Input lag tijdens gamen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dannyvdal
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 21-10-2024
allo,

Ik heb via via een tv gekocht voor in mijn mancave, het gaat om een philips 37pfl9603d/10. Ik heb daar mijn ps4 op aan gesloten, maar nu merk ik tijdens het gamen dat mijn tv wat laat reageerd op mijn controller. Input lag heb ik te horen gekregen. Iemand enig idee wat ik hier mee kan? Op de tv in de woonkamer helemaal nergens last van. Alleen van mijn vriendin, vandaar de mancave😂😂

Iemand enig idee? Vriendin eruit en in de woonkamer gaan zitten is geen optie

Mvg
Danny van dal

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• raro007
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 11-11-2024
Game mode gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dannyvdal
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 21-10-2024
Ja die zit er dus niet op. Had al gezocht. Of hij staat ergens waar ik het niet kan vinden. Neem aan gewoon bij beeld instellingen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

Alles van beeldverbeteraars uitschakelen. Frame interpolatie, ruisonderdrukking, beeldverscherping, kleurverbeteraar, alles.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 02-10 22:27
dannyvdal schreef op donderdag 16 januari 2020 @ 19:34:
Ja die zit er dus niet op. Had al gezocht. Of hij staat ergens waar ik het niet kan vinden. Neem aan gewoon bij beeld instellingen
Zit er toevallig PC mode erop? 1 van onze TV's heeft dat en in feite doet het hetzelfde als gamemode (die TV is ook van Philips)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
dannyvdal schreef op donderdag 16 januari 2020 @ 19:34:
Pagina 16. Spel.

https://www.download.p4c....37pfl9603d_10_dfu_nld.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FQYPW
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 30-07 22:03
Heb hetzelfde probleem gehad en altijd met Philips.
Vervangende TV gekregen en exact hetzelfde.
Ander merk gehaald en probleem opgelost en geen spijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 02-10 17:15
Nieuwe televisie? Het enige wat ik kan vinden is een model die in 2010 voor het laatst is verkocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turismo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:27
Deze TV is een oudje lijkt het inderdaad, resultaten gaan terug tot 2008.
Dit is helaas gewoon een gevalletje pech hebt gezien deze native met een hoge input lag komt.
Volgens de database bij Hardware.info wel in ieder geval 60ms in game modus https://nl.hardware.info/...7/philips-37pfl9603.39345
https://nl.hardware.info/...9345&specId=4393&tcId=175

Daar ga je niks aan doen, zelfs met alle filter en beeld optimalisaties rommel uit zetten gaat het nog aanvoelen als stroop, 60ms is gewoon veels te veel, idealitisch zit je op 25ms of nog lager, waar 40ms echt wel de bovengrens is.

Philips staat nou ook niet echt bekend als een merk wat zich echt focussed op de "gamer", maar dit heeft ook puur met de ouderdom te maken.
Het is pas sinds laatste decennia (na de 3D TV hype, wat echt drama was voor input lag) dat fabrikanten het serieuser zijn gaan oppakken om de input lag zo laag mogelijk te houden

[ Voor 9% gewijzigd door Turismo op 29-01-2020 18:41 ]

Gamebak Look Behind you, a Three Headed Monkey!

Pagina: 1