Beeldscherm werkt niet

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,
Ik heb een 2de hands PC gekocht (Coolmaster; Model onbekend) en aangesloten op een Acer AL916(Ook 2de hands). Verder heb ik nog een toetsenbord, muis en internetkabel ingepluged. Ook de VGA ,AC en de kabel naar de PC zijn aangesloten. Toen had ik geprobeerd om het scherm en de PC aan te zetten. Toen gaf het beeldscherm aan;''No signal'' en sloot zichzelf af. Dit heb ik meerdere keren herhaald alleen nog steeds niet gelukt.

Heeft er iemand een oplossing?

Groet,
Luc

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Probeer eens een andere monitor. Gezien je titel lijk je de oorzaak bij je monitor te leggen, maar als je PC niets doet, dan kan je monitor ook niet al teveel laten zien natuurlijk.
Test eens of het ding wel POST en netjes doorstart. Als dat al niet gebeurd, dan is het handig om dat eerst eens op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n9iels
  • Registratie: November 2017
  • Niet online
Het is mij niet helemaal duidelijk wat er nou wel en niet werkt :) Maar als je PC op lijkt te starten en de monitor niet zijn er een paar dingen die je sowieso kunt proberen (in deze volgorde)
- Monitor aansluiten op een andere PC
- Andere kabel gebruiken waarvan je weet dat deze werkt

Als hieruit blijkt dat de monitor goed werkt kun je verder gaan met de PC test en andere aansluitingen proberen. Probeer dan (als deze er zijn) de monitor ook direct op je moederbord aan te sluiten.

[ Voor 20% gewijzigd door n9iels op 17-01-2020 17:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 08:06
CoolerMaster zal de behuizing zijn want voor zover mij bekend heeft CM nooit een compleet systeem voortgebracht.
Ik neem aan dat je weet welk merk en type onderdelen in het systeem dat je gekocht hebt zitten dus kom maar op daarmee.
Een foto van de achterkant en binnenkant van het systeem posten kan ook helpen.