Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mila Riethaus
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 19-06-2020
Hallo,

Ik heb zojuist de Mediabox XL van Ziggo geïnstalleerd. Deze heb ik in de tv kast gezet achter een deurtje. Ik begreep dat je dan alsnog de mediabox kan bedienen middels IR. Nu heb ik via de instellingen van LG (OLED65C9PLA) de Magic Remote gekoppeld aan de Mediabox XL echter merk ik dat dit alleen werkt wanneer het kastdeurtje open staat en niet wanneer het dicht is. Ik had verwacht dat de magic remote ook middels IR werkt en dat dit dus ook zou moeten werken? Ik hoor graag of mensen hier oplossingen of ervaringen mee hebben.

Bij voorbaat dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 16:38
IR werkt niet door een gesloten deur heen... je zal een IR repeater/verlenger moeten gebruiken.

Zoiets: https://www.allekabels.nl..._nprwNl9G5SUaAp_NEALw_wcB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mila Riethaus
Wat balen. Dus de Magic Remote kan standaard niet gekoppeld worden aan een 'weggewerkt' apparaat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Hij kan wel gekoppeld worden, maar infrarood kan niet door ondoorzichtige objecten heen.

Aliexpress is je vriend:
http://s.aliexpress.com/ZZvMruyu
Heb hem zelf ook.

[ Voor 24% gewijzigd door teacher op 18-01-2020 15:20 ]

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Mila Riethaus schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 10:49:
Hallo,

Ik heb zojuist de Mediabox XL van Ziggo geïnstalleerd. Deze heb ik in de tv kast gezet achter een deurtje. Ik begreep dat je dan alsnog de mediabox kan bedienen middels IR. Nu heb ik via de instellingen van LG (OLED65C9PLA) de Magic Remote gekoppeld aan de Mediabox XL echter merk ik dat dit alleen werkt wanneer het kastdeurtje open staat en niet wanneer het dicht is. Ik had verwacht dat de magic remote ook middels IR werkt en dat dit dus ook zou moeten werken? Ik hoor graag of mensen hier oplossingen of ervaringen mee hebben.

Bij voorbaat dank!
Denk dat je IR en Bluetooth door elkaar haalt.

Magic remote werkt met je tv over Bluetooth dacht ik, dus je tv kan je probleemloos door een gesloten deurtje bedienen d:)b

Je media box werkt meestal via IR idd. IR kan niet door gesloten deurtjes heen. InfraRood is namelijk gewoon licht. :)

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mila Riethaus
Bedankt voor uw antwoord!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Die ziggo mediabox is ook via RF te bedienen.
Dat werkt dan wel weer als je deurtje gesloten is.

Maar je remote heeft dat dan weer niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bdc77
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 30-08-2023
teacher schreef op zaterdag 18 januari 2020 @ 14:59:
Hij kan wel gekoppeld worden, maar infrarood kan niet door ondoorzichtige objecten heen.

Aliexpress is je vriend:
http://s.aliexpress.com/ZZvMruyu
Heb hem zelf ook.
Heb hetzelfde apparaatje gekocht, maar waar zit de IR ontvanger op de mediabox XL?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr C
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:55

Dr C

met C en CK

Bdc77 schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 15:25:
[...]

Heb hetzelfde apparaatje gekocht, maar waar zit de IR ontvanger op de mediabox XL?
die kan vrij gemakkelijk vinden door even met een felle lamp op de voorkant te schijnen (bv. je telefoon). dan kan je meestal wel het oogje vinden (rondje die wat meer richting bruin gekleurd is).

Ignorance is bliss!! (- The Matrix)

• Edwin Niemoller
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 12-09-2020
Opgelost: Na een re-setup werkte het wel. Waarschijnlijk een kromme-byte de eerste keer...

@Mila: Via welke settings heb je de Magic Remote gekoppeld aan de Ziggo Box? Ik krijg het niet voor elkaar met mijn LG65B9 OLED. De Ziggo remote koppelen aan de TV ging prima. Ik heb de TV net binnen dus ben nog aan het proeftuinen. Dank!

[ Voor 16% gewijzigd door Edwin Niemoller op 12-09-2020 13:10 . Reden: OPGELOST ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R_Ko
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 10-01-2022
ik had mijn magic remote werkend op de ziggo horizon.
na reset is de verbinding verbroken en krijg ik hem niet meer werkend.

welk menu moet ik wezen om hem weer te koppelen?
Pagina: 1