Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Productiviteit: Photoshop, Illustrator, After Effects, Lightroom. Premiere, 3D modeling en animatie.
Gaming: wat ik zelf 'casual' noem. 1080p (1920x1200 in realiteit), geen streaming, wel op monitor 1 de game en op monitor 2 gelijktijdig browser/youtube/... Games: GTA V, Mafia (1,2 en 3), Minecraft, Red dead redemption 2 (dit lijkt me de zwaarste titel), wat need for speed achtige race games, de opkomende Microsoft Flight Simulator (maar daar zijn nog geen specs van bekend denk ik).
Wat mag het systeem gaan kosten?
MAX 4000 euro btw incl. Laat gerust weten waar er makkelijke wins kunnen gehaald worden om wat goedkoper te gaan zonder echt performance of kwaliteit te verliezen.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
2x Dell 24 u2415 (1920x1200)
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Mis ik nog een basis component in onderstaande lijst? Het gaat enkel om componenten voor in de toren, randapparatur als toetsenbord etc hoeft hier niet bij in te zitten.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
AMD voor cpu en gpu is een vereiste.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Liefst geen grotere case dan nodig, ook geen showcase of rgb wensen. Liefst een gewoon 'saaie' zwart of witte 'doos' met goede en stille koelmogelijkheden dan iets met speciallekes of design-elementen.
Ga je overklokken?
Neen.
Wat verwacht je van ons?[i]
Vooral advies rond PSU, koeling en case, en mogelijks ook optimalisatie van RAM keuze.
Maar alle algemene meningen en advies evenzeer welkom.
Productiviteit: Photoshop, Illustrator, After Effects, Lightroom. Premiere, 3D modeling en animatie.
Gaming: wat ik zelf 'casual' noem. 1080p (1920x1200 in realiteit), geen streaming, wel op monitor 1 de game en op monitor 2 gelijktijdig browser/youtube/... Games: GTA V, Mafia (1,2 en 3), Minecraft, Red dead redemption 2 (dit lijkt me de zwaarste titel), wat need for speed achtige race games, de opkomende Microsoft Flight Simulator (maar daar zijn nog geen specs van bekend denk ik).
Wat mag het systeem gaan kosten?
MAX 4000 euro btw incl. Laat gerust weten waar er makkelijke wins kunnen gehaald worden om wat goedkoper te gaan zonder echt performance of kwaliteit te verliezen.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
2x Dell 24 u2415 (1920x1200)
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Mis ik nog een basis component in onderstaande lijst? Het gaat enkel om componenten voor in de toren, randapparatur als toetsenbord etc hoeft hier niet bij in te zitten.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
AMD voor cpu en gpu is een vereiste.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Liefst geen grotere case dan nodig, ook geen showcase of rgb wensen. Liefst een gewoon 'saaie' zwart of witte 'doos' met goede en stille koelmogelijkheden dan iets met speciallekes of design-elementen.
Ga je overklokken?
Neen.
Wat verwacht je van ons?[i]
Vooral advies rond PSU, koeling en case, en mogelijks ook optimalisatie van RAM keuze.
Maar alle algemene meningen en advies evenzeer welkom.
- CPU cooler:
Ik heb geen specifieke voorkeur voor waterkoeling van de CPU maar als het aangeraden wordt dan zou ik enkel voor een AIO (Corsair H150i ?) gaan ipv een custom loop.
Heb onlangs wat tech video's gezien waarin AIO niet méér koelden dan bijvoorbeeld de Noctua NH-D15. Wordt die mening door iedereen hier gedeeld? - Case en case cooling
Kunnen jullie een zowel een case als fan-configuratie voorstellen die samen werkt en optimaal koelt/niet klinkt alsof het ding gaat opstijgen. - PSU
Corsair RM1000i is overkill of gewoon prima? - RAM
Is 3600mhz een merkbare meerwaarde tov 3200mhz? Ik twijfel tussen 2 setjes, beiden zijn C16.
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | AMD Ryzen Threadripper 3970X | € 2.080,99 | € 2.080,99 |
| 1 | Moederborden | Gigabyte TRX40 Aorus Pro WiFi | € 438,50 | € 438,50 |
| 1 | Videokaarten | Gigabyte Radeon RX 5700 XT Gaming OC 8G | € 438,- | € 438,- |
| 1 | Behuizingen | Fractal Design Define R6 USB-C Matzwart | € 134,30 | € 134,30 |
| 1 | Besturingssystemen | Microsoft Windows 10 Pro EN 1u 64bit OEM DSP OEI | € 136,- | € 136,- |
| 1 | Processorkoeling | Noctua NH-D15 chromax.black | € 94,90 | € 94,90 |
| 1 | Geheugen intern | G.Skill Ripjaws V F4-3200C16Q-64GVK | € 292,85 | € 292,85 |
| 1 | Voedingen | Corsair RM1000i | € 172,90 | € 172,90 |
| 1 | Solid state drives | Intel 660p 2TB | € 206,90 | € 206,90 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 3.995,34 | ||