8tb of meer externe hd voor <250 euro

Pagina: 1
Acties:

• saken
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 26-11 17:12
Hallo,
Ik zoek een externe hardeschijf van 8tb of meer voor maximaal 250 euro.

Recent deze gekocht
https://www.mediamarkt.nl...plus-hub-8tb-1469889.html

Maar kwam tot de ontdekking dat mijn huidige schijf (2tb) sneller wegschrijft en leest. (7200RPM tov de 5425RPM in de 8tb)

Het is bestemd voor het streamen van films naar de tv, evt. draadloos via android tv bak.
Dan gebruik ik de 8tb die ik nu heb gekocht voor backup. maar voor realtime streaming lijkt me dat ik wat sneller nodig ben?

https://www.mediamarkt.nl...k-8tb-usb3-0-1484945.html ik had deze al op het oog, maar heeft iemand misschien suggesties / tips?

• Malantur
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20:11
Merk je stotteringen tijdens het streamen? Een 8TB disk kan om en bij de 200MBps aan en dat zou ruim voldoende moeten zijn voor streamen.

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

• Renault
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 30-11 16:07
Streaming vraagt relatief weinig "snelheid" van een harddisk, het is meer van belang dat de minimum vereiste snelheid altijd wordt behaald. En dat is weer afhankelijk van het apparaat wat de harddisk aanstuurt, of die dat adequaat afhandelt.
Voor 4K en 8K streams wordt het trouwens wél wat kritischer, maar ook dan voldoet in principe elke actuele harddisk (mits goed bestuurd).

Met "goed bestuurd" bedoel ik dat het OS steeds genoeg tijd heeft voor adequate aansturing van de harddisk (dus in HD-tune géén dips naar nul in de grafiek(.

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

saken schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 18:14:
Dan gebruik ik de 8tb die ik nu heb gekocht voor backup. maar voor realtime streaming lijkt me dat ik wat sneller nodig ben?
Hangt van de bitrate van de content af en of de disk die bandbreedte kan geven. Kan mij niet voorstellen dat die het niet zou kunnen; ik heb in het verleden een Plex Media Server gehad met WD GREEN's die hun werk deden op 5400RPM en zelfs dat werkte meer dan prima, ook via internet zelfs. Ik denk eerder dat er iets anders aan de hand is waardoor eea niet goed werkte zoals wel zou moeten om de stream vloeiend te kunnen laten lopen.

Een bluray zit op 25MB/sec, dat kan zo'n beetje elke disk tegenwoordig met de vingers in de neus.
Renault schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 23:23:
Met "goed bestuurd" bedoel ik dat het OS steeds genoeg tijd heeft voor adequate aansturing van de harddisk (dus in HD-tune géén dips naar nul in de grafiek(.
Gezien het om een externe disk gaat, kan het maar zo een gelimiteerd zijn tot de snelheid van de gebruikte USB poort. Een andere optie is dat het draadloze netwerk simpelweg te traag is.

[ Voor 33% gewijzigd door CH4OS op 17-01-2020 23:32 ]