Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

TV lift met 'RF remote' koppelen aan Google Home

Pagina: 1
Acties:

• Rene_overtoom
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 13-11-2024
Ik ben thuis aardig bezig om met allerlei domotica spielerei alles met voice commands te automatiseren. Ik heb nu een TV lift aan mijn voetbed wat met een RF remote te bedienen is. Gezien je 30 sec (jaja >:) ;) ) op een knop moet drukken om hem omlaag of omlaag te toveren lijkt het mij makkelijk om de afstandbediening te koppelen aan domotica.

Vraag: wat heb ik nodig om dit te koppelen aan Google Home?

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 09:09
een smart switch lijkt me voldoende. Die dingen kosten maar een tientje

• Rene_overtoom
Ehh ...serious? Ik weet niet of hier links naar producten mogen worden geplaatst maar dit bijvoorbeeld?
https://www.bol.com/nl/p/...3hGQyGEAQYASABEgL9__D_BwE

En dan kan ik via google home de TV lift bedienen ?

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 09:09
Enige waar dan het probleem zit is hoe je de tv dan "half omhoog" doet.

• Rene_overtoom
Ah .... dus niet echt een volledige overname van de remote. Als hij niet op de helft kan stoppen ga ik er gemakshalve vanuit dat het of volledig dicht is, of volledig open. Dit lijkt dan te betekenen dat er de hele tijd het gezoem van de motor blijf horen ook al is de lift dicht- danwel omhoog. Dat klinkt dan ook niet echt als een oplossing :'( ?

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 24-11 14:44
Grappig, die tv-lift is dus typisch een product waar niet over is nagedacht. Niemand wil een tv half zien, het is altijd helemaal omhoog of helemaal omlaag. En niemand wil 30 seconden z'n klauw op een knop houden (ze boden me ooit elektrische rolluiken aan met die functie, ik wist niet hoe snel ik voor somfy met afstandsbediening moest kiezen, alleen al omdat je dan dus gewoon een keer kan drukken en het scherm gaat helemaal omhoog).

Dus, een tv-lift kopen met de juiste gebruikersvriendelijkheid of meten hoe lang het duurt om de tv volledig omhoog of omlaag te liften en vervolgens 2 relais koppelen aan een Arduino en het zelf programmeren. Ik denk niet dat er een kant-en-klare oplossing bestaat.

[ Voor 4% gewijzigd door PhilipsFan op 17-01-2020 09:59 ]

• Rene_overtoom
Ja bizar he, irritant als je zo lang een knop ingehouden moet houden. Maar jij triggert mij wel op iets .... is het principe wat dat betreft niet gewoon gelijk aan een rolluik? Ergo: doet dit product de trick dan niet? Want ik en programmeren is geen goede optie :D

https://www.kabelshop.nl/...3FRgz3EAYYASABEgKfevD_BwE

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10:21

Mavamaarten

Omdat het kan!

Je zou erachter moeten zien te komen op welke frequentie je RF remote werkt. Er bestaan RF bridges zoals een Sonoff RF bridge, die commando's kan sturen alsof het je remote was. 30 seconden commando's sturen is misschien out of the box niet mogelijk, maar mits wat hackwerk wel te doen. Maar dan ga je wel moeten solderen denk ik.

Android developer & dürüm-liefhebber

• Rene_overtoom
Ik zie achterop de remote 2.4 Ghz :)

• R.VD G
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 04-11-2020
Goedemorgen René
Heb je al een oplossing voor het probleem gevonden?
Ben heel benieuwd. Zelf heb ik ook een 2.4ghz afstandsbediening die ik wil koppelen aan mijn huisautomatisering.
Pagina: 1