Toon posts:

Content v.e. cel verbergen in een openbare spreadsheet

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag is als volgt:

Ik wil in mijn organisatie een planning/rooster delen in Excel waar medewerkers een moment kunnen kiezen om een persoonlijk gesprek te hebben over arbeidsvoorwaarden. Mijn idee is om hiervoor een Spreadsheet te maken met daarin alle data en tijdsblokken waaruit men kan kiezen door die cel in te vullen met naam+achternaam. Gezien het onderwerp maar ook privacy regels wil ik alleen voorkomen dat de ingevulde namen voor iedereen zichtbaar zijn. Nu vroeg ik me af:
bestaat er een formule waarmee ik bijvoorbeeld kan ingeven dat cellen waar tekst wordt ingevoerd, na een enter (als dat moet) zwart worden?
Op die manier blijft het vertrouwelijk en is meteen de optie in het rooster bezet (geen dubbele boekingen).

Ik moet dan zelf uiteraard wel weer kunnen zien welke tekst was ingevoerd.

Als dat niet mogelijk is, weet iemand een andere mogelijkheid?

Ik hoor graag!

Hartelijke groet,
Marije

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roozzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20:15

Roozzz

Plus ultra

Probeer je niet een probleem op te lossen dat er niet is? Als iedereen een arbeidsvoorwaarden gesprek gaat voeren, dan is het toch helemaal niet relevant of anderen kunnen zien wanneer dit plaats gaat vinden met de betreffende persoon?
Ze zouden ook gewoon diegene zijn of haar agenda kunnen bekijken. Dan weet je ook genoeg.

Daarbij wat jij wilt is niet eenvoudig op te lossen in excel. Én degenen die het echt willen weten komen er alsnog wel achter. 100% afschermen is niet mogelijk in een spreadsheet.

Het snelste alternatief is denk ik gebruik maken van datumprikker.nl. Kies dan inschrijving, selecteer 1 mogelijkheid per datum, 1 per deelnemer, vul alle beschikbare tijdslots in, en verberg deelnemers voor elkaar. Kind kan de was doen :+

If you can see, look. If you can look, observe

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dragonhaertt
  • Registratie: Februari 2011
  • Nu online

dragonhaertt

@_'.'

Dit lijkt me inderdaad niet heel makkelijk in Excel. Wellicht dat een dedicated-tool hiervoor beter geschikt is.
Wat je wél zou kunnen doen (out of the box) is je gebruikers in plaats van een naam laten invullen, gewoon een nummer laten invullen.
Dan kunnen ze via de mail hun nummer aan je doorgeven.

Beetje een omweg, maar werkt wel, zonder al te veel extra moeite.

Ander alternatief: Outlook. Je kan mensen laten plannen in een agenda. Als je deze agenda afschermt zijn de geboekte afspraken wél als "bezet" aangegeven. Dus iedereen kan zien dat deze tijdslot niet meer beschikbaar is.
De eigenaar van de agenda kan wel alle afspraken inzien.

[ Voor 27% gewijzigd door dragonhaertt op 17-01-2020 11:59 ]

Truth is like a language with no native speakers left.
Its poetry is speechless and it can’t be caught in human being’s breath.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoamingZombie
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 17:54

RoamingZombie

Watching the sheeple...

Dat gaat je niet lukken in excel. Iets wat door automatische opmaak zwart wordt gemaakt kan door iedereen met toegang tot die sheet ook weer leesbaar worden gemaakt. Ik zou ook eerder met Outlook aan de slag gaan hier voor

Ninety percent of everything is crap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dank alledrie.
Ik ga eerst outlook even proberen en anders toch maar mailtjes verwerken ;-)

Grts. Marije