Synology externe toegang

Pagina: 1
Acties:
  • 1.836 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samm99
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 07-10-2021
Goedenavond,

Ik heb sinds deze week een synology nas ds718+. Ik zou de externe toegang graag aan een domein koppelen. Ik heb een domein bij STRATO aangeschaft. Wanneer ik mijn gegevens op het onderstaande scherm invul krijg in de melding: verificatie is mislukt. Hoe kan ik dit oplossen?

https://imgur.com/2CIaoG1

Alvast bedankt,
Sam

[ Voor 6% gewijzigd door Samm99 op 18-01-2020 00:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20-06 08:37

Edgarz

Tweako-active since1986

Dan heb je iets verkeerd ingevuld...
Of bij Strato je instellingen niet goed staan voor het domein. Maar welke...dat kan niemand je uit dit plaatje vertellen.

Ik heb gemerkt dat de wachtwoord vereisten voor DynDNS bij strato een wachtwoord van 10 tekens vereist inmiddels. Misschien is dat het.

[ Voor 30% gewijzigd door Edgarz op 18-01-2020 00:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tornado1.0
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 25-06 19:48

Tornado1.0

Work in progress

Heb je in strato een cname record met als waarde je ddns adres?

If at first you don’t succeed, call an airstrike.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samm99
Ik heb alleen een domein gekocht bij strato. Bij mij is de DynDNS optie niet beschikbaar bij de DNS-Instellingen. Iemand ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-06 12:41

job

Met de handleiding van strato kom je er niet uit?
https://www.strato.nl/faq...instellen-voor-je-domein/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samm99
Dit handleiding heb ik inderdaad gevolgd, ik zie alleen die DynamicDNS optie niet tussen mijn DNI-instellingen staan: https://imgur.com/DPtROWd

Ik weet niet of mijn nas niet kan verbinden met het domein omdat DynamicDNS niet activeerd is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:30

lier

MikroTik nerd

Wat bedoel je precies met externe toegang?

Als je een CNAME aanmaakt (bij Strato), dan kan je die laten verwijzen naar de naam van je Synology, via synology.me. Deze DDNS van Synology moet je wel even aanmaken.

Maar...tenzij je graag gehack wordt wil je eigenlijk helemaal niet dat je NAS extern bereikbaar is. Als je al diensten aan wil bieden, gebruik dan een VPN.

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• art-core
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22-04 08:40
Post is al vrij oud, maar probeer het weer nieuw leven in te blazen :) .

Ik heb hetzelfde probleem, verificatie is mislukt. Maar mijn kennis is beperkt, dus ik weet niet waar het probleem in kan zitten. Al veel gelezen, maar overal staat verschillende informatie en komt elke keer ook weer niet precies overeen met mijn situatie. Mensen hebben het over A-records, CNAME, DDSN... Ik weet niet meer waar ik moet beginnen. Ook gezocht binnen dit forum, maar ook hier geen concrete uitleg gevonden.

Situatie: Domein via Strato waarmee ik graag mijn NAS extern zou willen kunnen bereiken. Bijv. DSM, maar ook apps zoals DS file en DS audio. Ik heb een subdomein aangemaakt ds118.mijnnaam.nl die middels een A-records doorverwijst naar mijn ip-adres. Dat is een vast ip-adres (overal kom ik uitleg tegen waar men geen vast ip-adres heeft).

Heb ik uberhaupt DDNS nodig in mijn situatie? Is de A-record de juiste keuze (omdat ik ook CNAME veel tegenkom in discussies)? Op dit moment krijg ik de melding: Host not found (DSN error).

Als iemand me een beetje in de juiste richting kan helpen, graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14:35
art-core schreef op maandag 14 september 2020 @ 10:27:
Post is al vrij oud, maar probeer het weer nieuw leven in te blazen :) .

Ik heb hetzelfde probleem, verificatie is mislukt. Maar mijn kennis is beperkt, dus ik weet niet waar het probleem in kan zitten. Al veel gelezen, maar overal staat verschillende informatie en komt elke keer ook weer niet precies overeen met mijn situatie. Mensen hebben het over A-records, CNAME, DDSN... Ik weet niet meer waar ik moet beginnen. Ook gezocht binnen dit forum, maar ook hier geen concrete uitleg gevonden.

Situatie: Domein via Strato waarmee ik graag mijn NAS extern zou willen kunnen bereiken. Bijv. DSM, maar ook apps zoals DS file en DS audio. Ik heb een subdomein aangemaakt ds118.mijnnaam.nl die middels een A-records doorverwijst naar mijn ip-adres. Dat is een vast ip-adres (overal kom ik uitleg tegen waar men geen vast ip-adres heeft).

Heb ik uberhaupt DDNS nodig in mijn situatie? Is de A-record de juiste keuze (omdat ik ook CNAME veel tegenkom in discussies)? Op dit moment krijg ik de melding: Host not found (DSN error).

Als iemand me een beetje in de juiste richting kan helpen, graag!
CNAME aanmaken in je dns synology.domein.nl die laten verwijzen naar je ip adres. Dan in je eigen router poort 5001 forwaren naar het ip van je synology en je kan er extern bij. Het zelfde doe je voor de porten van DSFile en DSaudio. Let wel op je security en stel de firewall, 2FA, en een ssl certificaat etc goed in.

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• art-core
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22-04 08:40
Dank je voor de reactie. Echter, CNAME kan ik niet laten verwijzen naar een ip-adres. Ik krijg de volgende melding:

Controleer uw invoer: vul een absolute nameserver in. De naam van de server eindigt daarbij met een punt na het toplevel-domein.

Als ik overigens op dit moment de NAS probeer te benaderen via mijn extern ip-adres (bijv. 180.170.60.50:5001) dan krijg ik de volgende melding:

400 Bad Request
The plain HTTP request was sent to HTTPS port

[ Voor 30% gewijzigd door art-core op 14-09-2020 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChaserBoZ_
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 24-06 15:50
art-core schreef op maandag 14 september 2020 @ 11:08:
Dank je voor de reactie. Echter, CNAME kan ik niet laten verwijzen naar een ip-adres. Ik krijg de volgende melding:

Controleer uw invoer: vul een absolute nameserver in. De naam van de server eindigt daarbij met een punt na het toplevel-domein.

Als ik overigens op dit moment de NAS probeer te benaderen via mijn extern ip-adres (bijv. 180.170.60.50:5001) dan krijg ik de volgende melding:

400 Bad Request
The plain HTTP request was sent to HTTPS port
Een cname is een verwijzing naar een host, hetzij binnen of buiten je eigen DNS zone.

Dus maak een A record aan, dan mag die cname daarnaartoe verwijzen.

'Maar het heeft altijd zo gewerkt . . . . . . '

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen hofman
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 25-06 21:18
Hallo alle mede tweakers,
Weet niet hoe ik hier op het forum een bericht kan plaatsen,,,

probleem is dat mijn DS213 na een update niet meer vanaf buiten bereikbaar is ??
ben zelf niet zo beken in deze ...
Wie zou me kunnen en willen helpen, via teamviewer met dit probleem.
Al vast bedankt voor het lezen

Mvg,
jeroen

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 00:53

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

@Jeroen hofman
Je bericht is gewoon geplaatst hoor.
Maar hoe staan je Synology-instellingen nu vergeleken met eerst? En wat gebeurt er als je hem vanaf buitenaf benadert?

[ Voor 18% gewijzigd door AW_Bos op 23-09-2020 08:25 ]

☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:27

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@art-core em @Jeroen hofman zouden jullie even een nieuw topic willen starten? Het kapen van het topic van iemand anders is niet gewenst.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.