Toon posts:

ITmolen.nl onbereikbaar!?

Pagina: 1
Acties:

• TweakMij
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 26-06 21:41
Sinds enkele maanden krijg ik de in Nederland gevestigde hoster IT-molen niet meer te pakken. De hoster is niet meer bereikbaar tijdens reguliere kantoortijden (laat staan: daarbuiten) per email of telefoon, zelfs met nummerherkenning of vanaf andere telefoonnummers. Er is ook al lang geen activiteit meer op deze FB-pagina van de hoster. Ook de Domain Registrar van de hoster en diens reseller krijgen de hoster niet meer te pakken. Voor een professionele hoster is (onaangekondigde) onbeschikbaarheid van diens Service Desk buitengewoon ongebruikelijk en onverantwoord; redelijkerwijs een (contractuele) wanprestatie. De hosting omgeving (web en email dienst) functioneert en is te beheren (via cPanel). Maar voor hoelang nog?

Volgens deze registratie in het handelsregister, heeft de hoster (slechts) 1 statutaire bestuurder en werknemer. Desbetreffende directeur woont in de omgeving van Rotterdam, volgens zijn publieke LI-profiel.

De hoster wierf mede via deze evenementen klanten. De meeste bezoekers van zulke evenementen zijn startende ZPP'ers en eigenaren van privé gefinancierde ondernemingen. Die hebben al meer dan genoeg aan hun hoofd en soms een lastige periode achter de rug (ontslagen, burnout, ...). Achter die mensen zitten gezinnen, soms zonder vermogen en ander inkomen.

Ik vraag mij af hoeveel andere slachtoffers nu met de gebakken peren (dreigen te komen te) zitten. Daarom maar dit topic. Hopelijk heb k het mis en reageert de hoster alsnog (bijvoorbeeld op deze post).

Inmiddels SIDN gevraagd of die toevallig meer weet over de status van deze in NL gevestigde .nl-reseller. Wordt vervolgd wellicht ...

PS: Voor de degenen die hun domeinnaam hebben geregistreerd of verhuisd via de hoster naar diens Domain Registrar key-systems.net:
Rrpproxy.net is een handelsnaam van key-systems.net voor hun resellers. Neostrada.nl is een handelsnaam van totaaldomein.nl. De hoster opereert als partner van neostrada.nl (die een reseller van de Domain Registrar is) en dus als subreseller van de Domain Registrar. De AVG verplicht Domain Registrars om de WHOIS-gegevens van Europese contactpersonen te maskeren/ anonimiseren, volgens dit bericht. Daardoor weet mogelijk alleen de hoster wie de eigenaar van je domeinnaam is. Concreet betekent dit dat je je domeinnaam mogelijk verliest, als je niet (tijdig) ingrijpt! De ICANN wil niets hiermee, omdat die alleen met de Domain Registrar (niet de hoster) een contract heeft. Om te bewijzen dat je de rechtmatige eigenaar van je domeinnaam bent, kun je de Domain Registrar wellicht aanleveren:
  • facturen met betaalbewijzen van je hoster en je vorige Domain Registrar voor de domeinnaam registratie/ verhuizing en
  • een historie van WHOIS-mutaties van online bronnen zoals: https://whoisrequest.com/history/
  • .

Jezelf zijn kan jij het beste

• neokarasu
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
TweakMij schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 22:26:
De AVG verplicht Domain Registrars om de WHOIS-gegevens van Europese contactpersonen te maskeren/ anonimiseren, volgens dit bericht. Daardoor weet mogelijk alleen de hoster wie de eigenaar van je domeinnaam is. Concreet betekent dit dat je je domeinnaam mogelijk verliest, als je niet (tijdig) ingrijpt! De ICANN wil niets hiermee, omdat die alleen met de Domain Registrar (niet de hoster) een contract heeft. Om te bewijzen dat je de rechtmatige eigenaar van je domeinnaam bent, kun je de Domain Registrar wellicht aanleveren:
  • facturen met betaalbewijzen van je hoster en je vorige Domain Registrar voor de domeinnaam registratie/ verhuizing en
  • een historie van WHOIS-mutaties van online bronnen zoals: https://whoisrequest.com/history/
  • .
Wat je hier zegt klopt niet.
  • De AVG verplicht inderdaad het afschermen van de publieke WHOIS-informatie.
  • Dit betekent echter niet dat alleen je hostingprovider zou weten wie de rechtmatige houder is volgens de WHOIS-informatie. De niet-publieke WHOIS-informatie moet nog steeds de correcte gegevens bevatten. Daarin staat dus wie de houder/eigenaar is. En die informatie is niet alleen bij de hostingprovider bekend, maar ook bij de registrar (als de provider dat zelf niet al is) en bij het overkoepelende register (zoals bijvoorbeeld SIDN bij .nl)
m.a.w. het is nooit zo dat alleen de hostingprovider zelf zou weten wie de eigenaar is, tenzij ze een smerig truukje uithalen en de domeinen op hun eigen naam vastgelegd hebben in plaats van op jouw naam zoals het hoort. Er zijn providers die dat als 'privacy'-dienst aanbieden maar dat zorgt alleen maar voor problemen. Dit staat alleen geheel los van de AVG.

In the land of the blind, the one-eyed man is king.

• TweakMij
@neokarasu : Dank voor je reactie. Er staat meermaals "mogelijk" in je citaat van de OP. Ik was echter helaas iets belangrijks vergeten te vermelden in de OP: Helaas bleek namelijk (na mijn spontaan onderzoek van de situatie) dat de hoster mijn domeinnaam op diens eigen naam had gezet bij de Domain Registrar. Hopelijk was dat niet met kwade opzet. Een eindklant mag er redelijkerwijs ter goeder trouw van uitgaan dat diens hoster professioneel/ integer handelt. Hiervan geleerd om mijn domeinnaam registratie toch te controleren bij de Domain Registrar. Tegenwoordig is een domain name privacy optie zoals deze overbodig (omdat afscherming van persoonsgegevens een AVG-vereiste is) en bestaan er 'data proxy oplossingen' (zoals deze).

• lightemup
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 02-07 16:09
Hier zit inderdaad niemand op te wachten. Zoveel onzekerheid, want wie weet hoelang alles nog online blijft.... Zo snel mogelijk wegwezen daar, als je het mij vraagt.

Ben je al eens langs het kantoor gereden? Lijkt mij wel de moeite, als ze daar al weg zijn, misschien dat iemand je ter plekke (lijkt me een bedrijfsverzamelgebouw) kan vertellen waar ze heen zijn? Maar als je in het buitenland oid. zit, en niet langs kan gaan, kijk even of je bedrijven in dat zelfde gebouw kan bellen.

Vooralsnog; Backups maken en begin alvast een plan te maken voor het verhuizen/uitfaseren van de hele handel.

Kun je vanuit de beheeromgeving geen verhuistokens voor de domeinen aanvragen? Zo niet, hoop dat SIDN je nog ergens mee kan helpen.

Succes!

• Craetive
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 05-07 06:36
Vervelende situatie! Ik heb ze via Facebook Messenger een berichtje gestuurd op hun Facebook bedrijfspagina en deze was binnen 5 minuten bekeken. Wellicht dat je dus via deze weg met ze in contact kan komen.

• TweakMij
SIDN heeft mij meteen teruggebeld. Bij hun waren geen klachten bekend over de hoster. Een directe relatie van SIDN is echter Neostrada (niet resellers van Neostrada zoals de hoster). SIDN behandelt alleen .nl domeinnaam kwesties. Ze adviseren Europese houders van domeinnamen om na elke domeinnaam registratie aan desbetreffende TLD-registrar (verisign.com voor .com dus) een schriftelijke bevestiging te vragen van wie de domeinnaam eigenaar is.

Nu ik allerlei domeinnaam eigendomsbewijzen heb verstrekt, verstrekt Neostrada de EPP-codes en lijkt de situatie dus te worden opgelost. :-)

@lightemup : Precies! Idd zsm domain naam en hosting wegverhuizen daar. Heb inmiddels:
• alle bestanden, database SQL-exports, emailforwards gedownload,
• mailboxen leeg getrokken (via POP3) en
• schermafdrukken van cPanel-instellingen gemaakt.

Iemand die dit topic meeleest schijnt iemand een verkenningsrondje ter plekke te willen laten maken. Wellicht worden diens bevindingen hier nog gedeeld dus, zodat ook anderen hieraan iets hebben.

@FooBarz : FB is wellicht nog een kanaal idd en/of hun medewerkers een LI-berichtje sturen:
https://www.linkedin.com/company/it-molen/people/

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14:52
TweakMij schreef op maandag 20 januari 2020 @ 11:39:
SIDN heeft mij meteen teruggebeld. Bij hun waren geen klachten bekend over de hoster. Een directe relatie van SIDN is echter Neostrada (niet resellers van Neostrada zoals de hoster). SIDN behandelt alleen .nl domeinnaam kwesties. Ze adviseren Europese houders van domeinnamen om na elke domeinnaam registratie aan desbetreffende TLD-registrar (verisign.com voor .com dus) een schriftelijke bevestiging te vragen van wie de domeinnaam eigenaar is.

Nu ik allerlei domeinnaam eigendomsbewijzen heb verstrekt, verstrekt Neostrada de EPP-codes en lijkt de situatie dus te worden opgelost. :-)

@lightemup : Precies! Idd zsm domain naam en hosting wegverhuizen daar. Heb inmiddels:
• alle bestanden, database SQL-exports, emailforwards gedownload,
• mailboxen leeg getrokken (via POP3) en
• schermafdrukken van cPanel-instellingen gemaakt.

Iemand die dit topic meeleest schijnt iemand een verkenningsrondje ter plekke te willen laten maken. Wellicht worden diens bevindingen hier nog gedeeld dus, zodat ook anderen hieraan iets hebben.

@FooBarz : FB is wellicht nog een kanaal idd en/of hun medewerkers een LI-berichtje sturen:
https://www.linkedin.com/company/it-molen/people/
Jacht maken op medewerkers is volgens mij niet de bedoeling hier

• TweakMij
Het (bezoek)adres dat op de website van de hoster staat, verschilt van het postadres die is geregistreerd in het handelsregister. Relevant voor wie wil opzeggen bijvoorbeeld.

@GrooV : Begrijp je zorg. Jacht is niet de bedoeling. Het verwijzen naar openbare informatiebronnen is slechts een vorm van vrije meningsuiting. Ik benoem geen personen en roep niet op om ze te benoemen. De OP en alle reacties daarop zijn gericht op het verzuim van de hoster. Hopelijk wordt de aandacht hiervan niet afgeleid.

[Voor 20% gewijzigd door TweakMij op 21-01-2020 10:16]

Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone SE (2022) LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S22 Garmin fēnix 7 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee