Nvidia kaart niet meer herkend na Windows update

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nodgic
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 14-11-2023
Hallo allemaal, ben nieuw hier en dit is mijn eerste post hier, hoop dat dit het juiste forum is voor mijn vraag.

Mijn vraag

Ik heb dus sinds een paar weken een HP Omen laptop, een versie met de 2070 Max-Q videokaart. Maar sinds ik vandaag een Windows update heb geinstalleerd wordt de Nvidia kaart niet meer herkend? Alleen de standaard (Intel denk ik?) kaart wordt herkend. Als ik het Nvidia control panel of Geforce Experience probeer te openen, zegt ie doodleuk dat er geen Nvidia kaart gedetecteerd is |:( Terwijl voor de Windows updates alles gewoon werkte.

Relevante software en hardware die ik gebruik
HP Omen laptop met een 2070 videokaart
Windows 10, versie 1903

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Nou ja, ik kan dus niet eens de Nvidia driver settings of Geforce experience openen, heb al geprobeerd dat opnieuw te installeren en dan krijg ik dus de melding dat er geen Nvidia kaart gedetecteerd is...

Na de updates ook al meerdere malen de laptop opnieuw opgestart, maar dat heeft dus niks geholpen. Heel vreemd want tot de dag van vandaag werkte alles prima. Ik baal hier natuurlijk erg van, heb deze laptop pas 2 weken. En ik heb ook Google al geraadpleegd, maar daar heb ik ook niet echt een oplossing gevonden. Het lijkt mij een Windows probleem op de een of andere manier, maar ik ben er al een hele tijd mee bezig en nog geen oplossing gevonden :-( Ik kan dus ook niet de drivers of Geforce experience opnieuw installeren(dan zegt ie geen Nvidia kaart gevonden) en als ik die probeer te openen krijg ik dus deze melding...
https://imgur.com/a/f3VMwd3

Ik hoop heel graag dat jullie mij kunnen helpen ;(

Beste antwoord (via Nodgic op 28-02-2020 18:18)

Verwijderd

Ik had het zelfde probleem, na een ondersteuning van HP bleek dat bij app beheer PCIe controller (x16) 1901 niet meer te werken. Deze weer opnieuw installeren en je nvidea kaart werkt weer.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14:07

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Heb je al eens in safe mode opgestart? Reparatie van je OS?

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nodgic
Outerspace schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 23:12:
Heb je al eens in safe mode opgestart? Reparatie van je OS?
Safe mode heb ik geprobeerd net, zelfde probleem. Wat bedoel je met reparatie? Misschien herstelpunt? Helaas heb ik geen herstelpunt, dan zou ik heel Windows opnieuw moeten installeren, maar ja, misschien gebeurt dan weer hetzelfde na die specifieke update...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace

Outerspace

Hier staan een aantal stappen die je zou kunnen ondernemen https://www.google.com/am...rticles/repair-windows-10.

Daarnaast kan je oudere en nieuwere drivers proberen.

[ Voor 18% gewijzigd door Outerspace op 17-01-2020 23:29 ]

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nieuwste nVidia drivers zonder GeForce experience al geprobeerd?

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2020 23:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nodgic
Outerspace schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 23:27:
Hier staan een aantal stappen die je zou kunnen ondernemen https://www.google.com/am...rticles/repair-windows-10.

Daarnaast kan je oudere en nieuwere drivers proberen.
Ik heb sfc /scannow geprobeerd en krijg dan deze melding
Afbeeldingslocatie: https://imgur.com/a/wQLMehl

En ik heb dus inderdaad apart de Nvidia drivers gedownload zonder Geforce experience, maar helaas geeft die ook een comptabiliteits foutmelding aan.

Morgen maar verder. Maar misschien dat een driver utility wel iets doet, alleen als ik google dan zijn er heel veel driver utilities, maar ik weet niet welke goed zijn en welke ik kan vertrouwen en geen malware zijn, kan iemand mij een goede gratis driver utility aanraden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 14:01

M2M

medicijnman

als sfc /scannow al errors geeft, dan zou ik mijn pijlen eerst richten op dat repareren

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace

Outerspace

Nodgic schreef op zaterdag 18 januari 2020 @ 00:07:
[...]

Ik heb sfc /scannow geprobeerd en krijg dan deze melding
[Afbeelding]

En ik heb dus inderdaad apart de Nvidia drivers gedownload zonder Geforce experience, maar helaas geeft die ook een comptabiliteits foutmelding aan.

Morgen maar verder. Maar misschien dat een driver utility wel iets doet, alleen als ik google dan zijn er heel veel driver utilities, maar ik weet niet welke goed zijn en welke ik kan vertrouwen en geen malware zijn, kan iemand mij een goede gratis driver utility aanraden?
Dus even kijken in het CBS log. Waarschijnlijk staat daar de foutmelding of oorzaak in.
Ik kan https://www.guru3d.com/fi...uninstaller-download.html aanraden om het eea op te schonen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nodgic
Nou, ik dacht even de BIOS instellingen terug naar de default zetten, maar nu start Windows helemaal niet meer op :'( Krijg blue screen en start dan opnieuw op. Dan staat er automatisch herstellen, en dan krijg ik dus dat Windows startup repair scherm. Maar dan geeft hij een error aan bij alle opties die ik geprobeerd heb, ik heb geprobeerd om de updates te verwijderen, systeemherstel lukt niet en zelfs PC opnieuw instellen lukt niet, dan krijg ik een melding dat er iets fout is gegaan, maar daar staat verder niks bij. Ik kan niet eens Windows opnieuw instellen via de recovery partitie :|

Dan maar Windows 10 usb stick maken denk ik.

--
Had een beetje een druk weekje maar ik zal het nog even afsluiten, na een schone Windows installatie doet alles het weer! :)

[ Voor 9% gewijzigd door Nodgic op 24-01-2020 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• z03fke
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 12-11-2023
Hey Nodgic, heb onlangs het zelfde probleem gehad met mijn Hp Omen 17. Update gedaan en rebooted, daarna niet meer herkend. Dus enige oplossing was een win10 herstel maken. Dus nu durf ik momemteel geen win10 updates te doen. :D Heb jij nog problemen gehad achter dat je die clean install hebt gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nodgic
z03fke schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 07:42:
Hey Nodgic, heb onlangs het zelfde probleem gehad met mijn Hp Omen 17. Update gedaan en rebooted, daarna niet meer herkend. Dus enige oplossing was een win10 herstel maken. Dus nu durf ik momemteel geen win10 updates te doen. :D Heb jij nog problemen gehad achter dat je die clean install hebt gedaan?
Yep, helaas is hetzelfde probleem bij mij ook weer opgetreden. Windows opnieuw installeren heeft dus geen zin helaas, het is echt een update waardoor de Nvidia kaart gewoon van de aardbodem verdwijnt... heel vreemd. Wat ik dus gedaan heb is een systeem herstel gepakt van voor de updates en nu updates uitgesteld, ik durf nu ook geen updates meer te installeren. Heb ook al op het officiele HP forum een thread gemaakt, en daar had ik ook wat andere topics voorbij zien komen met hetzelfde probleem.

Deze user heeft wel iets van een oplossing, soort van:
https://h30434.www3.hp.co...system/m-p/7461759#M25025
Dit zou je kunnen proberen maar ik heb zelf dus al gemerkt dat een Windows herinstallatie/reset niet echt veel nut heeft. Heel jammer, want het is verder een prima laptop, maar dit is echt een serieus probleem met bepaalde Omen laptops blijkbaar, waar nog geen echte oplossing voor is. En ik ga niet Windows opnieuw blijven installeren 8)7 Ik hoop echt dat het opgelost wordt, anders is de enige optie de laptop retourneren.
--
Update, ik heb de laptop geretourneerd, en mijn aankoopbedrag netjes teruggekregen (goede service van die grote blauwe webwinkel :) ). Maar bij deze wil ik iedereen die van plan is een recente HP Omen laptop te kopen even waarschuwen dat het probleem wat ik in dit topic beschreven heb nog niet opgelost is, en het is ook maar de vraag is of het ooit opgelost gaat worden. Omdat daar geen zekerheid van is heb ik hem maar geretourneerd. Maar ik weet ook niet precies welke modellen last hebben van dit probleem, maar het model met de 2070 Max-Q in ieder geval wel.

[ Voor 15% gewijzigd door Nodgic op 14-02-2020 21:47 ]

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had het zelfde probleem, na een ondersteuning van HP bleek dat bij app beheer PCIe controller (x16) 1901 niet meer te werken. Deze weer opnieuw installeren en je nvidea kaart werkt weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nodgic
Verwijderd schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 12:59:
Voor mij te laat, maar mooi dat er een oplossing voor is (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 12:59:
Kan je uitleggen hoe ik dit moet doen. Ik kon niet helemaal vinden waar en wat ik nu moet downloaden en installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nodgic
Verwijderd schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 15:35:
[...]

Kan je uitleggen hoe ik dit moet doen. Ik kon niet helemaal vinden waar en wat ik nu moet downloaden en installeren.
Is het nog gelukt? Heb nu even geen Windows computer, maar volgens mij in je apparaatbeheer kijken en dan bij PCI controllers kijken en dan rechtsklikken en dan op opnieuw installeren klikken. Heb je wel de meest recente versie van Windows 10(2004)? Anders eerst die ook maar even installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agil1ty
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 01-11-2021
Voor degene die hier niet uitkomen. Rechter klik op pc, klik op Beheren (manage). Ga naar apparaat beheer. Zoek naar de pcie controller 1901. Rechtermuis klik erop en klik op update driver. Als deze niet geïnstalleerd wordt klik je op handmatig updaten en selecteer je hem uit de lijst
Pagina: 1