Sinds een paar dagen valt mijn PC uit tijdens het gamen en dit bij random intervallen. Om drivers/software uit te sluiten heb ik gisteren een clean install gedaan van Windows en 3u probleemloos gegamed. Gisteren als test ook de heaven benchmark op extreme een halfuur laten lopen zonder probleem. Vandaag echter viel hij na een halfuur weer uit tijdens Apex Legends.
Temperaturen zijn alright. Net voor de laatste crash 65° voor CPU en 83* voor GPU (wat bij 5700 XT normaal is heb ik inmiddels gelezen). Verder alle aansluitingen in de kast gechecked en alles ziet er normaal uit. Ook geen stof oid.
De PC valt volledig uit (geen reboot) en ik krijg hem ook niet onmiddellijk terug opgestart. Meestal een tijd wachten en voedingskabel eerst uittrekken en terug insteken voor dat ie het weer doet. Dit is ook volledig random: soms na 5 minuten, soms na 30 minuten. GPU is een paar maanden oud, de rest bijna een jaar oud.
Mijn gok gaat naar een defecte PSU? Systeem draaide probleemloos voor enkele maanden tot de miserie een paar dagen geleden begon. Hieronder mijn specs:
Temperaturen zijn alright. Net voor de laatste crash 65° voor CPU en 83* voor GPU (wat bij 5700 XT normaal is heb ik inmiddels gelezen). Verder alle aansluitingen in de kast gechecked en alles ziet er normaal uit. Ook geen stof oid.
De PC valt volledig uit (geen reboot) en ik krijg hem ook niet onmiddellijk terug opgestart. Meestal een tijd wachten en voedingskabel eerst uittrekken en terug insteken voor dat ie het weer doet. Dit is ook volledig random: soms na 5 minuten, soms na 30 minuten. GPU is een paar maanden oud, de rest bijna een jaar oud.
Mijn gok gaat naar een defecte PSU? Systeem draaide probleemloos voor enkele maanden tot de miserie een paar dagen geleden begon. Hieronder mijn specs:
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | AMD Ryzen 5 2600X Wraith Boxed | € 135,- | € 135,- |
1 | Moederborden | ASRock B450M Pro4 | € 75,- | € 75,- |
1 | Videokaarten | Gigabyte Radeon RX 5700 XT Gaming OC 8G | € 406,- | € 406,- |
1 | Behuizingen | Fractal Design Focus G Mini | € 48,90 | € 48,90 |
1 | Monitoren | MSI Optix MAG271CQR Zwart | € 446,54 | € 446,54 |
1 | Geheugen intern | G.Skill Aegis F4-3000C16D-16GISB | € 65,95 | € 65,95 |
1 | Voedingen | BitFenix Formula Gold 450W | € 61,- | € 61,- |
1 | Solid state drives | Intel 660p 1TB | € 116,04 | € 116,04 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.354,43 |
[ Voor 9% gewijzigd door esreveR- op 17-01-2020 17:36 ]