Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diebobo
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 16:56
Heeft iemand ook maar enig idee waar je de instellingen van integraties kan aanpassen ? Ik ben nu specifiek opzoek naar mijn instellingen voor de Unify integratie. Op het moment dat je deze voor t eerste toevoegd kan je IP / user + pw opgeven. De controller staat nu op een andere device dus wil ik dat aanpassen, maar nergens te vinden, grrr !!

Voor de compleetheid, deze controller is niet toegevoegd via de configurations.yaml maar echt via de GUI

PS. Geld overigens voor elke integratie, instellingen na eerste settings is onmogelijk te vinden. Ook niet in de losse configs..

Bedankt !

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hiddit
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 15-09 22:54
Volgens mij werkt het beste om dan de integratie te verwijderen en opnieuw toe te voegen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keraton
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 01-08 17:01
Als de integratie het ondersteunt, kun je de instellingen vinden op de pagina van de integratie (tandwiel in de balk bovenaan). Het is vaak niet mogelijk om daar alle instellingen aan te passen, zaken als IP-adressen zijn over het algemeen alleen maar in de config flow van de integratie in te stellen.

De instellingen voor de integratie zijn overigens wel in de config folder te vinden, namelijk in de .storage folder. Het bestand in kwestie heet core.config_entries. Ik raad je alleen niet aan om in die bestanden te gaan rommelen, een nieuwe integratie instellen is doorgaans net zo makkelijk.

[ Voor 1% gewijzigd door keraton op 22-01-2020 16:02 . Reden: Nagekeken hoe het bestand echt heet ]