Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bucovaina89
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 27-07 17:55
Ik heb op het werk een raar probleem. We hebben via een partner een refurbished C7000 blade chassis gekocht. Uiteraard komt dat zonder support van HP.

Het chassis heeft:
8x bl460c Gen8 blades
alle fans
alle Platinum PSU's
16x GbE passthrough switch
2x OA modules

De PSU's heb ik volgens de manual #1, #4, #2 aangesloten (voor de andere 3 psu's ontbreken me voorlopig de PDU's, maar intheorie zou dat moeten werken).

Bleek dat de bl460c in bay #2 niet wordt herkend. In de Onboard Administrator web console zie je enkel Management Processor error. Ik kan niet op de ILO, ook kan ik niet zien welk type blade erin zit in de grafische representatie rechts. Ook rood kruis en error. Steek ik diezelfde blade in een andere bay, werkt die wel. Steek ik een andere blade in bay#2 die in andere bays wel werkt, werkt die daar ook niet.

Goed dacht ik. Ik bel onze refurbished-spul-leverancier, no problemo, die wordt per direct omgeruild voor een andere. Deze ochtend haal ik alles uit het "defecte" chassis en haal dat inclusief de backplane eruit. Het nieuwe chassis inclusief de bijbehorende backplane terug in onze rack gestoken en alle modules die ervoor erin staken ook terug gestoken (vooral de OA, zodat ik niet alles terug hoefde te configureren). Ik draai dus op dezelfde PSU's en dezelfde fans koelen het chassis. Ook dezelfde ethernet passthrough switch en uiteraard dezelfde blades.

Wat blijkt: nu is bay#2 wederom "stuk" 8)7 |:( .

Dus dan maar geprobeerd om eens met enkel een blade in bay #2, al de rest eruit: zelfde. Alle blades in bay #9 tem #15: dat gaat wel.

Voorlopig heb ik dan maar enkel bay#1 en bay #3-#8 in gebruik. #2 bij noodzaak niet.

Hoe kan dat nu? Heeft iemand (uitgebreide) ervaring met zo'n blade enclosure en dit ooit al eens tegen gekomen? Mijn eerste idee was dat er ergens een pinnetje of connector niet goed stak in de backplane. Maar 2x dezelfde fout lijkt me wat raar.

Oh ja, last but not least: de hele enclosure inclusief alle blade system ROMS en ILO's OA, interne componenten, die hebben allemaal de laatst beschikbare firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:54

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Kun je na de omruil-actie wel in iLO komen?

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bucovaina89
Neen ook niet. Er wordt van die blade in die bay helemaal niets(*) herkend. In de OA zie je enkel een kruis en een blank vlak. Je ziet Unknown device, waar ik anders "BL460c" of iets dergelijks zou verawchten.

edit:

(*)niets: niet helemaal waar, de OA ziet wel degelijk dat er iets in die bay zit, maar kan niet bepalen wat. Haal ik de blade uit de bay, zie je niets speciaal aan die bay, die is dan gewoon als "empty" aangegeven zoals je zou verwachten.

[ Voor 38% gewijzigd door bucovaina89 op 17-01-2020 08:45 . Reden: incompleet ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PD2JK

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Je zou haast zeggen dat de backplane óók stuk is. Misschien een bekend probleem? :?

Verder geen verbogen pinnen op de backplane connector? Misschien kun je met een smartphone een goede foto maken van de connectors en volgens inzoomen of vergelijken met een werkende bay.

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bucovaina89
Ja dat dacht ik ook al.

Net de backplane er nog eens af gehaald en die ziet er helemaal perfect uit. Ook een paar close ups. Niets op aan te merken. De pinnen zitten ook allemaal stevig, geen krassen of zo ... . Niets dat erop zou duiden dat bay #2 stuk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PD2JK

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Misschien wat vergezocht, maar een breuk in de printplaat van de backplane kan ook nog.

Anders toch een HPE engineer erbij betrekken denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bucovaina89
Mwa, we're sort of on our own. Het is refurbished spul dus wat kan je verwachten :).

Ik heb wel dit al gevonden: https://support.hpe.com/h...ay?docId=emr_na-c01929629

De admin sleeve heb ik gehouden dus in theorie zou het die nog kunnen zijn. Alleen weet ik nog niet of ik met een draaiende blade enclosure zomaar de admin sleeve eruit kan halen zonder dat de boel crasht. (Er zijn al users terug op aan het werken)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bucovaina89
En bovenstaande heeft ook nog niet geholpen. Ik heb een expert gebeld op dat gebied. Hij zei dat hij het vroeger al wel eens gezien heeft. Zo'n issues zat hem in de backplane. Nieuwe backplane: issue fixed. Natuurlijk als de andere backplane een gelijkaardig issue heeft, dan blijf je hier mee zitten. Ik vermoed dat we dubbele pech hebben gehad.
Pagina: 1