Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vpm
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 29-07 17:57

vpm

Think, tinker, tank

Topicstarter
Lieve tweakers,

Een aantal jaar geleden heb ik van mijn toenmalige werkgever een Bose QC25 cadeau gekregen. Deze ging van het ene op het andere moment stuk; De rechter oorschelp gaf geen geluid meer. Coolblue heeft deze binnen de garantie vervangen.

Nu (2.5/3 jaar later) treed hetzelfde probleem op. Wanneer je op de buitenkant tikt/eraan draait, komt het geluid weer terug. Het hoort niet, maar voor gratis is het werkbaar, zolang het duurt.
Het apparaat valt inmiddels buiten de winkel & fabrieksgarantie. Coolblue geeft aan het wel aan te kunnen nemen, voor ten minste €40 onderzoekskosten.
Het blijkt dat er veel meer mensen zijn die dit probleem hebben. Het zou dus kunnen dat dit qua kosten anders uitpakt. Echter reken ik erop dat het uitdraait op een stevig kostenplaatje.

Ik ben geen fan van de hele wegwerpcultuur, dus zit er een beetje mee om de headset af te danken. Mijn oog is inmiddels gevallen op een setje nette IEMs dus als het slecht uitpakt, heb ik een backup.

Wat zouden jullie adviseren?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronnie vd
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 09:46
Als je een beetje handig bent is er een boel mogelijk.
Google eens op bose qc25 repair en je vindt nieuwe speakers en filmpjes hoe ze te herstellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Even een propje papier maken en deze tussen de speaker en de behuizing drukken. That's all. Probeer alsjeblieft geen nieuwe speaker er in te zetten want dat is ongelooflijk klotewerk. Na een aantal maanden doet de betreffende koptelefoon het nog prima. Zie ook: https://sypie.nl/herrie-in-de-hut/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcievg
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 29-07 06:04
Ik heb hetzelfde gehad met mijn qc25. Ik heb niet de winkel maar bose zelf gebeld met de vraag of of het de moeite waard was om te repareren of dat ik beter een nieuwe kon kopen. Na een controle van het serienummer zag de medewerker dat ik hem al 3 jaar in bezit had wat dus een jaar buiten de garantie is. Zijn reactie was 'hier gaan we niet moeilijk om doen, je krijgt van mij een nieuwe'.

De service van bose is echt heel goed en zeker de moeite waard om zelf even naar hun te bellen.

7800X3D, RTX 4090, 32GB DDR5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vpm

vpm

Think, tinker, tank

Topicstarter
Marcievg schreef op zaterdag 18 januari 2020 @ 09:10:
Ik heb hetzelfde gehad met mijn qc25. ... Na een controle van het serienummer zag de medewerker dat ik hem al 3 jaar in bezit had wat dus een jaar buiten de garantie is. Zijn reactie was 'hier gaan we niet moeilijk om doen, je krijgt van mij een nieuwe'.
Helaas krijg ik dat niet voor elkaar met Bose. Aanvankelijk was het bedrag €125, maar na enig aandringen zakte hij naar €65 incl verz. Maar dan ben ik hem wekenlang kwijt, want ze willen dat ik het ding inruil, waarna zij gaan deze eerst gaan onderzoeken. Dat zei de medewerker er gemakshalve niet bij aan de telefoon.
Uiteindelijk zou ik dan wederom een QC25 krijgen, welke technisch toch al behoorlijk verouderd is. Of het dan een nieuwe of een refurb betreft valt nog te bezien.

Ik denk er even over, want de propjes methode lijkt me dan aantrekkelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcievg
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 29-07 06:04
Ja in dat geval zou ik ook eerst de alternatieven proberen. Wel jammer dat jij niet hetzelfde aanbod hebt gekregen.

7800X3D, RTX 4090, 32GB DDR5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
vpm schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 20:55:
[...]

Helaas krijg ik dat niet voor elkaar met Bose. Aanvankelijk was het bedrag €125, maar na enig aandringen zakte hij naar €65 incl verz. Maar dan ben ik hem wekenlang kwijt, want ze willen dat ik het ding inruil, waarna zij gaan deze eerst gaan onderzoeken. Dat zei de medewerker er gemakshalve niet bij aan de telefoon.
Uiteindelijk zou ik dan wederom een QC25 krijgen, welke technisch toch al behoorlijk verouderd is. Of het dan een nieuwe of een refurb betreft valt nog te bezien.

Ik denk er even over, want de propjes methode lijkt me dan aantrekkelijker.
Technisch verouderd, dat valt toch wel mee? Emmer refurb hoeft echt niks mis te zijn hoor, of zou je liever dat goede apparatuur gewoon wordt weg gegooid?

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 29-07 20:05

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR2032
  • Registratie: Juli 2016
  • Niet online
Heb het ook zelf gemakkelijk kunnen repareren, inderdaad even zoeken op YouTube. Genoeg te vinden.

Dat is wel het voordeel van een groot merk als Bose, je kunt bijna altijd wel een handleiding of onderdelen vinden. Hier ook nog eens de hoofdband en de oorkussens moeten vervangen met onderdelen van Aliexpress. Omdat het plastic na verloop van tijd plakkerig wordt door ouderdom.

De QC kan dan weer jaren mee. :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/3d65PvEer8l8l5ZwueFRqXxr/thumb.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door CR2032 op 24-01-2020 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• happy killer
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 24-07 22:37
Ik heb zojuist het zelfde probleem aangemeld bij Bose voor mijn 4 jaar oude QC25. Mijn linkerschelp stopte er opeens mee.
Ik krijg schijnbaar een regeling dat ik een nieuwe QC35 II krijg voor €125,-
Helaas moet ik ook eerste de oude terugsturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vpm

vpm

Think, tinker, tank

Topicstarter
happy killer schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 11:40:
Ik krijg schijnbaar een regeling dat ik een nieuwe QC35 II krijg voor €125,-
Helaas moet ik ook eerste de oude terugsturen.
Bijzonder! Ik heb het voor de zekerheid nog eens nagekeken. Ik zou echt een QC25 krijgen, waarvan mij niet bekend is of deze nieuw of refurbished is.

Ik zit nog een beetje in dubio. Qua ANC staat Bose bovenaan, maar de geluidskwaliteit is hooguit matig. Ik overweeg het zelf te maken, maar €65 is voor een "nieuwe" headphone met ANC natuurlijk geen geld.
Ik heb nu een set IEMs om de tijd te overbruggen. Geen ANC, wel degelijke isolatie en ongeevenaarde geluidsweergave.

[ Voor 7% gewijzigd door vpm op 31-01-2020 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• happy killer
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 24-07 22:37
vpm schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 13:43:
[...]

Bijzonder! Ik heb het voor de zekerheid nog eens nagekeken. Ik zou echt een QC25 krijgen, waarvan mij niet bekend is of deze nieuw of refurbished is.
Dit kreeg ik volgens de website ook. Daarna heb ik gemaild en kreeg ik een QC35 II aangeboden.
Het formulier daarna zei weer een QC25 enkel na een telefoontje gaven ze aan deze niet meer te kunnen leveren en kreeg ik nieuwe formulieren met de QC35 II gespecificeerd.
Pagina: 1