Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDarkKnight
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 14-03 16:19
Hallo,

Misschien dat iemand me hier kan helpen, want zelf weet ik het niet meer.
Afgelopen weekend zat ik op de bank Netflix te kijken toen het internet wegviel.
Ging er van uit dat dit een storing was dus er die avond niet meer naar gekeken.
De volgende dag deed het internet het nog steeds niet op mijn desktop, tv, etc.

Dus modem gereset, poorten gewisseld, etc. maar niets hielp.
Wifi deed het wel, dus dat was opzich vreemd.

Ziggo klantenservice gebeld, zij konden mijn bekabelde apparaten nog wel zien in hun systeem, maar ik kon ze niet zien in het model.
Dus ze hebben mij een nieuw modem opgestuurd hebben, nu heb ik die gister aangesloten, en nu is er nog precies hetzelfde aan de hand.

Wifi werkt wel, bekabeld internet niet, en ik zie ze wederom niet in het modem.
Voorheen werkte dit prima, en er is niets aan instellingen veranderd.

Nu is het niet dat er iets aan de computer kapot is, want ik heb het modem wel geactiveerd via de desktop, maar nu kan ik er niet meer in komen.
Gister toen ik even van poort wisselde deed internet het ook daadwerkelijk even 1 minuut, dropbox etc. begon te synchroniseren, maar pret was helaas van korte duur.

Nu is het aller vreemdste dat als ik de kabel in mijn TV stop, ik daar wel internet krijg, dus de kabel is ook goed, maar ik kom er dus niet meer uit wat ik nog kan proberen.

Iemand toevallig ideeën?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDarkKnight
Ze hebben hier buiten wel de hele straat opengebroken vorige week, dus weet niet of ze een kabeltje of iets dergelijks geraakt hebben, maar dan lijkt het me dat de WIFI ook niet zou moeten werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
TheDarkKnight schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 22:10:
De volgende dag deed het internet het nog steeds niet op mijn desktop, tv, etc.
Nu is het aller vreemdste dat als ik de kabel in mijn TV stop, ik daar wel internet krijg
Dus eerst waren er problemen met al je bekabelde apparaten, nu alleen maar met de PC?

Hoe ziet je interne netwerk er precies uit? Nog switches oid in gebruik?
TheDarkKnight schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 22:18:
Ze hebben hier buiten wel de hele straat opengebroken vorige week, dus weet niet of ze een kabeltje of iets dergelijks geraakt hebben, maar dan lijkt het me dat de WIFI ook niet zou moeten werken
Als je zeker weet dat je met je eigen wifi verbonden bent en niet met dat van de buren ofzo (:+) dan kan het inderdaad niet in de verbinding naar buiten zitten...

[ Voor 33% gewijzigd door Xander op 17-01-2020 22:39 ]

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDarkKnight
Xander schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 22:38:
[...]

[...]

Dus eerst waren er problemen met al je bekabelde apparaten, nu alleen maar met de PC?

Hoe ziet je interne netwerk er precies uit? Nog switches oid in gebruik?

[...]

Als je zeker weet dat je met je eigen wifi verbonden bent en niet met dat van de buren ofzo (:+) dan kan het inderdaad niet in de verbinding naar buiten zitten...
Zowel met de splitter die ik hier heb, als rechtstreeks op het modem doet hij het niet.
Het is wel vreemd dat hij het deed om te activeren, en een minuut toen ik van poort wisselde, nu krijg ik het niet meer voor elkaar.
Niet op de splitter, niet rechtstreeks, enkel en alleen op de TV

En nee ik zit gewoon op mijn eigen wifi netwerk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDarkKnight
De PS4 doet het trouwens ook als ik hem daar rechtstreeks op aansluit, zodra ik de kabel in de splitter stop doet de PS4 het niet meer, rechtstreeks in de desktop geeft nog steeds :

Onbekend netwerk
Geen internet

En ik kan nog niet in het modem komen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
TheDarkKnight schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 23:22:
De PS4 doet het trouwens ook als ik hem daar rechtstreeks op aansluit, zodra ik de kabel in de splitter stop doet de PS4 het niet meer
Ik zet in op:
- "Splitter" kapot
of
- Toch problemen met de kabel

Brakke kabels kunnen de meest rare problemen geven, tot aan soms wel werken en soms niet werken of met sommige apparaten wel werken en met andere apparaten niet werken... Ik zou het om te beginnen met een andere kabel proberen.

Wat voor een "splitter" heb je het over? Een switch?

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:46

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Staat die modem niet toevallig in bridge mode? En is die "splitter" misschien niet een router - een router die zelf kuren zou kunnen hebben? Wat je beschrijft over alleen een PS4 die bedraad internet heeft bij rechtstreeks aansluiten op de modem klinkt verdacht als modem in bridge mode. Dan geeft hij (of beter gezegd: de DHCP-server van Ziggo) welgeteld één enkel IP-adres uit per boot, bedoeld voor je router. Als je PS4 dat adres krijgt klopt het dat je alleen daarop internettoegang hebt. Je moet om je router weer een WAN-IP te geven eerst router op Ethernet poort 1 van modem aansluiten, evt andere apparaten direct op de modem loskoppelen. Dan modem+router uit, vervolgens modem aan. Wachten tot dat ding volledig online is, dan router aan. Als je router in werkende toestand is kun je dan met alle apparaten achter de router op internet.

Geef inderdaad merk+model van je "splitter".

Verder kunnen we je een stuk beter helpen als je ipv vage bewoordingen meer harde gegevens zou geven.

- merk+model modem
- of de modem (voorzover je weet) in bridge danwel routermode staat
- merk+model "splitter"
- overzicht van je interne netwerk, zowel bedraad als draadloos, met daarin merk+model van alle apparaten
- op de desktop waar je geen internet hebt ipconfig /all draaien en de output hier als platte text geven (NIET als plaatje!)
- op de PS4 die wel op internet kan alle IP-gegevens (iig lokaal IPv4-adres, gateway en DNS server(s)) noteren en hier posten.

Dan begint een en ander hopelijk duidelijk te worden.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LukeS
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 24-06 12:41
Heb je toevallig ook een Mediabox XL van Ziggo aangesloten met een netwerkkabel? Deze verstoort vaak ook het vaste internet door als DHCP server te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daneel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20-02 09:30
Heb je je router wel in DHCP-mode staan eigenlijk? Je krijgt van Ziggo namelijk geen vast IP
Pagina: 1