Ik heb laatst een nieuwe receiver aangeschaft, de Sony STR-DN1080 voor 2 redelijk oude speakers die ik nog had staan (JBL Ti5000). Meer info over de speakers heb ik nog via dit forum kunnen vinden (2e post heeft een PDF met info) http://www.audioheritage....I-5000-high-pass-problems
Veel meer info is er buiten wat 2e hands websites niet over te vinden.
Het probleem is nu dat bij een bepaald volume (rond de 20+) de receiver in Protector-stand springt. Volgens de manual zijn hier 3 mogelijke redenen voor:
Ik heb zelf erg weinig verstand ervan, vandaar dat ik er vanuit ging dat deze 2 apparaten prima met elkaar zouden moeten werken. Doe ik wat verkeerd, of is dit apparaat niet geschikt voor deze oude speakers?
Alvast bedankt!
Veel meer info is er buiten wat 2e hands websites niet over te vinden.
Het probleem is nu dat bij een bepaald volume (rond de 20+) de receiver in Protector-stand springt. Volgens de manual zijn hier 3 mogelijke redenen voor:
- Er kan overspanning of een stroomstoring zijn opgetreden.
- Er ligt iets op de receiver en de ventilatiegaten zijn geblokkeerd.
- De impedantie van de aangesloten luidsprekers ligt onder de nominale impedantie die op de achterkant van de receiver is aangegeven.
Ik heb zelf erg weinig verstand ervan, vandaar dat ik er vanuit ging dat deze 2 apparaten prima met elkaar zouden moeten werken. Doe ik wat verkeerd, of is dit apparaat niet geschikt voor deze oude speakers?
Alvast bedankt!