Popcorn Hour A-110 loopt op zijn laatste benen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunny_vds
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15:38
Hoi iedereen!
Zoals de titel al duidelijk maakt, loopt mijn Popcorn Hour A-110 op zijn laatste benen. Het beestje heeft zich prima van zijn taak gekweten maar het is dus tijd om hem met pensioen te sturen en een nieuwe mediaspeler aan te schaffen.

Wat is de bedoeling:
Ik heb een mooie collectie films op een "server" pc staan (windows pc). Die stuur ik naar de A-110 via bedraad netwerk.
Momenteel stuur ik het beeld van de popcorn naar de tv via HDMI en stuur ik het geluid via optical naar de surround receiver.
Belangrijk voor mij is dat de geluidskwaliteit zo goed mogelijk is en dat er ondersteuning is voor de nieuwste audio formaten (zoals Dolby Atmos die voorzien is in onze nieuwe living).

Het is de bedoeling dat de popcorn en surround receiver samen in een kast komen en om dan met 1 kabel naar de tv te lopen (een 8m verder).

Ik ben dus op zoek naar een all-in-one speler die stabiel en snel draait, werkt out of the box (of toch zo veel mogelijk), en zeker naar audio toe de zaken op orde heeft.

Na wat zoekwerk lijken me de Nvidia Shield of de Vero 4K+ aan die criteria wel te voldoen.
Naar aankoopprijs ontlopen ze elkaar niet zo veel (alhoewel de shield wel de duurste van de 2 is). De Vero spreekt me persoonlijk wel aan door de Kodi / OSMC software die er op staat.
Mijn vraag naar jullie is dus of er nog andere spelers zijn die ik in mijn lijstje moet opnemen (bvb de Popcorn Hour A-500, maar die zit wel duidelijk in een andere prijsklasse), of ben ik met beide zeker van een apparaat die terug verschillende jaren zal werken en alles afspelen wat ik er naar toe stuur?

Alvast bedankt :)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nieuwe LG Oled tv kopen. Sinds ik die heb gebruik ik nu al 4 jaar geen mediaplayer meer. Er zit intern een top mediaspeler in. En je kan meerdere interfaces gebruiken. Plex, Kodi etc. Middels HDMI op je reciever en klaar ben je. Ik ben blij dat ik van dat gelazer af ben met een mediaplayer.

Mocht je nog niet toe zijn aan een nieuwe tv dan zullen andere je verder moeten helpen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yagermeister
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-10 14:45

Yagermeister

Bedrijfsprutser on call

Is misschien een raspberry (4?) ofzo iets voor je? Deze zijn niet duur en als ik me niet vergis kun je met de 3B en hoger ook makkelijk genoeg 4k afspelen.

-Te huur

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BobB
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19:58
Zelf ben ik erg content over mijn Apple TV 4K met de app Infuse. Daaraan kun je online en offline-bronnen hangen, mappen maken en vast nog meer. Vooral ook metadata zoals covers/acteurs/seizoenen doet 'ie heel erg goed. Bovendien vind ik de aTV handig en snel in het gebruik met allerlei andere apps zoals Videoland/Netflix etc. Ik denk dat het je qua onderhoud en instellen veel werk ontneemt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 18:33

Mavamaarten

Omdat het kan!

Ik stem voor de Nvidia Shield.

Kodi kan er gewoon als app op worden geinstalleerd en dat werkt echt flawless. Het feit dat je er andere android apps op kan installeren en dat het ook werkt als een chromecast, is een heel handige toevoeging. Daarnaast heeft Nvidia een heel goeie reputatie opgebouwd omtrent software support, dat beestje krijgt nog wel enkele jaren updates en dat is mooi meegenomen.

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

FreakNL

Well do ya punk?

Je gaat toch geen nieuwe TV kopen omdat je mediaspeler op is.. Dat is net zoiets als een nieuwe auto kopen omdat je asbak vol zit... Advies van @Greenisthebest kun je dus naast je neerleggen.. En "gedonder" met een mediaspeler? We praten over 5 jaar wel verder als je SmartTV weer een DumbTV geworden is...

Anyhow, ik heb zelf een ATV4, maar een Shield zal ook prima voldoen.. Hangt ervanaf welke ecosysteem je wil gebruiken.. Ik gebruik de ATV4 omdat de rest van mijn devices ook Apple zijn.. En de ATV kan ook "casten" (dat heet bij Apple Airplay)...

Als je voor de rest niks van Apple hebt werkt dat ding nog steeds prima hoor, maar dan heeft het weinig meerwaarde t.o.v. een Shield...

[ Voor 11% gewijzigd door FreakNL op 17-01-2020 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@FreakNL Lezen is ook een kunst. ;) Ik schrijf: Mocht je nog niet toe zijn aan een nieuwe tv dan zullen andere je verder moeten helpen.

En die ingebouwde mediaspeler wordt echt niet dom hoor. Ik ben erg blij ermee en blij dat ik geen geklooi meer heb met extra kastjes. Less is more.

NB: ik kan ook altijd nog casten met DS Video middels mijn Synology Nas. Ook geen kastje nodig. 8)

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2020 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnigmaNL
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-09 21:48
Ik zou voor de Shield gaan, als je wil kan je daar ook Kodi op draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17:13
Geweldig nog een PCH adept! Ik heb ze ook lange tijd gebruikt, ze speelden altijd alles, en nog gaat deze soms mee op vakantie incl. disk voor de kinderen. Ik gebruik sinds een jaar of wat nu LibreElec opeen Rpi met Kore rc app.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:48

Rannasha

Does not compute.

Verwijderd schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 12:16:
En die ingebouwde mediaspeler wordt echt niet dom hoor.
Hij wordt misschien niet dom, maar zal over een tijd niet slim genoeg meer zijn om te kunnen doen wat hij moet doen.

Of in minder wollige taal: Software updates voor smart TV platforms lopen niet onbeperkt door en nadat de updates gestopt zijn, zullen nieuwe standaarden niet bruikbaar zijn en zullen ingebouwde diensten zoals Netflix uiteindelijk ook de ondersteuning staken. Het nut van de ingebouwde mediaspeler zal dan snel afnemen en je bent steeds meer aangewezen op een externe speler.

Hoe lang dat precies duurt hangt natuurlijk sterk af van hoe lang de fabrikant nog updates levert. En als je elke 3-5 jaar van TV wisselt, dan zul je wellicht nooit in de situatie komen dat je een externe speler nodig hebt. Maar als je langer met je TV doet, dan is het zeer waarschijnlijk dat je na een tijdje je TV beter in "dumb TV" mode kan gebruiken en er een up-to-date, externe mediaspeler aan moet hangen.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 27-09 19:07
Nvidia Shield is wat mij betreft ook de juiste keuze... krachtige hardware en goede ondersteuning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Rannasha Ik kan met de tv gewoon als ik dat wil naar de mappenstructuur van mijn NAS. De interne speler speelt gewoon alle MKV's zonder centje pijn.

Werk nu met Xplay op de LG https://xplay.itkey.ru/ , een derde applicatie die ook al tijden niet meer wordt geupdate en gebruik Plex. Xplay gebruikt ook de interne speler en dus niets te maken met transcoderen. Als die het niet meer zou doen val ik terug op de eerste optie. En de tv's van mijn kinderen hangt gewoon een el cheapo Chromecast aan.

Ik was ook altijd erg huiverig voor slimme tv's, heb jaren een mediaspeler gehad, maar LG is daar top in.

Maar nogmaals: Als hij geen nieuwe tv nodig heeft is deze discussie zinloos. Anders....LG Oled. Rest my case.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gunny_vds
@Greenisthebest Ik moet wel degelijk mijn oude 32" Philips LCD nog vervangen naar een nieuwe (liefst OLED idd). Echter zal dat door de verbouwingen nog niet direct aan de orde zijn. Ik stel me ook de vraag of die interne speler dan alle audio correct kan terug sturen naar de receiver (Atmos, True HD, DTS HD, DTS X)?
Dus een optie maar eentje die maar pas binnen minimum een jaar mogelijk zal zijn.

Ivm de Apple TV: Ik ben een Android mens, dus een Apple TV, hoe goed het ook mag zijn, zal er niet in komen.

Ik onthoud dat de Shield dan de betere optie is ivm bvb de Vero 4K+, of is dat omdat er te weinig ervaringen zijn met de Vero box?
Als ik de Kodi pagina bekijk, dan lees ik wel wat mindere ervaringen met de shield ivm afstandsbediening:
https://forum.kodi.tv/showthread.php?tid=252916
Maar aangezien ik ga upgraden naar een Harmony, zou dat geen issue mogen zijn.

@pennywiser Idd, met veel plezier de PCH gebruikt. Straatoud maar speelt nog steeds veel nieuwe formats af. Enkel met de +8GB bestanden en alles met deftige audio heeft hij een probleem (stutter, niet afspeelbaar). Dus met spijt in het hart is het tijd voor een nieuwe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Gunny_vds Voor je geluidsvraag, zie hier: productreview: LG OLED55E9PLA Zwart review door Haay

Maar ga jij zoveel speakers hangen dat Atmos tot zijn recht komt? Met een 5.0 of 5.1 opstelling zie en hoor ik de toegevoegde waarde niet.

Ik zou nog even aanpielen met je huidige speler en dan voor de Oled LG gaan. Ik ben echt een zeikerd als het gaat om beeld en geluid (heb een behoorlijk setje met een Marantz SR7009) en heb geen klagen.

Maar ik stop want anders krijg ik de mediaspelers fans weer over me heen.

Succes met je keuze.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01 12:49
Of gewoon voor 2-3 tientjes een Android boxje met amlogic 905x chipset kopen en Coreelec O+ erop zetten. Dan werken zoveel dikke videobestanden mét HDR, dolby Dts Master en Atmos met subs perfect... Automatische switch naar 24p, HDR,8 bit en 10Bit. Goedkoper kan niet, wel een beetje een tweakers oplossing (lees in flahen, instellen en ontdekken in het begin).

[ Voor 8% gewijzigd door ToFast op 17-01-2020 17:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunny_vds
@Greenisthebest Het plan is om een 5.1.2 (of 5.2.2) opstelling te plaatsen, volledig in-wall. Dit in combinatie met een X4500 (of Anthem als ik het budget zo ver kan krijgen...)
Verder met de huidige speler is niet meer mogelijk, de nieuwere films kan hij niet meer afspelen en alles boven DD moet ik over gaan op PCM ipv digitaal (wat een duidelijk impact heeft op het geluid).

Een optie kan natuurlijk zijn wat @ToFast zegt. Daar moet ik me eens verder in verdiepen. Misschien dat dat nu een tussenoptie kan zijn en dan zien wat de nieuwe TV kan.

Thanks allemaal, food for thought!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeBlack2k
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 05-10 15:00

JoeBlack2k

I Love Hilary

Omtrent de mediaspelers zijn er naar mijn mening op dit moment 2 spelers, je gaat of voor de AppleTV 4K of voor de nieuwe Nvidia Shield. Ik lees dat je geen Apple in je huis wilt dat kan -ik ga altijd voor het beste ongeacht het merk- maar dan is de Nvidia Shield (2019 versie) eigenlijk je enige keus die toekomst bestendig is. de alternatieve die hierboven worden gegeven waren ook goed maar met de komst van HDR en Dolby Vision kun je alleen met de Nvidia/Apple dit afspelen.

Mocht je een nieuwe TV willen kopen raad ik nog steeds een Nvidia aan. de LG speler is leuk maar heeft ook nadelen zoals extreem grote subtitles en verder geen enkele optie. Plex doet het ook goed maar vergeet niet dat je daar een backend/server voor moet hebben. in de Nvidia Shield zit de Plex server ingebouwd trouwens.

voor referentie mijn setup is: LG C8 55inch / AppleTV 4k / Sonos Playbar en ik geniet heerlijk van alle pracht die 4k DolbyVision heet :)

Hilary Duff 4-Life

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polopolo150
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 05-10 20:56
Ik wil graag toevoegen dat in de NVIDIA Shield TV pro er Plex server support is. Niet in de normale NVIDIA Shield TV 2019 model.

Aangezien je een server hebt zou je prima de normale kunnen kopen en dan alles op orginele kwaliteit (zonder transcoding) kunnen spelen. Iets als Kodi werkt natuurlijk ook prima. Gewoon doen wat jij ermee wilt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MR.Harok
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 18:43
Kort: ga voor de nieuwe shield pro.

Iets minder kort: na veel onderzoek en miskopen blijkt alleen de Shield alle denkbare codecs te ondersteunen. HDR 4K Dolby Atmos/Vision/X, HEVC, VP9 en ga zo maar door.

Zelfs bij een zelf bouw htpc kan nog veel mis gegaan. Ook als je de nieuwste van de nieuwste componenten gebruikt.

Aan de eerste post in dit draadje heb ik veel gehad: https://forum.kodi.tv/showthread.php?tid=332180#pid2737626

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
@Gunny_vds Aankoopadvies doen we in CEA. Ik heb je topic verplaatst.

Persoonlijk zou mijn stem uitgaan naar de Nvidia Shield Pro 2019; zie ook mijn post van gisteren in een soortgelijk topic in CEA: S1NN3D in "Gezocht: Mediaspeler. Voor nu en voor de komende 3 a 4 jaar."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunny_vds
Bedankt allemaal, zal de NVIDIA shield pro eens verder bekijken (wist zelfs niet dat er daar één pro versie van bestaat...).

Ik lees wel in de reviews dat de shield tv pro last heeft van micro stutter. Toch wel een probleem voor een apparaat van +200€.

@JoeBlack2k Ik lees ook net dat ATV geen Atmos track kan doorsturen, wat in mijn geval een no-go is.

Nog wat verder ingelezen en het zal waarschijnlijk de shield worden gezien de krachtige hardware en android tv store waar ik dan mogelijks nog extra add ons kan toevoegen.
Piste van de Odroid eventjes overwogen, maar geen zin / tijd momenteel om alles in te stellen (verbouwingen...), dus dan liever een plug en play oplossing.

En misschien nog een laatste vraagje:
Alle TV en PC hardware komt in een gesloten kast. Bedoeling is dat er een logitech harmony komt die dan alles via RF kan bedienen.
Heeft er iemand ervaring met het bedienen van Plex en/of Kodi via een harmony remote?

[ Voor 94% gewijzigd door Gunny_vds op 19-01-2020 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toerq
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:32
ToFast schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 17:42:
Of gewoon voor 2-3 tientjes een Android boxje met amlogic 905x chipset kopen en Coreelec O+ erop zetten. Dan werken zoveel dikke videobestanden mét HDR, dolby Dts Master en Atmos met subs perfect... Automatische switch naar 24p, HDR,8 bit en 10Bit. Goedkoper kan niet, wel een beetje een tweakers oplossing (lees in flahen, instellen en ontdekken in het begin).
welke zou je me aanraden die dat allemaal kan, was al aan het zoeken op ali maar kon zo gauw niks vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 20:49

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

zwerfkater schreef op zaterdag 7 maart 2020 @ 00:40:
[...]

welke zou je me aanraden die dat allemaal kan, was al aan het zoeken op ali maar kon zo gauw niks vinden.
Géén rommel van Aliexpress of andere aanbieders kopen in elk geval, als je niet precies weet wat je nodig hebt, of hoe de ondersteuning is.

Ik zag dat ik nog niet eerder gereageerd had in dit topic, dus hier een aantal linkjes voor jou en de topic starter (@Gunny_vds ) om je te verdiepen in de opties.

Lees dezeeens door:

Jorgen in "Vraag over alternatief Popcorn Hour speler"

Jorgen in "KODI, NAS, Media player...pfff?? welke keuze"

https://forum.kodi.tv/showthread.php?tid=332180

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toerq
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:32
Jorgen schreef op zaterdag 7 maart 2020 @ 00:54:
[...]

Géén rommel van Aliexpress of andere aanbieders kopen in elk geval, als je niet precies weet wat je nodig hebt, of hoe de ondersteuning is.

Ik zag dat ik nog niet eerder gereageerd had in dit topic, dus hier een aantal linkjes voor jou en de topic starter (@Gunny_vds ) om je te verdiepen in de opties.

Lees dezeeens door:

Jorgen in "Vraag over alternatief Popcorn Hour speler"

Jorgen in "KODI, NAS, Media player...pfff?? welke keuze"

https://forum.kodi.tv/showthread.php?tid=332180
die had ik al gelezen maar voor mij is het simpel. het hoeft alleen de bekende apps te draaien en geen kodi ofzo. ben met een projectje bezig met een pc monitor als display maar het moet wel een beetje snel reageren zeg maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 20:49

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@zwerfkater Wat zijn voor jou de bekende apps, als Kodi niet meetelt?
Amazon, Disney, Netflix, NLZiet, ed? Dan gelden nog steeds veel dingen die ook in mijn posts genoemd worden (zowel die ikzelf schreef, als die van het kodiforum). Je komt dan ofwel uit bij een Apple TV, ofwel bij een Androidspeler. De nieuwe Nvidia Shield (2019 versie) of de nieuwe spelers van Minix bijv. Daar zul je de meeste apps probleemloos op kunnen draaien.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15:52
Ik kom ook van Popcorn Hour en ben een jaar geleden voor de Vero 4K+ gegaan. Heb ook over de Shield getwijfeld, maar de nieuwste versie daarvan werkt niet met IR. De 4K+ komt met aparte IR-ontvanger, die kan buiten de kast worden gemonteerd terwijl de Vero zelf opgeborgen is.

Ik moet zeggen dat ik zeer aangenaam verrast ben, zeker gezien de prijs. Ik ben nog geen bestand tegengekomen dat hij niet kan afspelen. Ik speel meestal 4K-films (bluray-rips) af op een 65" OLED scherm en een 5.1 audiosysteem. Dolby Atmos en dergelijke tracks heb ik nog geen problemen mee gehad. Ook niet met hoge bitrates, films van 75GB worden zonder schokken afgespeeld (vanaf een Windows share via een ethernetkabel). Films met HDR gaan ook goed. De beeldkwaliteit is erg goed.

Daarbij is de actieve community van Kodi erg prettig. Je kunt het zo gek niet bedenken of er is wel een plugin voor. En als je handig bent, het is uiteindelijk gewoon een Linux bakje dus met de commandline kun je alles maken wat je verder nog nodig bent. Bij mij worden de fileshares gemount, de library opgeschoond en ververst.

Ik denk dat de Shield ook een heel goed apparaat is, maar ik wilde ook van het andere kamp wat positieve geluiden laten horen.
Pagina: 1