Beste Tweakers,
Ik heb momenteel een meningsverschil met mijn leidinggevende over wat er precies onder overuren verstaan moet worden. En of deze extra gemaakte uren uitbetaald dienen te worden of niet.
Hierbij is het goed om te weten:
- Ik in mijn huidige schaal volgens de CAO overuren mag declareren.
- Ik een van de weinige ben in deze schaal die “overuren” maakt, de rest zit allemaal een schaal hoger waarbij declareren sowieso niet mogelijk is. Ik heb het gevoel dat hierdoor ongelijkheid ontstaat.
- De discussiepunten ontstaan vooral om werkzaamheden die zowel zakelijk als sociaal karakter hebben, denk aan congressen.
- “Sociale” onderdelen zijn verplicht.
- extreme 9 tot 5 mentaliteit op hoofdkantoor, daarbuiten / buitenland juist helemaal niet
Voor een goede vervolg discussie lijkt het me interessant om jullie ervaringen en standpunten te weten. Zoals;
- Wat verstaan jullie / jullie werkgever als overuur?
- Wat is werk?
- congressen? Verplichte etentjes?
- reizen binnen Nederland?
- buitenland reizen?
- krijg je die uitbetaald of zit dit in de basissalaris?
- wettelijke bepalingen?
Ik heb momenteel een meningsverschil met mijn leidinggevende over wat er precies onder overuren verstaan moet worden. En of deze extra gemaakte uren uitbetaald dienen te worden of niet.
Hierbij is het goed om te weten:
- Ik in mijn huidige schaal volgens de CAO overuren mag declareren.
- Ik een van de weinige ben in deze schaal die “overuren” maakt, de rest zit allemaal een schaal hoger waarbij declareren sowieso niet mogelijk is. Ik heb het gevoel dat hierdoor ongelijkheid ontstaat.
- De discussiepunten ontstaan vooral om werkzaamheden die zowel zakelijk als sociaal karakter hebben, denk aan congressen.
- “Sociale” onderdelen zijn verplicht.
- extreme 9 tot 5 mentaliteit op hoofdkantoor, daarbuiten / buitenland juist helemaal niet
Voor een goede vervolg discussie lijkt het me interessant om jullie ervaringen en standpunten te weten. Zoals;
- Wat verstaan jullie / jullie werkgever als overuur?
- Wat is werk?
- congressen? Verplichte etentjes?
- reizen binnen Nederland?
- buitenland reizen?
- krijg je die uitbetaald of zit dit in de basissalaris?
- wettelijke bepalingen?
[ Voor 103% gewijzigd door Anatidae op 16-01-2020 21:14 ]
Nou dag he