Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

tool voor Data recovery van grote bestanden

Pagina: 1
Acties:

• timmie1
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 30-11 00:02
Door een menselijke fout zijn er enkele bestanden van de SSD verwijderd welke niet verwijderd mochten worden. Eén van deze bestanden, een Outlook gegevensbestand met de extensie .PST van 6+GB is helaas ook meegegaan met als gevolg dat Outlook geen enkel mailbericht meer laat zien. Na constatering (uur later) is desbetreffende PC uitgeschakeld en niet meer gebruikt

Nu heb ik enige ervaring met data recovery. Voorheen heb ik altijd gebruik gemaakt van Recuva.
Helaas werkt dat nu niet. Recuva ziet het bestand, maar hangt er als status "Unrecoverable. Files not found on disk" aan. Als ik het bestand tóch probeer te herstellen, lukt dat niet. Tevens staat de bestandsgrootte op 0.00kb. Ook heb ik inmiddels verschillende tools van Easeus, Paragon en AnyDataRecovery uitgeprobeerd maar daarmee is het mij tot nu toe ook niet mee gelukt.

Ik heb met wat Googlen meermaals berichten van gebruikers gelezen, waarin uiteen wordt gezet dat bestanden van 4+GB op een speciale manier worden behandeld. Dit zou herstel van deze bestanden nagenoeg onmogelijk maken.

Wellicht heeft een Tweaker hier ervaring met eenzelfde case en kan diegene een tool/techniek aanraden waarmee het mogelijk is om zulke grote bestanden te herstellen? Of misschien kan iemand de theorie in de alinea hierboven ontkrachten of bevestigen?

Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Ik ben een beetje bang dat je dat niet voor elkaar gaat krijgen op een SSD. Vrijwel elke moderne SSD’s heeft TRIM en dat zorgt ervoor dat verwijderde sectoren worden geleegd.

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01:10

DukeBox

loves wheat smoothies

Een data recovery van SSD onder windows 10 kan je vergeten als deze nog een uur heeft aangestaan.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• timmie1
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 30-11 00:02
Bedankt voor jullie berichten!
Glashelder schreef op donderdag 16 januari 2020 @ 20:51:
Ik ben een beetje bang dat je dat niet voor elkaar gaat krijgen op een SSD. Vrijwel elke moderne SSD’s heeft TRIM en dat zorgt ervoor dat verwijderde sectoren worden geleegd.
Gebeurt dat gelijk, of zit daar nog een bepaalde tijd tussen?
DukeBox schreef op donderdag 16 januari 2020 @ 20:58:
Een data recovery van SSD onder windows 10 kan je vergeten als deze nog een uur heeft aangestaan.
Maakt het een verschil of desbetreffende PC schrijfbewerkingen deed in die tijd of gewoon 'idle' stond? De PC heeft namelijk in die tijd ongebruikt aangestaan. Normaal gezien worden verwijderde bestanden onbruikbaar doordat ze overschreven worden, maar dat lijkt mij in dit geval onwaarschijnlijk aangezien er nog een heleboel ongebruikte ruimte beschikbaar is. De gebruikte tools gaven ook niet aan dat het bestand overschreven was, wat met andere bestanden op dezelfde schijf wel zichtbaar is.

Ook vraag ik me af: als die bestanden daadwerkelijk helemaal verwijderd en niet meer te herstellen zijn, hoe kan het zijn dat ze in dat geval alsnog te vinden zijn bij scans van de SSD?

Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01:10

DukeBox

loves wheat smoothies

timmie1 schreef op donderdag 16 januari 2020 @ 21:35:
Maakt het een verschil of desbetreffende PC schrijfbewerkingen deed in die tijd of gewoon 'idle' stond?
Nee, bij schrijf bewerkingen wordt een vergelijkbare TRIM actie gedaan maar dan on-the-fly .. juist idle is het meest desastreus omdat dan TRIM op de achtergrond wordt gedaan.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• Renault
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 30-11 16:07
Voor dit forum is dit een uitstekend artikel!
Vanuit data-recovery oogpunt wordt het verdedigbaar om de keuze te maken om TRIM structureel uit te zetten, zéker omdat TRIM aan (relatief gezien) geen hele grote performancevoordelen biedt.
Maar dat laatste is mijn eigen ervaring.
Pagina: 1