Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Not_Disclosed
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-09 20:58
Ik ben op zoek naar informatie over het gebruik van bittorrent op een Asustor NAS. Deze informatie is alleen zeer schaars.

Is het mogelijk om een bittorrent client te beperken zodat verkeer alleen over een VPN Client op de Asustor loopt? En als de VPN connectie verbreekt dan dient het verkeer ook werkelijk te stoppen.
  • Welke combinatie van bittorent en VPN Client kan dit?
  • Hoe kun je dit eenvoudig configureren?
Ik ben zelf (nog) niet in het bezit van een NAS maar ik vind de Asustor wel interessant. Ik kan dus niets uitproberen. Ik ben op zoek naar bekende configuraties waarin dit werkt. Niet naar instructies hoe ik dit eventueel zelf zou kunnen oplossen. DIt om te beoordelen of de Asustor echt interessant blijft voor mij.

[ Voor 26% gewijzigd door Not_Disclosed op 17-01-2020 12:19 ]

A life lived in fear is a life half lived

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 20:04
Als je bij de advanced config van Utorrent of een andere client kan komen, is het niet zo lastig.

preferred_interface tun0 oid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Not_Disclosed
ppeterr schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 11:33:
Als je bij de advanced config van Utorrent of een andere client kan komen, is het niet zo lastig.

preferred_interface tun0 oid
Ik weet dus niet of ik daar kan komen (heb nog geen Asustor). Ik zag wel in de Asustor App Central een utorrent versie staan maar die is hopeloos verouderd (2016)

Heb je dit ook werkelijk op een Asustor geconfigureerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 20:04
Nee, maar ik heb wel exact wat jij wilt. Het voorkomen dat er verkeer is als bijvoorbeeld de VPN er mee kapt. Enkel heb ik dit simpel in qBittorent kunnen instellen door tun0 als interface aan te wijzen.

Ik heb enkel net even snel rond gekeken voor je, en zie dat er dus voor de linux variant van Utorrent dezelfde opties zijn. Nou vermoed ik dus wel, dat voor bijvoorbeeld een app zoals jij wilt gebruiken er ook een config file zal zijn waar je dat kan instellen.

Ik zal nog eens verder kijken voor je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Not_Disclosed
Dank je voor je reactie en de moeite. Het is alleen niet helemaal wat ik zoek.

Ik ken deze configuratie op mijn eigen windows PC. Daar weet ik ook wel hoe het werkt. Qbittorrent met de VPN als interface en een Comodo firewall om het op applicatieniveau ook nog af te dwingen.

Ik wil vooral weten af er mensen zijn die dit ook werkelijk op een Asustor zo werkend hebben. Zij het via een install uit de App Central of misschien zelfs als docker image.

• Apatito123
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 13-10-2021
"Is het mogelijk om een bittorrent client te beperken zodat verkeer alleen over een VPN Client op de Asustor loopt? En als de VPN connectie verbreekt dan dient het verkeer ook werkelijk te stoppen."

Ik weet niet of ik je vraag helemaal snap en heb zelf geen ervaring met een NAS. Echter, ik vermoed dat het niet heel anders werkt dan op een pc of ander device. Veel VPN's tegenwoordig (ik zou zeggen bijna alle goede moderne VPN's) hebben een kill-switch. Dit wil zeggen dat je verkeer stopt zodra de verbinding met de VPN is verbroken.

Ik weet eerlijk gezegd niet of er (veel) (dedicated) VPN-apps zijn voor de Asustor NAS, maar ook als je deze zelf instelt zou al het verkeer volgens mij via die VPN moeten lopen. Tenzij je een VPN kiest die white-listing biedt en hier gebruik van maakt.

Top VPN's van 2020 vergeleken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DanDGT
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 07-09 10:11
zelf geen ervaring met asustor maar dat zou moeten kunnen door de firewall rules goed in te stellen. zoiets als:

- reset en blokkeer alles als uitgangspunt
- sta lan-verkeer toe
- sta verkeer over de vpn-tunnel toe (tun0)
- sta verkeer (dus ook over normale adapter) naar vpn toe om een tunnel op te zetten.

En zet ipv6 uit op je nas.

Dan gaat er niets over je normale internetverbinding behalve het verzoek voor het opzetten van een vpn tunnel.

Bouwt computers @ Danmetic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Not_Disclosed
We zijn inmiddels een maandje verder en ik kan het nu in de praktijk proberen. Ik heb gebruik gemaakt van een docker container met daarin een bittorrent client en een VPN client.

https://hub.docker.com/r/haugene/transmission-openvpn

Deze claimt dat transmission alleen draait als er een active openvpn tunnel is.

Dit lijkt goed te werken.

Pagina: 1