Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Huidige PC ombouwen naar small-form-factor

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Homeland
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Ik heb momenteel deze PC:

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 5 2600 Wraith Boxed€ 122,95€ 122,95
1MoederbordenASRock B450M Pro4€ 75,-€ 75,-
1VideokaartenGigabyte GeForce RTX 2060 OC 6G€ 343,05€ 343,05
1BehuizingenCooler Master Silencio 352€ 60,95€ 60,95
1Geheugen internKingston HyperX Predator HX430C15PB3K2/16€ 83,99€ 83,99
1VoedingenCorsair RM550x (2018) Zwart€ 92,65€ 92,65
1Solid state drivesIntel 660p 2TB€ 206,90€ 206,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 985,49

Die staat in de woonkamer en toch wel in het zicht dus ben ik aan het kijken naar het ombouwen naar een ITX formaat pc, zal dus denk ik andere kast en moederbord nodig zijn en dan moet het genoeg zijn?

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Qua specs moet hij het liefst zo veel mogelijk gelijk blijven.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Liefst zo goedkoop mogelijk, belangrijkste is een (zo klein mogelijke) kast die niet in het oog valt dus geen led's of ramen oid.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Zo veel mogelijk wat ik al heb.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Hopelijk alleen een ander (kleiner) moederbord en kast?

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeur.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Kleine kast, verder geen eisen.

Ga je overklokken?
Nee.

Wat verwacht je van ons?[i]
Advies over wat kan werken met mijn huidige componenten.

Alle reacties

• Wintervacht
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 07-08 10:04

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

Dit is al een small form factor pc, of wik je overstappen naar ITX?

Weet een beetje van veel dingen en veel van een paar dingen.

• Homeland
  • Niet online
Wintervacht schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 13:16:
Dit is al een small form factor pc, of wik je overstappen naar ITX?
Klopt, foutje gemaakt en dit in de OP aangepast. Liefst naar ITX/Mini ITX.

• Wintervacht
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 07-08 10:04

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

Homeland schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 13:18:
[...]

Klopt, foutje gemaakt en dit in de OP aangepast. Liefst naar ITX/Mini ITX.
Nou, dit zijn je keuzes qua mobo en dit zijn je keuzes qua kast.

Weet een beetje van veel dingen en veel van een paar dingen.

• bregweb
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15:35
Is er misschien een andere oplossing? Je haalt een hoop ongein op je hals om het formaat van je kast te halveren. Kun je de huidige kast niet beter verbergen in je woonkamer, lijkt mij veel simpeler dan alles op een nieuw moederbord prikken met de kans op beschadigingen.

Kleinere behuizing kan ook zorgen dat je fans sneller (lees met meer lawaai) gaan draaien, dat kan ook storend zijn in de huiskamer.

[ Voor 20% gewijzigd door bregweb op 17-01-2020 13:26 ]

Hattrick: Thorgal Eagles

• Jivebunny
  • Registratie: November 2010
  • Niet online

Jivebunny

Fail to plan. Plan to fail.

Ik heb de keuze qua kasten nog even uitgebreid met de max lengtemaat van je videokaart.

Pixel 9 Pro XL | NAS: HP Gen8 e3-1265L v2 16GB 12TB unRAID 6.9.2 | D: Ryzen 5600x 16GB 3000mhz RX 6800 XT MB Acer 27" IPS 144hz | Suzuki Swift 1.2 (2013)

• Homeland
  • Niet online
bregweb schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 13:24:
Is er misschien een andere oplossing? Je haalt een hoop ongein op je hals om het formaat van je kast te halveren. Kun je de huidige kast niet beter verbergen in je woonkamer, lijkt mij veel simpeler dan alles op een nieuw moederbord prikken met de kans op beschadigingen.
Heb daar ook over nagedacht, opties zijn om de case te wrappen... Maar dat zal er niet zo net uitzien denk ik.

Andere optie is de pc ergens weg te zetten maar volgens mij werkt het niet fijn om bijv. remote op de pc te werken/gamen?

• bregweb
Ik heb geen idee hoe de PC staat in je woonkamer en welke werkzaamheden jij remote gaat doen. Wilde alleen een suggestie doen die weinig kost qua geld en tijd.

• Pindakaas
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 21:22
Eens met @bregweb dat 'verbergen' mogelijk ook een optie is.
Heb je anders een foto van de huidige situatie? Kan de PC niet aan de andere kant van de muur staan bijvoorbeeld? of achter een gordijn? Of in een kast?

don't mind me

• Homeland
  • Niet online
bregweb schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 13:29:
Ik heb geen idee hoe de PC staat in je woonkamer en welke werkzaamheden jij remote gaat doen. Wilde alleen een suggestie doen die weinig kost qua geld en tijd.
In een hoek van de woonkamer staat een bureau met daaronder de kast.

Opties:
1. Kleiner kast die minder in het oog springt
2. Case wrappen zodat hij minder opvalt
3. Ander bureau met ruimte om de pc in te zetten, zal denk ik voor ventilatie verre van ideaal zijn
4. Pc in opberghok (op zo'n 10 tot 15 meter afstand, kabels zijn eigenlijk niet te leggen dus zou iets draadloos moeten zijn).

Mogelijke andere opties?

• Pindakaas
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 21:22
Opties:
1. Kleiner kast die minder in het oog springt --> De case is nu al niet supergroot eigenlijk. Gaat het minder irriteren als hij iets kleiner is?
2. Case wrappen zodat hij minder opvalt --> De case nu is al zwart toch? Op welke manier wil je hem wrappen dat hij minder opvalt dan?
3. Ander bureau met ruimte om de pc in te zetten, zal denk ik voor ventilatie verre van ideaal zijn --> Paar extra ventilators doen wonderen. Ik ken je bureau niet maar springt je hele bureau nu niet in het oog dan? Waarom is speciaal die PC een doorn in het oog?
Mogelijk kan je het huidige bureau dichtmaken aan de zijkanten zodat je de PC niet ziet?

4. Pc in opberghok (op zo'n 10 tot 15 meter afstand, kabels zijn eigenlijk niet te leggen dus zou iets draadloos moeten zijn). --> Draadloos lijkt met niet ideaal nee

don't mind me

• bregweb
PC achter de monitor? Goed excuus om gelijk een 32" voor jezelf aan te schaffen :Y)

Pagina: 1