Ik ben op zoek naar een nieuwe schijf voor een desktop pc en heb tot nu toe nog geen keuze kunnen maken tussen SSD, SSHD of HDD. Het is de bedoeling om op de schijf een Windows installatie, wat browsers, mailclient met bijbehorende mailcollectie en media op te slaan. Ik ga daarvoor een kloon maken van een andere SSD. Daarom is schrijf- en leessnelheid wel belangrijk.
Echter, het gebeurt regelmatig dat bepaalde bestanden abuisief verwijderd worden. Daarom is er een eis dat gewiste gegevens redelijk makkelijk teruggehaald moeten kunnen worden. Met een SSD is dat erg lastig, daarom neig ik naar een SSHD. Ik vraag mij alleen af in hoeverre het verschil in schrijven en lezen tussen een SSHD en SSD merkbaar is? Oldschool 10 minuten wachten totdat alles is opgestart is namelijk ook niet meer acceptabel, vandaar dat ik liever geen HDD doe.
Wat kunnen jullie aanraden in zo'n geval?
Echter, het gebeurt regelmatig dat bepaalde bestanden abuisief verwijderd worden. Daarom is er een eis dat gewiste gegevens redelijk makkelijk teruggehaald moeten kunnen worden. Met een SSD is dat erg lastig, daarom neig ik naar een SSHD. Ik vraag mij alleen af in hoeverre het verschil in schrijven en lezen tussen een SSHD en SSD merkbaar is? Oldschool 10 minuten wachten totdat alles is opgestart is namelijk ook niet meer acceptabel, vandaar dat ik liever geen HDD doe.
Wat kunnen jullie aanraden in zo'n geval?
Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?