upgrade i5 4670k processor voor mijn rx 580 4g

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Deltu
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 08-11-2024
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
Vul hier in welk component/onderdeel je zoekt. Vertel ook waarom je dat onderdeel wil hebben. Wat wil je ermee bereiken?
Ik wil mijn processor upgraden omdat ik recentelijk een rx 580 4gb heb gekocht. Op dit moment heb ik een i5-4670k. En ik denk dat ik een upgrade nodig, omdat mijn processor op 100% draait bij sommige spellen sinds ik mijn nieuwe GPU erin heb gezet. Hierdoor freezed mijn spel om de 5-10 seconde en maakt het onspeelbaar. Ik dacht misschien aan de i7-4790k, maar ik weet of ik meer cores nodig heb of meer ghz. Misschien moet ik mijn moederbord ook maar upgraden?.

Wat is je budget?
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.
rond de 150 euro.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Wil je een specifiek merk of type? Of sta je open voor alternatieven? Vertel het ons.
Geen voorkeur.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.

Mijn moederbord is de b85m-e van ASUS.

[ Voor 5% gewijzigd door Deltu op 16-01-2020 21:33 ]

Alle reacties

• n9iels
  • Registratie: November 2017
  • Niet online
De 4790K is denk ik het snelste wat je voor een LGA 1150 socket kunt krijgen. Alle nieuwe Intel CPU's zijn op basis van de LGA 1151 socket dus deze kun je niet in je huidige moederbord plaatsen.

Ik zou persoonlijk overwegen om die ~€190 op te sparen tot een nieuw systeem (toevallig bezit ik een PC met dezelfde CPU en hetzelfde dilemma dus). Een upgrade naar een 4790K ga je zeker merken in je performance, maar eigenlijk is het pleisters plakken. Een recente processor, bijvoorbeeld een Ryzen 5 3600, heeft dezelfde prijs en een betere performance. Het lijkt mij zonde om dan geld uit te geven aan oude hardware.

[ Voor 5% gewijzigd door n9iels op 16-01-2020 22:13 ]

• bluebear
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 04-04-2023
Met welke games heb je dit probleem en welke resolutie speel je?

Ik heb namelijk een i5-4590 (beetje langzamer dan de i5-4670k) en een 580 8gb, en heb geen problemen zoals jij deze beschrijft. Ik speel op een 1080p scherm, met virtual super resolution naar 1440p.

Het zou kunnen dat het probleem ergens anders ligt, en zonder geld uit te geven opgelost kan worden.

Verwijderd

Een K processor is wat nutteloos op dat moederbord zonder OC mogelijkheden.
Een i7 4770/4790 zoeken voor Euro of 70/80 is nog net de moeite.

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2020 23:20 ]

• DanDGT
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 25-01 18:57
Ik zou kijken of je je huidige set kan verkopen en er een nieuw ryzen 2600 setje uit kunt halen.

• Dhrax
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 30-01 13:41

Dhrax

Prog Lord

Je CPU is het probleem niet ;)
Het lijkt meer een hitte probleem te zijn, om de 5-10 seconden freeze is niet normaal.

Wat zijn je temperaturen tijdens het spelen van games ?

Een upgrade naar Ryzen o.i.d. ga je wel merken, maar verwacht op 1080P geen wonderen. Je hudige CPU is meer dan capabel genoeg om de huidige generatie games te draaien.
Pagina: 1