Laptopscherm vervangen naar een hogere resolutie?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rico79
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 24-10-2024
Hallo,

Ik heb een laptop met een nogal laag resolutie scherm namelijk 1366x768. Aansluiting is 30Pin eDP.
Mijn hardware is een intel graphics 530 grafische kaart. En er zit een nvidia gforce 940m grafische kaart in.
De laptop doet het gewoon prima maar ik ben niet tevreden over de resolutie nu ik wat meer met fotografie wil doen als hobby. Als ik een scherm wil inbouwen met een 1080p resolutie met dezelfde aansluitingen (30Pin eDp) zal dit dan gewoon werken is mijn vraag? Volgens de specs van de grafische kaarten is de resolutie wel mogelijk. Na telefonisch contact te hebben gehad met een pc reparatiepunt konden die mij vertellen dat ik hooguit twee stapjes in resolutie omhoog kon. Ik twijfel hier een beetje aan.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• borft
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:59
Hoe oud is je laptop? Is het uberhaupt de moeite waard om daar nog stevig in te investeren? Daarnaast, is er een scherm te koop dat erin past, en hoeveel kost dat?

Ben je niet veel beter geholpen met een extern scherm met een IPS/VA paneel? scheelt waarschijnlijk een hoop geld, en je hebt dan ook beter en groter beeld!

[ Voor 32% gewijzigd door borft op 17-01-2020 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malantur
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21:29
Dat klinkt inderdaad als een oude laptop. Ik heb geen ervaring met scherm ombouwen maar lijkt me niet simpel kwestie dat de aansluiting naar het moederbord op hetzelfde hoogte moet zitten en dat de afmetingen exact dezelfde moeten zijn. Iets dikker en je krijgt hem niet meer in elkaar geschroefd e.d.

Ik zou ook gewoon inversteren in een nieuw model. Voor fotografie is een IPS scherm ook wel aangenaam voor betere kleurweergave.

Edit: blijkbaar is de site van replacedirect.be wel goed opgebouwd om een goede keuze te maken. Heb je misschien het exacte merk en type van laptop? Een IPS scherm is blijkbaar te koop voor minder dan 100 euro dus op zich is het niet heel gek om het eerst eens te testen.

[ Voor 24% gewijzigd door Malantur op 17-01-2020 14:25 ]

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rico79
Laptop (Terraque rb650) is nog geen half jaar oud. Het is een b merk computer ik heb hetzelfde scherm kwa aansluiting gevonden. Ik weet niet of ik hier linkjes mag plaatsen die verwijzen naar de bedoelde onderdelen.
De vraag blijft of dit gaat werken ja of nee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borft
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:59
Rico79 schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 14:37:
Laptop (Terraque rb650) is nog geen half jaar oud. Het is een b merk computer ik heb hetzelfde scherm kwa aansluiting gevonden. Ik weet niet of ik hier linkjes mag plaatsen die verwijzen naar de bedoelde onderdelen.
De vraag blijft of dit gaat werken ja of nee?
Hmm, je chipset is bijna 5 jaar oud......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rico79
Daar was de prijs van de laptop ook na 500€ Op mijn tv heb ik wel 1080p beeld. Maar of het gewoon werkt vraag ik me af, alvorens 90€ te betalen voor een scherm.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Malantur
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21:29
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/9e2f88kXZHieLwTEJI9YQr2s/full.png
Zo te zien nog wel een redelijk goede processor met een oudere videokaart.
Ik zou het proberen als je een passend scherm gevonden hebt.

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rico79
Schermen zijn zo ongeveer gelijk als je weet waar je op moet letten. Ik vraag me af of het werkt. Ik denk er nog even over na wellicht ga ik het gewoon proberen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Werkt vaak prima, zaken om op te letten:
- Afmeting en plaatsing van schroefgaten moeten hetzelfde zijn
- Zelfde aansluiting en ook de plaatsing van de aansluiting moet hetzelfde zijn

Heb dit al aardig vaak gedaan bij laptops en tot nu toe heeft het altijd gewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
Malantur schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 14:20:
Dat klinkt inderdaad als een oude laptop. Ik heb geen ervaring met scherm ombouwen maar lijkt me niet simpel kwestie dat de aansluiting naar het moederbord op hetzelfde hoogte moet zitten en dat de afmetingen exact dezelfde moeten zijn. Iets dikker en je krijgt hem niet meer in elkaar geschroefd e.d.

Ik zou ook gewoon inversteren in een nieuw model. Voor fotografie is een IPS scherm ook wel aangenaam voor betere kleurweergave.

Edit: blijkbaar is de site van replacedirect.be wel goed opgebouwd om een goede keuze te maken. Heb je misschien het exacte merk en type van laptop? Een IPS scherm is blijkbaar te koop voor minder dan 100 euro dus op zich is het niet heel gek om het eerst eens te testen.
Bij replacedirect moet je oppassen. Heb daar ooit eens een duur LCD besteld en kreeg gewoon een minderwaardig LCD opgestuurd. Stond ook zo gespecificeerd op de factuur, dus er is iets mis in hun systeem.
Pagina: 1