Koptelefoon tegen eetgeluiden

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ora et Labora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-05 14:55
Wij hebben een dochter van 12 jaar, hele leuke meid overigens. ;)
Ze heeft de diagnose autist, nu maakt dat label mij niets uit alleen zijn er wel een aantal dingen om rekening mee te houden.

Ze zegt absoluut niet tegen eetgeluiden te kunnen, aangezien we nog 2 andere kinderen hebben (jonger), geeft dit problemen bij de gezamelijke maaltijd.
In eerste instantie was dit dat ze van tafel mocht als ze klaar was, dat resulteerde in een paar minuten eten en direct weg.
Toen hebben we een koptelefoon voor haar gekocht, deze, op aanraden van andere ouders.
https://gehoorbescherming...ie-oorkap-camouflage.html
Deze helpt niet genoeg volgens haar.

Op dit moment zit ze in elk geval de hele maaltijd aan tafel, met oordoppen en deze koptelefoon op, dat gaat redelijk, echter door het veelvuldig gebruik van oordoppen zijn haar oren ook pijnlijk en rood.

Een standaard koptelefoon met muziek gaat op zich ook redelijk, alleen de muziek stopt ook wel eens bij schakeling naar een ander nummer, dus doet ze alsnog oordoppen in.

We zitten te kijken naar noise-canceling, ik heb echter daar geen enkele ervaring mee. Ik lees wel dat het bepaalde monotome geluiden kan dempen en dergelijke maar geen ervaringen met andere standaard geluiden zoals eetgeluiden.

Iemand ervaring hiermee?

Who's general failure, and why is he reading my disk?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapteynn
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 02-04 10:09

Kapteynn

Kapteyn -Silvermoon-

Geen ervaring mee maar zou dit misschien kunnen werken?

https://www.alpine.nl/gehoorbescherming/partyplug/

Wellicht onderdrukt het de eetgeluiden en kan ze toch deelnemen aan een gesprek aan tafel. Ik denk dat het een kwestie van verschillende oplossingen proberen is totdat je er een vind die aansluit bij de behoefte.

Succes in ieder geval!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mr_Tomatohead
  • Registratie: April 2012
  • Niet online
Als het lukt kan je met haar eens de mediamarkt inlopen en daar een aantal koptelefoons testen met noise cancelling.

Zeker als ze er ook nog muziek bij aan heeft zou je dan volgens mij geen eetgeluiden moeten horen.

In ieder geval succes!

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• JohnnyDon
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 06-05 17:19
Ik heb een Sony WH1000XM2 maar ook ik heb er geen ervaring mee als het gaat om eet/smak geluiden.

Welke streaming service gebruiken jullie voor muziek? Als je Spotify gebruikt heb je een instelling en dat heet "crossfade" en daarmee kan je instellen dat de muziek overlapt en over hoeveel seconden ze overlappen. Dat helpt al in ieder geval met de stiltes tussen de liedjes.

Good luck!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06-05 15:33

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Poeh, ik als niet-autist kan mij al storen aan het vieze gesmak van collega's hier :r
(sommige mensen leren blijkbaar niet om normaal te eten)

Maargoed, ik zou kijken voor een koptelefoon die er op gemaakt is om lang gedragen te worden.
Denk hierbij aan koptelefoons die bouwvakkers gebruiken. Deze hebben vaak ook een ingebouwde radio, dus ideaal :)
Zachte schelpen, en weinig druk op de oren zijn hier cruciaal.

Wellicht een andere optie: Zet haar aan een kop van de tafel, en zet wat muziek op zodat ze de geluiden niet meer hoort. Of is dit geen optie?

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-05 18:49

PcDealer

HP ftw \o/

Met @Nyarlathotep

@Ora et Labora Wat zijn de eetgeluiden waar ze zich aan stoort? Is dat gesmak omdat de anderen niet met hun mond dicht eten, of is het fundamenteler dan dat en is er geen enkel manier om dat op te lossen dan dochterlief te helpen het geluid niet meer te horen?

[ Voor 7% gewijzigd door PcDealer op 17-01-2020 15:54 ]

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nivado
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23:39
Kapteynn schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 09:32:

Wellicht onderdrukt het de eetgeluiden en kan ze toch deelnemen aan een gesprek aan tafel. Ik denk dat het een kwestie van verschillende oplossingen proberen is totdat je er een vind die aansluit bij de behoefte.

Succes in ieder geval!
Ik heb deze, maar dat gaat je niet helpen. Te weinig demping, ca. 20 dB, waar gewone koptelefoons tegen de 30 aanzitten. En ook deze gaan irriteren in je oren.

Ik heb zelf een Sony WH-1000XM3 en ik ben zeer verrast hoeveel deze er uitfiltert. Geprekken hoor ik echter nog wel op de achtergrond. Ik zou de oplossing denk ik zoeken in een koptelefoon met hoge demping (>30 dB) met geïntegreerde speakers. Dat is en goedkoper dan een ANC koptelefoon en effectiever tegen alle geluiden.

Bijvoorbeeld de Peltor Worktunes Pro kost nog geen € 80,- tegen ca. € 300,- voor de Sony. Deze heeft 32 dB, wat dus meer dan 2x zoveel demping is als 27 dB.

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Sebas1979
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20:22
ter info: het hebben van een hekel aan specifieke geluiden heeft weinig met autisme te maken, maar is een aparte 'stoornis', genaamd Misofonie.

Wikipedia: Misofonie

op zich lijkt me dat er genoeg mensen zijn met een noise-cancelling kopetelefoon om aan te vragen wat ze nog horen van de eetgeluiden van anderen als ze dat ding op hebben.
Mijn vrouw heeft er ook een, als je wil kan ik van het weekend wel eens even testen, laat maar weten.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Anoniem: 604938

Smakgeluiden zijn redelijk onvoorspelbaar voor typische ANC technieken. Ik verwacht dat dat er prima doorheen komt, zeker als oordoppen en zo'n koptelefoon ook al niet werkt. Misschien als je er muziek overheen zet dat het beter helpt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erazher
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 22:25
Waarom niet naar de winkel en een noise canceling headset proberen en daarnaast "smak" geluiden te maken. Weet je gelijk of het werkt.

Maja, je kan net zo goed bestellen want je hebt toch 14 dagen om het terug te sturen als het niet werkt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Ora et Labora schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 09:30:
We zitten te kijken naar noise-canceling, ik heb echter daar geen enkele ervaring mee. Ik lees wel dat het bepaalde monotome geluiden kan dempen en dergelijke maar geen ervaringen met andere standaard geluiden zoals eetgeluiden.

Iemand ervaring hiermee?
Ja, ik ben zelf extreem misofonisch en heb van dezelfde dingen last. Gelukkig heeft mijn huidige vriendin er niet zo vele eetgeluiden. Sterker nog, ze is nog erger dan ik :-P

Bose noise cancelling was erg goed, maar niet goed genoeg. Nu had ik laatst de Sony noise cancelling gebruikt van mijn broer. Nou... fantastisch. Je hoort echt bijna niets meer. Zeker geen eetgeluiden. Eetgeluiden hebben vaak een hoge frequentie, en de demping alleen al van de koptelefoon werkt enorm.

Wat ook kan helpen is wat muziek met wat pink/white noise op de achtergrond. Dan gaan de eetgeluiden daar wat meer in op. Kinderen hebben een gevoeliger gehoor, dus je zou het wel moeten uitproberen.

Overigens, extra tip; mocht je op treinreis met haar gaan, ga nooit in een stilte coupe zitten.

[ Voor 9% gewijzigd door gitaarwerk op 17-01-2020 10:20 ]

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Sebas1979
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20:22
Erazher schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 10:17:
Waarom niet naar de winkel en een noise canceling headset proberen en daarnaast "smak" geluiden te maken. Weet je gelijk of het werkt.

Maja, je kan net zo goed bestellen want je hebt toch 14 dagen om het terug te sturen als het niet werkt.
Daar zou ik mee oppassen, veel winkels bestempelen koptelefoons (al dan niet terecht) tot hygiene-product en weigeren deze terug te nemen om die reden. Succes met het halen van je recht als je het als koper er niet mee eens bent... :/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 06-05 15:10

Nitai

Live the life you love.

Ben je al eens bij de KNO/Audioloog of audicien geweest? Mijn oudste zoon heeft ook hoortoestellen en doet ze ook juist in tegen harde geluiden. Zijn hoortoestellen versterken maar onderdrukken ook geluidsoverlast. Het hoeft niet alleen aan het autistisch spectrum te liggen, ze kan ook gewoon overgevoelig zijn voor geluid:
https://www.beterhoren.nl/ooraandoeningen/hyperacusis

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-05 17:19

Chiron

Moderator Discord
Smak geluiden en andere 'spontane' geluiden gaat ANC niet bij helpen. ANC werkt het best tegen continu gezoem/gebrom, zoals de airco in de trein, of de motoren van het vliegtuig waar je in vliegt.

Ik weet niet hoeveel die 'jippie's' dempen, maar qua gehoorbescherming met de hoogste passiefe demping kom je al snel uit op 3M Peltor's:

https://www.3mnederland.n...405+8720540+8720749&rt=r3

De Optime III gaat tot 35dB demping.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
ANC heeft volgens mij veel meer met de frequenties te maken dan of ze 'spontaan' zijn. Lage frequenties zijn makkelijk te cancellen (omdat een kleine vertraging in je algoritmes weinig maakt), hoge frequenties moeilijk. Mijn WM2 kan behoorlijk goed gewone spraak onderdrukken. Lang niet zo goed als echt lage tonen zoals een vliegtuigmotor, maar alsnog een behoorlijk stuk extra demping. Geen idee in welke frequentiegebieden smakken zit :P .

Maar ook bijvoorbeeld toen ik bij de Mediamarkt wat probeerde, werd de achtergrond 'ruis' goed onderdrukt, en dat zijn juist echt dingen die niet te voorspellen zijn.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Dostar
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11-07-2022
Gewoon een live nummer van Famke Louise opzetten, komt zoveel schel geluid uit, dat het automatisch alle andere geluiden uit de omgeving filtert.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• harde_cynist
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 06-03 18:53
Je zou deze geluiddempende koptelefoon kunnen proberen, de 3m Peltor X5A:

https://www.bol.com/nl/p/...ofdband/9200000023434446/

Ik heb deze zelf ook gebruikt tijdens het studeren. Werkt erg goed tegen omgevingsgeluiden.

(SNR 37 dB) - Voor gebruik in een extreem lawaaierige omgeving die vaak dubbele bescherming vereist, bijvoorbeeld mijnbouw, steengroeves, papierverwerking. ;)

[ Voor 24% gewijzigd door harde_cynist op 17-01-2020 12:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
Sebas1979 schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 10:29:
[...]

Daar zou ik mee oppassen, veel winkels bestempelen koptelefoons (al dan niet terecht) tot hygiene-product en weigeren deze terug te nemen om die reden. Succes met het halen van je recht als je het als koper er niet mee eens bent... :/
De mediamarkt, bax-shop en bol.com doen hier in ieder geval niet moeilijk over. Je moet gewoon heel goed in de voorwaarden kijken. Desnoods vraag je het. Baxshop heeft zelfs 60 dagen retourrecht, maar daar horen volgens mij wel aanvullende voorwaarden bij.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dorus12
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 05-05 23:48
Er is al veel zinnigs geschreven in dit topic.

Of het nou Autisme is, autisme gerelateerd, Misofonie of whatever.
Last hebben van omgevingsgeluiden komt vaker voor dan men in eerste instantie vermoedt.
In gezelschap, slapen, eten, school, etc.

Een koptelefoon met NC kan dan een goed hulpmiddel zijn.
Ook oordoppen, maar geeft bij regelmatig gebruik irritatie van de gehoorgangen.

Een ander probleem is dat geluid harder binnen kan komen als het hulpmiddel wordt afgenomen / weggenomen.
Dat lijkt harder maar is het natuurlijk niet.
Dus pas op voor gewenning want de wereld draait gewoon verder door........

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EcoR
  • Registratie: Juli 2008
  • Niet online
Is het geen idee om gewoon een koptelefoon (over ear) met white/pink/whatever noise op te zetten? Er zijn youtube-fimpjes die uren niets anders laten horen dan pink noise en daar schijnen baby's ook rustig van te worden, dus wellicht werkt het ook in het autismespectrum. Volume op een beetje leuk niveau dat ze verder helemaal niets hoort. Hoef je geen dure andere apparaten voor te kopen en een kwartiertje geruis luisteren (of geluiden uit de natuur zoals regen/wind/kabbelend water) tijdens het eten zou toch moeten werken.

edit: beter lezen, dit is vrijwel precies wat @gitaarwerk ook zegt.

[ Voor 6% gewijzigd door EcoR op 17-01-2020 13:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

EcoR schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 13:36:
Is het geen idee om gewoon een koptelefoon (over ear) met white/pink/whatever noise op te zetten? Er zijn youtube-fimpjes die uren niets anders laten horen dan pink noise en daar schijnen baby's ook rustig van te worden, dus wellicht werkt het ook in het autismespectrum.
Een normale koptelefoon zal niet genoeg zijn. Het kan wel helpen. Een half uur in de trein was voor mij niet te doen met oortjes/koptelefoon met alleen noise. Noise cancelling EN noise + muziek werkte het beste. Muziek was dan voor mij wat beter omdat ik een Sennheiser Momentum heb. Met zo een sony heb je zelfs zonder muziek al bijna geen issues meer. Ik weet niet welk typenummer het is, maar er zijn volgens mij maar twee generaties hiervan. Overigens zijn koptelefoons gemakkelijk te hard te zetten dat ze blijvende hoorschade kan oplopen.

Ik zou die zeker in de winkel uitproberen. Ik had destijds bij MediaMarkt de Bose uitgeprobeerd. Denk dat ze daar ook wel iets hebben. Neem verder lekker een appel mee om te testen. Vooral wat je ook moet doen bij het testen is je dochtertje met rug naar je toe doen. Ik hoor namelijk al mensen eten als ik het zie. Dat probleem ga je niet oplossen namelijk, en al helemaal niet testen ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sprankel
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 01-05 16:32
Probeer goed te achterhalen wat haar allemaal prikkelt. Het zou goed kunnen dat een bepaald geluid de druppel is maar dat het andere zaken zijn die de emmer laat vollopen waardoor iedere keer geluid X er nog bijkomt je over een grens gaat en de emmer overloopt.
Voor haar lijkt het dan alsof dat geluid de grote boosdoener, immers iedere keer dat ze dat hoort wilt ze weglopen van tafel maar het kan zijn dat maar een kleine factor is of dat er andere zaken meer eenvoudig op te lossen zijn, mogelijks staan er teveel zaken op tafel, ik zeg maar wat.

Gezien je nog kinderen aan tafel hebt zitten, in hoeverre hebben zij hetzelfde onderliggende probleem? ASS is inderdaad maar een label maar de onderliggende oorzaak is sterk genetisch bepaald, ASS, ADD en ADHD, een grote pot nat zei de expert mij ooit, de kans is vrij groot dat het bij de andere kinderen (al dan niet in mindere mate) alsook bij 1 van de ouders aanwezig is. Als er dan iemand aan tafel zit waar die overprikkeling eruit komt door druk te gaan doen krijg je veel prikkels aan tafel bij mensen die niet bestand zijn tegen al die prikkels.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Ora et Labora
Kapteynn schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 09:32:

Succes in ieder geval!
Deze hebben we nog niet geprobeerd, wel deze:
https://www.bol.com/nl/p/...ixK1ShRKt43YaAoGiEALw_wcB
Deze laten nog wel veel geluiden door, vandaar ook nog een koptelefoon eroverheen.
Maar bedankt!
Mr_Tomatohead schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 09:33:
Als het lukt kan je met haar eens de mediamarkt inlopen en daar een aantal koptelefoons testen met noise cancelling.

Zeker als ze er ook nog muziek bij aan heeft zou je dan volgens mij geen eetgeluiden moeten horen.

In ieder geval succes!
Dat is wel een goede tip ja, dat we daar zelf niet aan gedacht hebben. Dank!
JohnnyDon schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 09:35:
Ik heb een Sony WH1000XM2 maar ook ik heb er geen ervaring mee als het gaat om eet/smak geluiden.

Welke streaming service gebruiken jullie voor muziek? Als je Spotify gebruikt heb je een instelling en dat heet "crossfade" en daarmee kan je instellen dat de muziek overlapt en over hoeveel seconden ze overlappen. Dat helpt al in ieder geval met de stiltes tussen de liedjes.

Good luck!
Meestal een online radio, geen streaming service maar ook dat is een idee. Nog geen Spotify abonnement maar ook de moeite van het proberen waard. Dank!
Nyarlathotep schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 10:00:
Poeh, ik als niet-autist kan mij al storen aan het vieze gesmak van collega's hier :r
(sommige mensen leren blijkbaar niet om normaal te eten)

Maargoed, ik zou kijken voor een koptelefoon die er op gemaakt is om lang gedragen te worden.
Denk hierbij aan koptelefoons die bouwvakkers gebruiken. Deze hebben vaak ook een ingebouwde radio, dus ideaal :)
Zachte schelpen, en weinig druk op de oren zijn hier cruciaal.

Wellicht een andere optie: Zet haar aan een kop van de tafel, en zet wat muziek op zodat ze de geluiden niet meer hoort. Of is dit geen optie?
We hebben een 4 persoons tafel en zitten met 5 personen aan tafel, we zitten al redelijk dicht bij elkaar. Een grotere tafel is ook nog niet zo makkelijk aangezien we vrij klein behuisd zijn. Combinatie muziek en koptelefoon werkt in elk geval wel, mits de muziek dus niet stopt maar daar kan dus ook crossfade voor gebruikt worden lees ik.
PcDealer schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 10:06:
Met @Nyarlathotep

@Ora et Labora Wat zijn de eetgeluiden waar ze zich aan stoort? Is dat gesmakt omdat de anderen niet met hun mond dicht eten, of is het fundamenteler dan dat en is er geen enkel manier om dat op te lossen dan dochterlief te helpen het geluid niet meer te horen?
Ze zegt zelf eet/kouw geluiden. Het is overigens puur psychisch want van haar kleine baby-zusje kan ze het wel verdragen, tevens komt een geestelijk gehandicapt familielid wel eens eten die enorme eetgeluiden maakt, dat gaat ook redelijk. Maar psychisch of niet, ze gaat letterlijk hyperventileren en valt flauw, beven, schudden, zweten, enzovoorts. Ze is in therapie geweest, niet specifiek voor deze geluiden maar algemeen, oplossing was om deze geluiden te dempen of appart te laten eten en ze zal er vanzelf overheen groeien.
Nivado schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 10:12:
[...]

Ik heb deze, maar dat gaat je niet helpen. Te weinig demping, ca. 20 dB, waar gewone koptelefoons tegen de 30 aanzitten. En ook deze gaan irriteren in je oren.

Ik heb zelf een Sony WH-1000XM3 en ik ben zeer verrast hoeveel deze er uitfiltert. Geprekken hoor ik echter nog wel op de achtergrond. Ik zou de oplossing denk ik zoeken in een koptelefoon met hoge demping (>30 dB) met geïntegreerde speakers. Dat is en goedkoper dan een ANC koptelefoon en effectiever tegen alle geluiden.

Bijvoorbeeld de Peltor Worktunes Pro kost nog geen € 80,- tegen ca. € 300,- voor de Sony. Deze heeft 32 dB, wat dus meer dan 2x zoveel demping is als 27 dB.
Dank, hier ga ik naar kijken!
Sebas1979 schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 10:12:
ter info: het hebben van een hekel aan specifieke geluiden heeft weinig met autisme te maken, maar is een aparte 'stoornis', genaamd Misofonie.

op zich lijkt me dat er genoeg mensen zijn met een noise-cancelling kopetelefoon om aan te vragen wat ze nog horen van de eetgeluiden van anderen als ze dat ding op hebben.
Mijn vrouw heeft er ook een, als je wil kan ik van het weekend wel eens even testen, laat maar weten.
Dat zou zeker goed zijn om te weten, alvast hartelijk dank. Het label an sich zegt mij ook niet zoveel hoor, de behandelaar gaf aan dat dit wel een van de kenmerken van autisme zou kunnen zijn.
Anoniem: 604938 schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 10:16:
Smakgeluiden zijn redelijk onvoorspelbaar voor typische ANC technieken. Ik verwacht dat dat er prima doorheen komt, zeker als oordoppen en zo'n koptelefoon ook al niet werkt. Misschien als je er muziek overheen zet dat het beter helpt.
Constante muziek helpt inderdaad wel.
Nitai schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 10:30:
Ben je al eens bij de KNO/Audioloog of audicien geweest? Mijn oudste zoon heeft ook hoortoestellen en doet ze ook juist in tegen harde geluiden. Zijn hoortoestellen versterken maar onderdrukken ook geluidsoverlast. Het hoeft niet alleen aan het autistisch spectrum te liggen, ze kan ook gewoon overgevoelig zijn voor geluid:
https://www.beterhoren.nl/ooraandoeningen/hyperacusis
Nee nog niet geweest, wel advies ingewonnen. Er werd aangegeven dat volledige demping nooit mogelijk is aangezien een gedeelte van het gehoor niet direct via de gehoorgangen verloopt en/of te dempen is. Daar testen is zeker ook een optie.
Chiron schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 10:38:
Smak geluiden en andere 'spontane' geluiden gaat ANC niet bij helpen. ANC werkt het best tegen continu gezoem/gebrom, zoals de airco in de trein, of de motoren van het vliegtuig waar je in vliegt.

Ik weet niet hoeveel die 'jippie's' dempen, maar qua gehoorbescherming met de hoogste passiefe demping kom je al snel uit op 3M Peltor's:

Dank, hier gaan we ook naar kijken.
harde_cynist schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 12:40:
Je zou deze geluiddempende koptelefoon kunnen proberen, de 3m Peltor X5A:

https://www.bol.com/nl/p/...ofdband/9200000023434446/

Ik heb deze zelf ook gebruikt tijdens het studeren. Werkt erg goed tegen omgevingsgeluiden.

(SNR 37 dB) - Voor gebruik in een extreem lawaaierige omgeving die vaak dubbele bescherming vereist, bijvoorbeeld mijnbouw, steengroeves, papierverwerking. ;)
Dank, hier ga ik ook naar kijken.
Dorus12 schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 13:04:
Er is al veel zinnigs geschreven in dit topic.

Of het nou Autisme is, autisme gerelateerd, Misofonie of whatever.
Last hebben van omgevingsgeluiden komt vaker voor dan men in eerste instantie vermoedt.
In gezelschap, slapen, eten, school, etc.

Een koptelefoon met NC kan dan een goed hulpmiddel zijn.
Ook oordoppen, maar geeft bij regelmatig gebruik irritatie van de gehoorgangen.

Een ander probleem is dat geluid harder binnen kan komen als het hulpmiddel wordt afgenomen / weggenomen.
Dat lijkt harder maar is het natuurlijk niet.
Dus pas op voor gewenning want de wereld draait gewoon verder door........
Dat is een van de zorgen die we als ouders ook besproken hebben, zoals eerder besproken is de "overlast" nogal selectief, behandelaar gaf aan dat kinderen hier nagenoeg altijd overheen groeien in dit geval. De wereld past zich inderdaad niet volledig aan aan jou maar jij aan de wereld. In dit geval, omdat ze nog maar 12 is, zal het wel overgaan is de verwachting.
sprankel schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 13:55:
Probeer goed te achterhalen wat haar allemaal prikkelt. Het zou goed kunnen dat een bepaald geluid de druppel is maar dat het andere zaken zijn die de emmer laat vollopen waardoor iedere keer geluid X er nog bijkomt je over een grens gaat en de emmer overloopt.
Voor haar lijkt het dan alsof dat geluid de grote boosdoener, immers iedere keer dat ze dat hoort wilt ze weglopen van tafel maar het kan zijn dat maar een kleine factor is of dat er andere zaken meer eenvoudig op te lossen zijn, mogelijks staan er teveel zaken op tafel, ik zeg maar wat.

Gezien je nog kinderen aan tafel hebt zitten, in hoeverre hebben zij hetzelfde onderliggende probleem? ASS is inderdaad maar een label maar de onderliggende oorzaak is sterk genetisch bepaald, ASS, ADD en ADHD, een grote pot nat zei de expert mij ooit, de kans is vrij groot dat het bij de andere kinderen (al dan niet in mindere mate) alsook bij 1 van de ouders aanwezig is. Als er dan iemand aan tafel zit waar die overprikkeling eruit komt door druk te gaan doen krijg je veel prikkels aan tafel bij mensen die niet bestand zijn tegen al die prikkels.
Moeder diagnose ADHD, ikzelf ook autisme (mooie combinatie :))
Inderdaad is het een opeenstapeling van prikkels, echter bedenkt ze dat ze hier specifiek last van heeft, dus is het ook zo in haar mindset.

We willen niet elke avond een scene schoppen aan de eettafel echter vinden we het wel belangrijk om als gezin een moment bij elkaar te hebben per dag. Zo lang het op deze manier goed gaat, is het fijn.

Ieder hartelijk dank voor de reactie, ik heb niet iedereen gequoted maar wel alles gelezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-05 18:49

PcDealer

HP ftw \o/

@Ora et Labora Onze dochter van bijna 14 heeft geen label naar wel een lange gebruiksaanwijzing vanwege haar licht verstandelijke beperking opgelopen door voedingstekort in de baarmoeder (dichtgeslibde navelstreng).

Nu vraag ik me af hoe laat jullie gaan eten. Het kan zijn dat ze aan het einde van de dag overvraagd is en gewoon niets meer kan hebben, hoe klein ook. Zou het helpen als jullie iets eerder eten en pas van haar mobiele gadgets gebruik mag maken als ze gewoon mee aan tafel eet zonder gezeur? Wij moeten consequent zijn zodat ze weet waar ze aan toe is en wat de grenzen zijn.

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ora et Labora
PcDealer schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 16:00:
@Ora et Labora Onze dochter van bijna 14 heeft geen label naar wel een lange gebruiksaanwijzing vanwege haar licht verstandelijke beperking opgelopen door voedingstekort in de baarmoeder (dichtgeslibde navelstreng).

Nu vraag ik me af hoe laat jullie gaan eten. Het kan zijn dat ze aan het einde van de dag overvraagd is en gewoon niets meer kan hebben, hoe klein ook. Zou het helpen als jullie iets eerder eten en pas van haar mobiele gadgets gebruikmag maken als ze gewoon mee aan tafel eet zonder gezeur? Wij moeten consequent zijn zodat ze weet waar ze aan toe is en wat de grenzen zijn.
We eten meestal rond 17:30-17:45, dan kom ik thuis uit het werk.
We hebben al zaken geprobeerd met beloningssystemen en dergelijke, het probleem is dat ze echt heel sterk reageert, hyperventileren, flauwvallen, schudden en beven, hard zweten, enzovoorts.
Nu geloof ik ook niet dat zoiets allemaal "gespeeld" is.

Ze eet nog liever helemaal niets, levert d'r telefoon in, dan zonder gehoorbescherming aan tafel zitten...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Supertjeduc
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 11-10-2024
Ik heb er zelf ook last van , was vroeger een redelijke hel aan tafel
En toen kwamen in ears in mijn leven , wat was ik daar blij mee
Het is nu wel wat beter maar pas zat een collega een appel te eten en ben ik snel weg gegaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patientzero
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 03-05 20:49
Misschien zijn electronische over ear gehoorbeschermers iets, die op schietbanen ook worden gebruikt.

https://www.amazon.com/Ho...fRID=JYP005V4V75CDABCYBPK

Kun je nog wel met elkaar babbelen tijdens het eten, maar hoor je dat gesmek niet 😏

Even googelen op de lokale jacht/wapen winkel en dan kun je zoiets proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antique
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 05-05 00:06
Zelf zit ik wel eens in een kantoor met mensen uit andere culturen die zich blijkbaar niet bewust zijn dat het gewenst is om eetgeluiden te beperken. Over noise cancelling schrijft iedereen altijd dat het een wonder is etc. etc. Ik heb de Sony WH1000XM3, dat zou de allerbeste zijn, maar het is gewoon niet genoeg.

Het draaien van white noise op simpele 10 euro oordopjes met van die rubberen in-ear sluitingen is wel genoeg, want je weet altijd dat je de noise harder kan zetten als dat nodig is. Met alleen NC headphones ben je overgeleverd aan de kwaliteit van het algoritme, als dat niet werkt dan ben je machteloos en het gaat juist om dat gevoel van controle over prikkels.

Op de WH1000XM3 kan ik de white noise wel zachter zetten, dat is een voordeel. Maar het ging ook prima zonder noise cancelling.

Tip voor een app: Chrome Doze. Daar kun je het spectrum aanpassen, dus specifieke frequenties sterker in de noise laten voorkomen.

Tip voor headphones: zorg dat ze comfortabel zitten en dat ze de oren goed afsluiten. Die rubberen sluitingen helpen daar heel goed bij, maar dat werkt alleen als ze de juiste maat zijn voor het oor.

Belangrijkste boodschap: laat je niet aanpraten dat noise cancelling de beste oplossing ooit is. Dat gaat tot teleurstelling en extra frustratie leiden. Je geeft 200 euro uit en krijgt dan vanzelf een verwachtingspatroon. Dochter zal dat bewust of onbewust overnemen en daardoor het gevoel hebben dat ze niet mag klagen want dit zou DE oplossing moeten zijn, maar dat houd je niet vol en leidt dus weer tot drama.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tk55
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Sebas1979 schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 10:12:

Om hierop aan te sluiten: Is er geen andere manier om hiermee om te gaan, dan het gebruik van een koptelefoon? Eetgeluiden ga je overal in je leven tegenkomen. Het lijkt mij dan ook verstandig de oorzaak van het probleem aan te pakken. Heb je hierover bijvoorbeeld al met een arts gepraat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Antique schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 19:02:
Zelf zit ik wel eens in een kantoor met mensen uit andere culturen die zich blijkbaar niet bewust zijn dat het gewenst is om eetgeluiden te beperken. Over noise cancelling schrijft iedereen altijd dat het een wonder is etc. etc. Ik heb de Sony WH1000XM3, dat zou de allerbeste zijn, maar het is gewoon niet genoeg.

Het draaien van white noise op simpele 10 euro oordopjes met van die rubberen in-ear sluitingen is wel genoeg, want je weet altijd dat je de noise harder kan zetten als dat nodig is. Met alleen NC headphones ben je overgeleverd aan de kwaliteit van het algoritme, als dat niet werkt dan ben je machteloos en het gaat juist om dat gevoel van controle over prikkels.

Op de WH1000XM3 kan ik de white noise wel zachter zetten, dat is een voordeel. Maar het ging ook prima zonder noise cancelling.

Tip voor een app: Chrome Doze. Daar kun je het spectrum aanpassen, dus specifieke frequenties sterker in de noise laten voorkomen.

Tip voor headphones: zorg dat ze comfortabel zitten en dat ze de oren goed afsluiten. Die rubberen sluitingen helpen daar heel goed bij, maar dat werkt alleen als ze de juiste maat zijn voor het oor.

Belangrijkste boodschap: laat je niet aanpraten dat noise cancelling de beste oplossing ooit is. Dat gaat tot teleurstelling en extra frustratie leiden. Je geeft 200 euro uit en krijgt dan vanzelf een verwachtingspatroon. Dochter zal dat bewust of onbewust overnemen en daardoor het gevoel hebben dat ze niet mag klagen want dit zou DE oplossing moeten zijn, maar dat houd je niet vol en leidt dus weer tot drama.
toon volledige bericht
Ik zou het wèl aanraden. Waarom? wat je zegt, je hoeft het niet zo hard te zetten. En met hoofdtelefoons ga je echt sneller over de schreef dan je denkt,..Ook demp je beter en is comfortabeler in veel gevallen. Dat neemt niet weg dat je het echt in de praktijk moet testen. En wat je zegt, alleen noise cancelling is niet genoeg. Je moet er we wat ruis bij hebben.

Mijn psychologe vertelde me dat een haptonoom ook wat zou kunnen betekenen. Ook vertelde ze me dat wanneer je moe bent, je veel gevoeliger. Ik ben naast misofonisch ook heel gevoelig voor andere prikkels. Na 8 uur ben ik ook op wat dat betreft. Wat naast alle andere preventie echt helpt, is gewoon hee veel rust en gewoon minder mensen. Maar, dat is in mijn geval. Dit hoeft totaal niet bij iemand anders te werken.

Ik kan totaal inkomen in dat iemand kan flauwvallen e.d beven snap ik ook heel goed. Het stressniveau is enorm hoog.

Misschien is ze er nog te jong voor, ze moet zichzelf ook beter leren kennen nog. Grenzen zijn enorm belangrijk hier. En ik wil verder weinig aanraden, maar in ieder geval gehoor geven aan grenzen kan helpen, als ik kijk naar mijn eigen ervaring.
Er is ook een sensory deprivation tank kunnen overwegen eens in de x tijd. Maar dit kan ook heel onprettig zijn. (claustrofobisch)

Minder echos in de woonkamer creeren, geen tv aan, ledjes afplakken,...

Er is vee re doen, maar een ding kun je niet aan ontsnappen, mensen, helaas soms ;)

oh ja,... sporten.

Verder sluit ik me ook aan bij Tk55, het zal wellicht nooit weggaan, maar je hebt hier we begeleiding bij nodig. Als ze sociale plekken gaat vermijden nu al, gaat het later ook niet in haar voordeel zijn.

Pittig hoor. Sterkte sowieso ermee. Ik vind het al klote, maar zoals zij heeft is een flink stuk heftiger.

[ Voor 5% gewijzigd door gitaarwerk op 17-01-2020 19:52 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01:24

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Even een title change gedaan...

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Catmandos
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:13
Heb je al in ear oortjes geprobeerd? deze sluiten overigens beter af dan de gemiddelde headset.

Mocht je in de buurt van arnhem wonen kan je ook langs Wifimedia gaan daar kan je ook wat headset en in-ears uittesten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supertjeduc
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 11-10-2024
Tk55 schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 19:16:
[...]

Om hierop aan te sluiten: Is er geen andere manier om hiermee om te gaan, dan het gebruik van een koptelefoon? Eetgeluiden ga je overal in je leven tegenkomen. Het lijkt mij dan ook verstandig de oorzaak van het probleem aan te pakken. Heb je hierover bijvoorbeeld al met een arts gepraat?
Een paar maanden hebben ze het er best vaak over gehad op de tv , en ik herkende me 100% in de beschrijving , al hebben sommige mensen het in een ernstigere versie dan ik
Vind de in ear dopjes met een leuk muziekje erop een redelijk gemakkelijke oplossing
Je kunt er ook een drama van maken en allerlei logen gaan bezoeken wat volgens uitzendingen nauwelijks hielp
Ze zien in de hersenen gewoon gebieden oplichten bij geluiden die irriteren

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ronnie vd
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 00:11
Heftig, respect en ik hoop dat he een oplossing vindt.

Heb je overwogen om haar Optoplastieken aan te laten meten? Bijvoorbeeld:
https://www.beterhoren.nl...herming/oordoppen-op-maat

Er wordt een afdruk van het oor gemaakt, daar wordt een oordop van gegoten.
(Is even vervelend)
Ze zitten vrij comfortabel en je kunt ze best lang inhouden zonder dat ze gaan irriteren.

Er kunnen verschillende filters in...van licht dempend tot helemaal stil.

Het nadeel is dat je dochter in de groei zit, met een beetje pech moet ze elk jaar nieuwe laten aanmeten.

De Kruidvat heeft zachte kinder oordopjes.
Fel geel met groene streepjes erin..merk weet ik zo niet. 8 in een plastic bakje met kartonnetje erom.
Deze zijn ook vrij comfortabel. Ik gebruik ze om overdag te slapen na de nachtdienst.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nickyhaan
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 13-12-2023
Chiron schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 10:38:

Die liggen ook gewoon bij de hornbach...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tk55
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Supertjeduc schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 22:37:
[...]
Je kunt er ook een drama van maken en allerlei logen gaan bezoeken wat volgens uitzendingen nauwelijks hielp
Ze zien in de hersenen gewoon gebieden oplichten bij geluiden die irriteren
Het is toch niet gek dat gebieden in de hersenen oplichten bij scans? Er is een effect. Dat betekent niet dat het onmogelijk aan te pakken is. Hoe dat effect precies komt, is wat je wil weten. Dan kun je er daadwerkelijk wat aan doen. Alle hier aangedragen oplossingen zijn slechts van tijdelijke aard of werken alleen in een gecontroleerde omgeving.

Je kan in potentie iemand met zo'n probleem enorm helpen, mocht er verbetering mogelijk zijn. Daarmee doe je iemand te kort als je dat niet eens probeert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Ik doe dat met muziek erbij. Ik hoor mijn collega's totaal niet meer, heerlijk.

Dat zou ook voor de TS te proberen zijn. Kan hij niet een setje lenen van iemand om het te proberen?

[ Voor 9% gewijzigd door gambieter op 18-01-2020 22:39 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Ora et Labora schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 14:31:
[We willen niet elke avond een scene schoppen aan de eettafel echter vinden we het wel belangrijk om als gezin een moment bij elkaar te hebben per dag. Zo lang het op deze manier goed gaat, is het fijn.
Met een bordje op schoot op de bank laten zitten zoals de andere helft van Nederland eet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

bouwfraude schreef op zondag 19 januari 2020 @ 09:46:
[...]

Met een bordje op schoot op de bank laten zitten zoals de andere helft van Nederland eet?
Wij doen het thuis ook. Ik hekel het, maar ook weet niet.

Overigens, merkte op dat hierboven gezegd word dat collegaas dat niet meekrijgen om niet te smakken. Het is in Nederland een beetje ongepast. Maar in veel andere landen is smakken niet gek. Wij zijn hier als Nederlanders eigenlijk best raar in.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ora et Labora
Patientzero schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 18:38:
Misschien zijn electronische over ear gehoorbeschermers iets, die op schietbanen ook worden gebruikt.

https://www.amazon.com/Ho...fRID=JYP005V4V75CDABCYBPK

Kun je nog wel met elkaar babbelen tijdens het eten, maar hoor je dat gesmek niet 😏

Even googelen op de lokale jacht/wapen winkel en dan kun je zoiets proberen.
Dank je wel, dit is ook zeker interessant om te proberen.

toon volledige bericht
Chrome Doze gedownload en gaan we proberen, klinkt inderdaad wel goed. Zelf ook even geprobeerd en met de volumeregeling en de constante "noise" is het volgens mij goed te regelen.
Tk55 schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 19:16:
[...]

Jazeker, zie ook wat ik eerder schreef. De arts gaf aan dat dit hoogstwaarschijnlijk een periode is welke vanzelf weer overgaat aangezien de overlast ook nogal selectief is.
gitaarwerk schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 19:47:
[...]
Ik zou het wèl aanraden. Waarom? wat je zegt, je hoeft het niet zo hard te zetten. En met hoofdtelefoons ga je echt sneller over de schreef dan je denkt,..Ook demp je beter en is comfortabeler in veel gevallen. Dat neemt niet weg dat je het echt in de praktijk moet testen. En wat je zegt, alleen noise cancelling is niet genoeg. Je moet er we wat ruis bij hebben.

Mijn psychologe vertelde me dat een haptonoom ook wat zou kunnen betekenen. Ook vertelde ze me dat wanneer je moe bent, je veel gevoeliger. Ik ben naast misofonisch ook heel gevoelig voor andere prikkels. Na 8 uur ben ik ook op wat dat betreft. Wat naast alle andere preventie echt helpt, is gewoon hee veel rust en gewoon minder mensen. Maar, dat is in mijn geval. Dit hoeft totaal niet bij iemand anders te werken.
Ik kan totaal inkomen in dat iemand kan flauwvallen e.d beven snap ik ook heel goed. Het stressniveau is enorm hoog.
Misschien is ze er nog te jong voor, ze moet zichzelf ook beter leren kennen nog. Grenzen zijn enorm belangrijk hier. En ik wil verder weinig aanraden, maar in ieder geval gehoor geven aan grenzen kan helpen, als ik kijk naar mijn eigen ervaring.
Er is ook een sensory deprivation tank kunnen overwegen eens in de x tijd. Maar dit kan ook heel onprettig zijn. (claustrofobisch)
Minder echos in de woonkamer creeren, geen tv aan, ledjes afplakken,...
Er is vee re doen, maar een ding kun je niet aan ontsnappen, mensen, helaas soms ;)

oh ja,... sporten.

Verder sluit ik me ook aan bij Tk55, het zal wellicht nooit weggaan, maar je hebt hier we begeleiding bij nodig. Als ze sociale plekken gaat vermijden nu al, gaat het later ook niet in haar voordeel zijn.

Pittig hoor. Sterkte sowieso ermee. Ik vind het al klote, maar zoals zij heeft is een flink stuk heftiger.
toon volledige bericht
Sporten toevallig net mee begonnen en dat gaat tot nu toe heel goed. Gelukkig gaat het voor de rest, op school en dergelijken, ook best goed. Ze heeft enkele vriendinnen waar ze goed mee overweg kan. Sociale aangelegenheden zoals feestjes gaat op zich wel goed als er maar genoeg ruimte is en een plek aan bijvoorbeeld de zijkant, waar het wat rustiger is. Daar kan ik overigens volledig in mee gaan. :)
Gevoeligheid voor bepaalde geluiden zullen waarschijnlijk niet weggaan, de kans om er beter mee om te gaan waarschijnlijk wel volgens de geleerden.
Catmandos schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 22:28:
Heb je al in ear oortjes geprobeerd? deze sluiten overigens beter af dan de gemiddelde headset.

Mocht je in de buurt van arnhem wonen kan je ook langs Wifimedia gaan daar kan je ook wat headset en in-ears uittesten.
Jazeker, in combinatie met witte ruis werkt dit vrij goed, gisteren getest. :)
ronnie vd schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 22:48:
Heftig, respect en ik hoop dat he een oplossing vindt.

Heb je overwogen om haar Optoplastieken aan te laten meten? Bijvoorbeeld:
https://www.beterhoren.nl...herming/oordoppen-op-maat

Er wordt een afdruk van het oor gemaakt, daar wordt een oordop van gegoten.
(Is even vervelend)
Ze zitten vrij comfortabel en je kunt ze best lang inhouden zonder dat ze gaan irriteren.

Er kunnen verschillende filters in...van licht dempend tot helemaal stil.

Het nadeel is dat je dochter in de groei zit, met een beetje pech moet ze elk jaar nieuwe laten aanmeten.

De Kruidvat heeft zachte kinder oordopjes.
Fel geel met groene streepjes erin..merk weet ik zo niet. 8 in een plastic bakje met kartonnetje erom.
Deze zijn ook vrij comfortabel. Ik gebruik ze om overdag te slapen na de nachtdienst.
toon volledige bericht
Wel naar gekeken, nog geen afspraak gemaakt. Behoort zeker tot de mogelijke vervolgstappen, mocht het niet werken volgens haar is het wel zonde van het geld, ik ben de ervaringen nog aan het lezen hierover.
gambieter schreef op zaterdag 18 januari 2020 @ 22:39:
[...]

Ik doe dat met muziek erbij. Ik hoor mijn collega's totaal niet meer, heerlijk.

Dat zou ook voor de TS te proberen zijn. Kan hij niet een setje lenen van iemand om het te proberen?
Muziek op een gewone koptelefoon is niet voldoende volgens haar, icm met NC nog niet geprobeerd. Ik ga eens in de omgeving kijken of het te lenen is, het is best een forse investering dus dat is een goed idee.
bouwfraude schreef op zondag 19 januari 2020 @ 09:46:
[...]

Dat willen we dus echt niet, op zo'n moment is een van de weinige momenten dat we als gezin bij elkaar zijn, de maaltijd is altijd iets gezelligs bij ons, familiair. Nu gaat het met oordoppen en koptelefoon ook goed voor haar, alleen moeten we nogal schreeuwen om met haar te praten maar ze zit er gelukkig wel bij :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KOEN1977
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 14-01-2021
Mijn dochter van 11 heeft ook (heftige) misofonie. Ze is in therapie en een van de dingen die werkt is aandacht afleiden van triggers. Bijvoorbeeld door een spelletje te doen tijdens het eten. (Wie/wat ben ik bijvoorbeeld).

Gebruik van koptelefoons om geluid te vermijden wordt trouwens sterk afgeraden door de pro’s. Je dochter zal juist nog beter gaan luisteren of ze iets hoort waarvan ze weet dat het er moet zijn tijdens het eten. Die hyperfocus kan geen NC koptelefoon tegenop, zelfs niet met Femke Louise aan.

Het gebruik van koptelefoons kan de klachten zelfs verergeren.

Gr,
Koen
Pagina: 1