Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Mijn ouders hebben 10 jaar met hun IMac gedaan, maar nu willen ze toch graag terug naar een Windows.
Ik wil ze graag helpen om een redelijk systeem in elkaar te zetten maar gebruik zelf meestal de best buy guide. Heck, daar is dit ook vandaag gekomen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
~800 euro voor de PC. (Liefst inclusief windows 10 licentie)
Beeldscherm uitzoeken moet wel lukken.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Printer... Tsja, ze komen dus van een IMac af.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Dit wordt een PC die vooral voor surfen, muziek beluisteren, e-books laden en foto's bekijken.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Geluidsniveau zijn fijn zijn als het laag is, deze PC draait in een woonkamer, soms als "foto-lijstje" met vakantie foto's als screensaver.
Ga je overklokken?
Nee.
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik wil de mainstream game PC van de BBG als begin nemen, en hier wat verwijderen/toevoegen tot hij de wensen zou voldoen.
Ter referentie, dit is waar ik naar zat te kijken voordat ik besloot zelf te gaan bouwen:
https://tweakers.net/pric...;1423506;1436838;1457006/
Om mee te starten heb ik dit lijstje:
Ps. Extra uitdaging voor mij: Ze hebben mij gevraagd om alles foto's en muziek over te zetten, op dezelfde manier geordend als het nu is. Helaas gebruikte ze Itunes en Iphoto, en die database kan je niet makkelijk over zetten (foto's opgeslagen per datum). Weet iemand hier een simpele manier voor om dit over te zetten?
Mag evt een betaald programma zijn.
Mijn ouders hebben 10 jaar met hun IMac gedaan, maar nu willen ze toch graag terug naar een Windows.
Ik wil ze graag helpen om een redelijk systeem in elkaar te zetten maar gebruik zelf meestal de best buy guide. Heck, daar is dit ook vandaag gekomen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
~800 euro voor de PC. (Liefst inclusief windows 10 licentie)
Beeldscherm uitzoeken moet wel lukken.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Printer... Tsja, ze komen dus van een IMac af.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Dit wordt een PC die vooral voor surfen, muziek beluisteren, e-books laden en foto's bekijken.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Geluidsniveau zijn fijn zijn als het laag is, deze PC draait in een woonkamer, soms als "foto-lijstje" met vakantie foto's als screensaver.
Ga je overklokken?
Nee.
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik wil de mainstream game PC van de BBG als begin nemen, en hier wat verwijderen/toevoegen tot hij de wensen zou voldoen.
Ter referentie, dit is waar ik naar zat te kijken voordat ik besloot zelf te gaan bouwen:
https://tweakers.net/pric...;1423506;1436838;1457006/
Om mee te starten heb ik dit lijstje:
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | AMD Ryzen 5 2600 Wraith Boxed | € 122,95 | € 122,95 |
| 1 | Moederborden | MSI B450M PRO-VDH Max | € 74,05 | € 74,05 |
| 1 | Videokaarten | ASRock Radeon RX 5700 Challenger D 8G OC | € 325,- | € 325,- |
| 1 | Behuizingen | Fractal Design Focus G Mini | € 48,90 | € 48,90 |
| 1 | Geheugen intern | Crucial Ballistix Sport LT BLS2K8G4D32AESBK | € 73,90 | € 73,90 |
| 1 | Voedingen | BitFenix Formula Gold 450W | € 61,- | € 61,- |
| 1 | Solid state drives | Intel 660p 1TB | € 116,04 | € 116,04 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 821,84 | ||
Ps. Extra uitdaging voor mij: Ze hebben mij gevraagd om alles foto's en muziek over te zetten, op dezelfde manier geordend als het nu is. Helaas gebruikte ze Itunes en Iphoto, en die database kan je niet makkelijk over zetten (foto's opgeslagen per datum). Weet iemand hier een simpele manier voor om dit over te zetten?
Mag evt een betaald programma zijn.