Hallo allemaal, ik hoor van mijn vrienden en andere mensen in mijn omgeving dat zij actief zijn op LinkedIn en dat het 'wel handig is om te hebben.' Tot voor kort dacht ik er nauwelijks over na, maar nu ben ik eigenlijk ook wel geïnteresseerd in het aanmaken van een account. Mijn vraag is nu eigenlijk of het handig is om aan te maken, wat voor voordelen de LinkedIn gebruikers onder ons eruit hebben weten te halen en hoe je het eigenlijk moet gebruiken (dus vinden van een nieuwe baan of contacten onderhouden).
De twee voornaamste redenen waarom ik geen LinkedIn account aan wil maken is omdat ik niet veel op mijn cv heb: eerstejaars informatica aan de universiteit en leidinggevende in een supermarkt. Verder ben ik ook bang dat als ik het niet ga onderhouden dat het wat onprofessioneel overkomt. Je klikt dan op mijn profiel en dan zie je dat ik maar tien connecties heb, terwijl ik bijvoorbeeld gehoord heb dat sommige bedrijven van hun werknemers verwachten dat ze er minstens vijfhonderd hebben.
Dus: wel/niet doen en waar is het handig voor?
De twee voornaamste redenen waarom ik geen LinkedIn account aan wil maken is omdat ik niet veel op mijn cv heb: eerstejaars informatica aan de universiteit en leidinggevende in een supermarkt. Verder ben ik ook bang dat als ik het niet ga onderhouden dat het wat onprofessioneel overkomt. Je klikt dan op mijn profiel en dan zie je dat ik maar tien connecties heb, terwijl ik bijvoorbeeld gehoord heb dat sommige bedrijven van hun werknemers verwachten dat ze er minstens vijfhonderd hebben.
Dus: wel/niet doen en waar is het handig voor?