je kan inderdaad zien van elke locatie wat waar op vooraad is, hoeveel er gereserveerd staan en wat er besteld is. Alleen naar mijn allerbeste weten komen bestellingen uit andereeee fillialen alleen aan wanneer er even een telefoontje wordt gepleegd. Is dit gebeurd, en geeft het andere filiaal even aan dat-ie doorgestuurd is (wederom met de hand ingevoerd in de pc, jaja ;)), dan kan je op datzelfde systeem zien dat-ie onderweg is.

Dit lijkt me dus een duidelijk geval van miscommunicatie. Iemand had ervoor moeten zorgen dat dat artikel daadwerkelijk van het andere filliaal had moeten komen. Stom dus. Zo'n artikel moet er dan gewoon binnen twee/uiterlijkdrie werkdagen zijn!

Lijkt me eerder uitzondering dan regel, want ook bij Staffhorst weten ze dondersgoed, dat een slechte service gewoon niet goed werk. :{

ps, ook al chario speakers joh? :)

* JvS vindt dat heel leuk altijd, lijkt wel of-ie aandelen heeft :D

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• -Stef-

-Stef-

Slainthe!

Topicstarter
Goed om dit te horen. Wanneer ik er een volgende keer weer ben en (het zal toch niet :() het gaat weer fout dan wil ik dat ze per direkt een telefoontje plegen naar het desbetreffende filiaal. Ik ben inderdaad voor de Chario's gevallen. Diezelfde middag heb ik een luistertest uitgevoerd en de Chario's Syntar 200T kwamen daar toch errug lekker uit. Vrijwel zeker komen deze in mijn woonkamer te staan. Alleen met de Yamaha RX V-596/620 heb ik ze (nog) niet gehoord. Wel met een Marantz een Denon en een HK.

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Zo was de situatie dus anderhalf jaar geleden, he?

ps, syntar200T met zo'n licht versterkertje? Gaat dat wel een beetje klinken? Vergelijk het ook een beetje met de anderen uit dezelfde prijsklasse. Kan geen kwaad, toch? ;)

Verwijderd

FF offtopic

Ik vond die Chario's zo'n enorm gekleurde weergave geven...

Het blijft een kwestie van smaak, maar ik houd meer van meer neutrale speakers(B&W DM601 S2)

Heeft iedereen hier de zelfde smaak want het lijkt wel of iedereen die dingen heeft.

Vroeg het me gewoon af...

Ben vrijdag nog bij raf geweest en het luisteren is daar lekker makkelijk, echt klasse.

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ik vind een 601 zeker niet lelijk (heb een 602), maar ik vind dat toch eerlijk gezegd een vrij saaie speaker :o.

Maar ik zie hier toch Tannoy, Mission, B&W, Kef, JBL, infinity en nog veel meer. Die allemaal met grote regelmaat voorbij komen!

de laatste tijd komt daar ook chario bij.. is een relatief onbekend merk, dat erg mooie speakers maakt (IMHO) en steeds meer waardering krijgt :)

Chario valt misschien op, omdat ik hier (ziek :P) veel kom en dat merk leuk vind. ;)

Mijn persoonlijk favoriet is trouwens de 805 van B&W :)

Verwijderd

[b]

Mijn persoonlijk favoriet is trouwens de 805 van B&W :)
Sterkte met je bank rekening...

Ik heb ze ook die 805's!!!

Het is alleen maar voor 7 a 8 uur per dag :'(

PS heb jij de Monitor Audio Bronze serie al gehoord?

• -Stef-

-Stef-

Slainthe!

Topicstarter
Op vrijdag 03 augustus 2001 00:53 schreef JvS het volgende:
Zo was de situatie dus anderhalf jaar geleden, he?

ps, syntar200T met zo'n licht versterkertje? Gaat dat wel een beetje klinken? Vergelijk het ook een beetje met de anderen uit dezelfde prijsklasse. Kan geen kwaad, toch? ;)
Dat ga ik ook zeker doen maar wat bedoel je met licht? Zou de speaker niet volledig benut worden met de Yamaha denk je? Het uitgebreide luisteren moet nog gebeuren. Daar moet je tijd voor uittrekken en niet op een zaterdagmiddag tussen de rest van het gespuis op je beurt moeten wachten. Zoals gezegd heb ik alvast wel een (snelle zaterdagmiddag) test gedaan i.c.m. een Marantz een Denon en een HK versterker die er opgesteld stonden. Echter kon ik er toen weinig verschil tussen ontdekken. Wat de klankkleur betreft waren de Chario's inderdaad wat voller dan de rest. Vooral met de Tannoy R3 heb ik uitvoerig vergeleken omdat ik in eerste instantie daarvoor kwam. Mooi geluid maar met de Chario ernaast leek de ruimte 150 kuub groter te zijn. Mijn mening was dat het klankbeeld bij de Chario beter verdeeld was wat het geluid "af" maakt. Ik ben weliswaar geen audiofiel maar moet er uiteraard wel zelf naar luisteren. Ik lees deze groep met zeer grote regelmaat en haal er erg goeie tips uit. Ik zal me dan ook niet blindstaren op de Yamaha. Voorlopig ben ik wel erg benieuwd. Ook naar eventuele andere kanshebbers, welke dat dan ook moge zijn. Tips zijn dan ook welkom. 8-)

• hervaz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-11-2025
Naja ik wil niet hele tijd hetzelfde zeggen maar ik zou zeggen... ROTEL >:)

Verwijderd

Mag ik dan ook wat roepen:

NAD

:)

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Wel goed blijven lezen he? Het gaat hier dus om een dolby digital versterker ;).

Goed en niet duur zijn: de 575 van onkyo en bijvoorbeeld ook de 940s van Sony (Sony? :? Ja sony ;), voor het geld een mooi ding. Bij Raf en Staffhortst kost-ie 1299. Zou niet weten of-ie een Syntar200T volledig tot z'n recht laat komen, maar dat durf ik van een yamaha ook niet te zeggen. Luister er eens naar, en geef 'm een kans. 't zou zomaar je smaak kunnen zijn! :). Maar dat kan met die yamaha ook wel.

Te licht is zo'n versterker niet snel. Je hebt meestal aan 10watt wel voldoende (gebruikt gemiddeld 0,01 tot 0,1watt). Alleen als je flink harde bassen speelt, kom je weleens op niveau's dat je nogal wat vermogen nodig hebt, omdat speakers dan weleens willen bokken (Jawel :P) en Bass "lekker" is , als het een 10tal db's harder is dan de rest (dat is het live ook :)). Elke versterker is dus voor normaal gebruik prima. Of-ie goed klinkt, durf ik niet te zeggen, dat is persoonlijk. :)

• Acolyte57
  • Laatst online: 21-01 23:41

Acolyte57

Omnia Mutantur, Nihil Interit

Ik vind Staffhorst eigenlijk wel fijn... maar ik koop er eigenlijk alleen maat gitaar/keyboard gerelateerde stuff als ik toevallig in utrecht ben :)

~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~

• -Stef-

-Stef-

Slainthe!

Topicstarter
Eerlijkheidshalve moet ik ook nog even posten hoe mijn Senn-avontuur is geeindigd. Ik werd vrijdag gebeld dat hij binnen was. Vandaag heb ik hem opgehaald. Zowaar kwam de goede jongen met een doos met "HD-570" erop terug. Ik blij naar de kassa. "Dat is dan 239 gulden". Sorry? Ik uitleggen dat hij in de aanbieding was wat via via via nagevraagd moest worden. Nou vooruit 199 dan. Al met al is hij binnen. Bij het verlaten werd ik nog even aangesproken door de verkoper. Iets over batterijen en dat hij op het basisstation moest staan alvorens hem in gebruik te nemen. |:(

Er zit dus een snoer aan.

Pagina: 1