Snelle download dump schijf

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• _Thomas
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 19-03-2025
Hallo allemaal,

Wat zouden jullie aanraden als "download dump schijf" in mijn desktop pc? De bedoeling is de snelst mogelijke data overdracht, en eventuele bruikbare grote bestanden moeten dan op een andere schijf worden geplaatst. Liefst alles tegelijk. Een geschikte grootte lijkt me ongeveer 1TB. Houden nieuwe SSD's een continue snelle lees- en schrijfsnelheid of kachelen ze na een minuut in?

Asus maximus viii hero, oa 32 gb ram.
HDD? SSD? Toch RAM disk met beperkte grootte?

Alle reacties

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 19:08

br00ky

Moderator Harde Waren
Aankoopadvies vragen mag... maar niet hier - lees eerst dit! gemist? Schopje naar CAA.

Voor de beeldvorming, is die schijf om het op te downloaden of om naartoe te verplaatsen? Want je internetverbinding haalt het natuurlijk bij geen enkele schijf met betrekking tot de schrijfsnelheid.

Dat gezegd hebbende, wat heb je zelf gevonden?

• Craven
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 19:12
Waar komt de data vandaan? Zelfs een moderne HDD trekt tegenwoordig gigabit dicht. Dat is wel met de aanname dat het enkele grote files zijn en niet veel kleine files.

• _Thomas
Primaire downloadschijf. Data via nieuwsgroepen, 50-60 MB/s. Daarbij het nodige uitpakwerk. Uiteraard het nodige gezocht maar nog niet gevonden, behalve dat de SSD's al snel terugvallen in snelheid.

• Torac
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 16:13
_Thomas schreef op donderdag 16 januari 2020 @ 19:42:
Primaire downloadschijf. Data via nieuwsgroepen, 50-60 MB/s. Daarbij het nodige uitpakwerk. Uiteraard het nodige gezocht maar nog niet gevonden, behalve dat de SSD's al snel terugvallen in snelheid.
SSD's vallen niet zomaar terug in snelheid maar hebben vaak moeite met veel kleinere bestanden ipv 1 groot bestand.

Misschien kijken naar een NAS?

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:55

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

50-60MB per seconde kan elke fatsoenlijke HDD makkelijk aan, die halen 120-150MB/s, SSD's nog beter, denk aan 400-600MB/s. Koop gewoon een Samsung SSD, zit je altijd goed. Wil je optimale snelheid, neem dan een NVMe ssd, die kunnen makkelijk 2GB/s aan. Jouw moederbord kan hier mee overweg, zie ik. Terugval in snelheid herken ik niet.

[ Voor 14% gewijzigd door Microkid op 16-01-2020 20:22 ]

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• _Thomas
Bedankt voor de reacties, ik wacht denk ik tot een pc upgrade en dan een mobo met 2x NVMe ssd.

• MrMonkE
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23-12-2025

MrMonkE

★ EXTRA ★

Als je het automatiseert boeit het niet zo hoe snel hij is.
Zelf draait mijne op een archive HDD.
Die is echt super langzaam. Niet het OS uiteraard!!

★ What does that mean? ★

Pagina: 1