Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

34" dual beeldscherm op monitor arm

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• snoepbeer
  • Registratie: januari 2020
  • Laatst online: 26-01 10:23
Hallo! Heeft iemand hier ervaring met een ultrawide monitor op een monitor arm? Ik heb een LG 34UM69G-B en er komt een 2e aan alleen ik wil ze graag ophangen!

Iik zoek een?
een dual monitor arm die LG 34UM69G-B kan dragen en eventueel 2 lossen armen als een dual niet mogelijk is ?

Wat is je budget?
budget is geen probleem

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
geen bepaald voorkeur

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
LG 34UM69G-B ik zoek een arm voor deze monitor.

hopelijk hebben jullie een idee :)

Alle reacties

• g0tanks
  • Registratie: oktober 2008
  • Laatst online: 11:12

g0tanks

Moderator CSA
Ik weet niet of wat je zoekt bestaat, maar voor mijn enkele 34 inch ultrawide gebruik ik de AmazonBasics Tischhalterung mit Arm für 1 Monitor

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

• snoepbeer
g0tanks schreef op zaterdag 18 januari 2020 @ 10:50:
Ik weet niet of wat je zoekt bestaat, maar voor mijn enkele 34 inch ultrawide gebruik ik de AmazonBasics Tischhalterung mit Arm für 1 Monitor
daarom was ik ook beniuewd of het mogelijk is anders neem ik 2 apparte monitor beugels.. maarja welke zou ik dan moet nemen die het gewich van het beeldscherm goed kan dragen zonder naar beneden te vallen.

• FuaZe
  • Registratie: april 2014
  • Laatst online: 10:16
Tja, een metalen plaat achter beide beeldschermen langs, waar je de beugel en de schermen in vast kan schroeven is ook een optie.

Echter zal zoiets toevallig de goede maat moeten zijn, of zou je het zelf moeten fabriceren.

Daarnaast is het de vraag of je huidige arm het gewicht kan dragen, maar dat moet je even opzoeken in de datasheet.

Je hebt ook van die dubbele armen, maar dan is het inderdaad maar net de vraag of daar 2x een ultrawide in past.

[Voor 14% gewijzigd door FuaZe op 18-01-2020 10:59]

• snoepbeer
FuaZe schreef op zaterdag 18 januari 2020 @ 10:56:
Tja, een metalen plaat achter beide beeldschermen langs, waar je de beugel en de schermen in vast kan schroeven is ook een optie.

Echter zal zoiets toevallig de goede maat moeten zijn, of zou je het zelf moeten fabriceren.

Daarnaast is het de vraag of je huidige arm het gewicht kan dragen, maar dat moet je even opzoeken in de datasheet.

Je hebt ook van die dubbele armen, maar dan is het inderdaad maar net de vraag of daar 2x een ultrawide in past.
dus het makkelijkste is gewoon 2 lossen armen?

• Beat The Best
  • Registratie: juli 2012
  • Laatst online: 07-04 10:37
Ik zit een beetje met dezelfde discussie op dit moment.

2 34"ultrawide schermen boven elkaar met 1 arm steun is vrij simpel te doen. zolang hij het gewicht maar aan kan. 2 schermen naast elkaar waarvan 1 ultra wide, kan je beter 2 losse armsteunen halen. echter kosten de amazon monitor single 100€ + 40 euro verzending en belasting. en vind ik 280€ best wel een hoop geld.

Maar die dingen zijn wel mooi en praktisch.
succes met de zoektocht.

• g0tanks
  • Registratie: oktober 2008
  • Laatst online: 11:12

g0tanks

Moderator CSA
Beat The Best schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 16:08:
echter kosten de amazon monitor single 100€ + 40 euro verzending en belasting. en vind ik 280€ best wel een hoop geld.
Over welke heb je het dan? De Amazon-link die ik hierboven heb gepost is slechts 92 euro met gratis verzending.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

• Beat The Best
  • Registratie: juli 2012
  • Laatst online: 07-04 10:37
Je hebt gelijk, ik zat op .com

• prutser001
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 10:23

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Het hangt een beetje van de ruimte af, ik heb zelf een 24+34+24 opstelling, ga naar 27+34+27.
Let wel op kabel lengtes zodat ze niet te strak/kort zijn.

Zeeer stabiele mount!

Dit op een Z3 Gen2 YouTube: YouTube
Arctic Z3 Gen3 is nu de laatste geloof ik.
Er is ook een Z2 maar die zal denk ik niet geschikt zijn voor 2 x 34"

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX2080, 32GB DDR4 3000, 1TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 8TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

• Wolfboy
  • Registratie: januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

Officieel is het er niet voor gemaakt maar met deze arm moet het prima lukken: https://en.newstar.eu/mon...r-flat-screen-desk-mount/

Die arm heeft op het uiterste punt 5 + 2*(21 + 31,5) + 8 cm tussen de schermen zitten. Dat is totaal dus 118cm terwijl de schermen maar 82.8cm breed zijn. Daarnaast zal je meestal de schermen naar je toe draaien waardoor je nog minder ruimte nodig hebt.

Zo heb ik hier al ~10 jaar een monitorarm (vorige model Ergotron LX Dual) die officieel voor dual 24" is waarbij ik jaren lang 27" schermen erop gehad heb en inmiddels 32" schermen erop heb wat helemaal probleemloos gaat. Bij deze arm zou het ook nog prima werken in principe.

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

• Maaark
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 11:18
NB 195F heeft een versie die 12kg kan dragen per arm. Ik ben zelf voor de Amazon basics gegaan, maar is niet ideaal voor zwaardere schermen.

• Wolfboy
  • Registratie: januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

Maaark schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 01:41:
NB 195F heeft een versie die 12kg kan dragen per arm. Ik ben zelf voor de Amazon basics gegaan, maar is niet ideaal voor zwaardere schermen.
De modellen die ik op AliExpress zie kunnen allemaal max 9kg doen. Nogsteeds wel voldoende maar een stuk minder marge dus :)
https://www.aliexpress.co...1000023.15.2ee6ec09HkpmL3

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

• Maaark
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 11:18
Wolfboy schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 10:22:
[...]
De modellen die ik op AliExpress zie kunnen allemaal max 9kg doen. Nogsteeds wel voldoende maar een stuk minder marge dus :)
https://www.aliexpress.co...1000023.15.2ee6ec09HkpmL3
Toen ik keek waren er 2 die vanuit Polen de 12kg versie konden versturen. Had gechecked dat het ook echt 12kg versie was met de fabrikant. Kostte toen ongv $95.
Pagina: 1

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True