Acties:
  • 0 Henk 'm!

• position10
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 13-03-2021
Hallo allemaal, ik hoor van mijn vrienden en andere mensen in mijn omgeving dat zij actief zijn op LinkedIn en dat het 'wel handig is om te hebben.' Tot voor kort dacht ik er nauwelijks over na, maar nu ben ik eigenlijk ook wel geïnteresseerd in het aanmaken van een account. Mijn vraag is nu eigenlijk of het handig is om aan te maken, wat voor voordelen de LinkedIn gebruikers onder ons eruit hebben weten te halen en hoe je het eigenlijk moet gebruiken (dus vinden van een nieuwe baan of contacten onderhouden).

De twee voornaamste redenen waarom ik geen LinkedIn account aan wil maken is omdat ik niet veel op mijn cv heb: eerstejaars informatica aan de universiteit en leidinggevende in een supermarkt. Verder ben ik ook bang dat als ik het niet ga onderhouden dat het wat onprofessioneel overkomt. Je klikt dan op mijn profiel en dan zie je dat ik maar tien connecties heb, terwijl ik bijvoorbeeld gehoord heb dat sommige bedrijven van hun werknemers verwachten dat ze er minstens vijfhonderd hebben.

Dus: wel/niet doen en waar is het handig voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Jazeker doen! Die tien connecties zijn er al snel twintig.
Je CV met twee dingen, worden er al snel drie enzovoort! Gewoon doen!

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paprika
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19:34
Het is altijd handig om te hebben. Al heb je 'n leuk gesprek op een event waarna iemand je probeert op te zoeken.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Een bedrijf wat alleen maar mensen aanneemt met medewerkers met meer dan 500 connecties? Waar komt zulke kolder vandaan? Dat is overigens makkelijk te halen, als je iedere gretige recruiter toevoegt, en je hele vriendengroep lastigvalt. Ik heb liever 100 waardevolle connecties, dan 500 connecties met mensen uit India of Chine die ik niet ken...

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lelletje
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16-05 14:34
Linkedin account kan handig zijn:
- historie opbouwen met je (ex)collega's
- nieuwe uitdagingen vinden
- vacatures opzoeken
- netwerken
- interessante stof over je vakgebied

Ik heb via Linkedin mijn nieuwe uitdaging gevonden. Hierdoor kon ik opzoeken wie mijn nieuwe collega's kunnen worden met een gezicht en naam erbij. Met de jaren wordt je netwerk steeds uitgebreider. Waar je op Facebook vrienden kan 'ontvrienden' doe je dit bij Linkedin niet zo snel i.v.m. netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malantur
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 19:32
Als je een gezocht profiel hebt, dan krijg je regelmatig berichtjes en connectieverzoeken van recruiters en bedrijven. Ik kom er zelf zelden op. Eigenlijk alleen maar wanneer iemand me een connectieverzoek stuurt en dan kijk ik mijn profiel nog een keer diagonaal na.

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeyondThunder
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18:49

BeyondThunder

Lost Lightning

Gewoon aanmaken!
Mijn strategie is om lekker veel connecties op te bouwen. Ik zit nu tegen de 1.000. Het is niet zoals Facebook dat ik selectief was wie ik accepteer als "vriend". Facebook heb ik niet meer.
Het handige van LinkedIn is dat je een netwerk opbouwt welke je kan aanspreken als je naar iets anders opzoek bent. En ook handig om bij te houden welke ontwikkelingen je doormaakt. (CV).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Pazo
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22:33

Pazo

Mroaw?

Ik heb het een jaar of 2 geleden juist opgezegd. Ik had ook lange tijd een account, maar eigenlijk alleen om te kijken waar mijn klasgenoten uit mijn studententijd terecht waren gekomen. Verder deed ik er weinig mee. Ik begon naar verloop van tijd wel steeds vaker ongewenste convectieverzoeken te krijgen. Later kwam ik een artikel tegen dat liet zien aan welke bedrijven Linkedin je data deelt / verkoopt, dat waren er echt tientallen. Toen heb ik mijn account opgezegd. Tot op heden nog niet gemist.

Grote Enphase topicIQ Gateway lokaal uitlezenPVOutput
10690Wp op O/W (Barneveld) • Panasonic Aquarea K-serie (7kW) WP • Gasloos per 1-11-2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furion2000
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 18-05 15:36
Veel bedrijven recruiten via LinkedIn, maar daarvan is 19/20 'zieltjes werf recruiters' met veel generieke mails die je ontvangt. Daar moet je je tijd niet teveel aan verdoen. Dan moet je op gesprek bij werf miep bureau x en moet je allemaal heel hip en blij doen om door die gesprekken heen te komen en dan kom je erachter dat je daarna pas moet gaan solliciteren bij het bedrijf waarvoor ze werven. Haha Been there done that en als je het dan niet word heb je drie halve middagen vrij gevraagd en niks ermee opgeschoten |:(

De 1/20 is een recruiter die je profiel leest en rechtstreeks voor een bedrijf werft en daar zou je op in kunnen gaan en kijken of het wat is. Daar kom je vaak minder 'miep' gehalte tegen en kun je het HR managers gaan noemen :p

Dus ja goed om mensen niet uit het oog te verliezen en je netwerk te bewaren en soms goed voor baankansen.

@Pazo Gisteren 'the great hack' gezien en dan ben ik weer blij dat ik al jaren geen feed meer bekijk op linkedIn/facebook. Je word minder 'beïnvloed' denk ik dan, maar ik heb mijzelf al wel erbij neergelegd dat ze je data toch wel krijgen of je moet er een sport van gaan maken dat je geen sporen op het internet wil achterlaten. Ze verzamelen bijv. ook gewoon je dat via via.

Dus verwijderen nee, maar wel de shit feed negeren ;)

[ Voor 52% gewijzigd door Furion2000 op 16-01-2020 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18:52
Zeker het nu doen en al je studiegenoten toevoegen. Die kunnen als ze later werk hebben weer eventueel interessante vacatures bijvoorbeeld delen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erazher
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 20:02
Linkedin is jammer genoeg een soort van handigheid om gezien te worden met jouw profiel voor mogelijk nieuw werk. Je hebt kans om dood gegooid te worden door recruiters.( Gewoon negeren als je geen zin erin hebt )

Gewoon aanmaken en je hoeft het niet persee te onderhouden, je krijgt vanzelf een uitnodiging met mensen die zich ermee bezig houden en groeit je relaties vanzelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• embracedbychaos
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 02-05 15:19
Ik heb in alle eerlijkheid een hekel aan LinkedIn en zodra ik iets anders naar m'n zin heb gevonden zeg ik m'n profiel op. Of een LinkedIn profiel aanmaken iets voor jou is hangt af van je doelen en je persoonlijkheid.

Potentiële voordelen:
- veel vacatures staan alleen of het eerst op LinkedIn
- wordt door mensen ook deels gebruikt als typische social media met leuke filmpjes e.d.
- is een goede manier om geïnformeerd te blijven over bepaalde bedrijven, mocht je bedrijven hebben waar je graag ooit nog eens zou werken
- het is een manier om in contact te blijven /komen met oud collega's
- er zitten veel recruiters op die zelf contact met je zoeken

Potentiële nadelen:
- je kunt maar beperkt je profiel dichtzetten, dwz bepaalde delen zijn altijd zichtbaar voor anderen op LinkedIn
- niets dat je daar doet is anoniem, als je bv iemands profiel bekijkt krijgt die daar een melding van
- je kunt het als slim netwerk gebruiken om een ingang te zoeken bij een specifiek bedrijf
- je kunt jezelf showcasen met artikelen
- er zitten veel recruiters op die zelf contact met je zoeken

Recruiters op LinkedIn zijn een beetje een double edged sword. De juiste kunnen je helpen de baan van je leven te vinden (als die bestaat). De slechte blijven contact zoeken over vage functies die niet aansluiten bij wat je zoekt, zelfs als in je profiel staat dat je niet op zoek bent naar een andere baan.

Ik ben zelf niet zo'n sociaal media type, dus ik gebruik het puur als vacature databank. Als je ook zo in elkaar zit en niet op zoek bent naar een baan, kun je je de moeite besparen. Maar als je het leuk vind via social media met anderen in contact te zijn, of je wel op zoek bent naar een baan, dan kun je het gerust doen.
position10 schreef op donderdag 16 januari 2020 @ 16:43:
terwijl ik bijvoorbeeld gehoord heb dat sommige bedrijven van hun werknemers verwachten dat ze er minstens vijfhonderd hebben.
Om je alvast gerust te stellen: LinkedIn stelt zelf continu mensen voor die je mogelijk kent, dus als je wilt heb je snel zat een flink netwerk. Bedrijven die echt pas iemand aannemen als ze 500 connecties hebben, zullen iemand zonder LinkedIn ook niet aannemen. Maar dat soort bedrijven zijn volgens mij echt een uitzondering.
Pazo schreef op donderdag 16 januari 2020 @ 16:59:
Later kwam ik een artikel tegen dat liet zien aan welke bedrijven Linkedin je data deelt / verkoopt, dat waren er echt tientallen. Toen heb ik mijn account opgezegd. Tot op heden nog niet gemist.
Dat is inderdaad ook wel iets waar ik me zorgen om maak en waarom ik 'm liever niet meer zou hebben.

[ Voor 8% gewijzigd door embracedbychaos op 16-01-2020 17:15 . Reden: extra reactie toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-05 16:29
position10 schreef op donderdag 16 januari 2020 @ 16:43:
De twee voornaamste redenen waarom ik geen LinkedIn account aan wil maken is omdat ik niet veel op mijn cv heb: eerstejaars informatica aan de universiteit en leidinggevende in een supermarkt. Verder ben ik ook bang dat als ik het niet ga onderhouden dat het wat onprofessioneel overkomt. Je klikt dan op mijn profiel en dan zie je dat ik maar tien connecties heb,
Dit is echt een non-issue. Voeg gewoon de mensen met wie je samenwerkt over de jaren toe. Da's eigenlijk de standaard, en zo groeit dat netwerk vanzelf.
terwijl ik bijvoorbeeld gehoord heb dat sommige bedrijven van hun werknemers verwachten dat ze er minstens vijfhonderd hebben.
Hou er rekening mee dat het overgrote deel van wat je medestudenten uitkramen echt de grootste onzin is. Dat dus ook.
Dus: wel/niet doen en waar is het handig voor?
Je netwerk, dus de mensen met wie je samengewerkt hebt, is een fantastische bron van potentiele nieuwe banen/kansen. Ik word behoorlijk regelmatig benaderd door mensen met wie ik vroeger samengewerkt heb met tips over opdrachten e.d.

https://niels.nu

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 20:44
BeyondThunder schreef op donderdag 16 januari 2020 @ 16:59:
Gewoon aanmaken!
Mijn strategie is om lekker veel connecties op te bouwen. Ik zit nu tegen de 1.000. Het is niet zoals Facebook dat ik selectief was wie ik accepteer als "vriend". Facebook heb ik niet meer.
Het handige van LinkedIn is dat je een netwerk opbouwt welke je kan aanspreken als je naar iets anders opzoek bent. En ook handig om bij te houden welke ontwikkelingen je doormaakt. (CV).
Sorry maar is dit niet beetje kansloos :?
Hoeveel van die connecties kunnen daadwerkelijk wat voor je betekenen, als het de helft is lijkt het me veel.

Zelfde als die mensen die een bericht schrijven en als eerste comment, like mijn bericht, dan contact ik je, maken we een connectie en zal ik jouw berichten ook gaan liken. Kom op, je bent toch geen 13 meer :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Ik vind het wel een handige manier om iemand (terug) te vinden of even de achtergrond van die persoon na te kijken. Dat is ook wel de enige functionaliteit die ik gebruik, meer ter vervanging van visitekaartjes.

Recruiters zijn wel eens lastig, maar meestal negeer ik het gewoon. Wel stoor ik mij regelmatig aan het bullshit-gehalte en eigen geilerij. De mensen die het hardst schreeuwen met moeilijke termen en 'interessante posts' kunnen het minst is mijn ervaring, zeker als ze zichzelf 'coach' of 'inspirator' noemen.

Volgens mij zijn er weinig redenen om het niet aan te maken, tenzij je echt niet gevonden wilt worden door anderen of werkgevers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DAzN
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Nu een profiel aanmaken. Je kunt ervoor kiezen om vrij generiek te blijven in de bewoordingen / beschrijvingen van de elementen op je CV. Wees voorzichtig met je persoonlijke gegevens (doe vooral je geboortedatum / plaats of kleuterschool niet).

Wanneer het eens relevant wordt, update je je CV / profiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:55

Yucon

*broem*

Het is wel handig. Als je een profiel hebt kun je ook zelf andere profielen bekijken. Daarnaast werkt het tegenwoordig vaak als vervanger voor een papieren visitekaartje. En posts/shares van vakgenoten zijn vaak wel interessant vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeyondThunder
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18:49

BeyondThunder

Lost Lightning

ybos schreef op donderdag 16 januari 2020 @ 19:11:
[...]

Sorry maar is dit niet beetje kansloos :?
Hoeveel van die connecties kunnen daadwerkelijk wat voor je betekenen, als het de helft is lijkt het me veel.

Zelfde als die mensen die een bericht schrijven en als eerste comment, like mijn bericht, dan contact ik je, maken we een connectie en zal ik jouw berichten ook gaan liken. Kom op, je bent toch geen 13 meer :?
Je mag het best kansloos vinden, dat is jouw mening. Maar ik loop al een tijdje mee in de IT (meer dan 20 jaar), en het is toch enorm handig om vakgenoten te ontmoeten. Laat het omdraaien. Wat kan het kwaad om veel connecties te hebben? Het is tenslotte geen Facebook.
Ik heb er al veel nuttige en leuke contacten aan overgehouden waarmee ik vakinhoudelijke issues kan bespreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
Als jij je in het bedrijfsleven gaat begeven is een LinkedIn profiel wel een handig en nuttig ding. Je collega’s, bedrijven, leveranciers, klanten en potentiële werkgevers kunnen je in ieder geval “vinden”, het aantal connecties is echt irrelevant in het begin.

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FireAge
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01:01
Hou er in ieder geval rekening mee dat ze geld aan jou verdienen. Ze verkopen toegang tot jouw gegevens aan recruiters en detacheerders die vervolgens daar ook weer een slaatje uit willen slaan.

Ik gebruik het zelf niet om die reden en als ik mensen werf staat er ook nooit iets op Linkedin wat ze niet aanleveren in hun CV en motivatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• position10
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 13-03-2021
Bedankt allemaal voor jullie reacties, ik zal binnenkort een account aanmaken. Ik heb nog twee vraagjes:

1) Is het handig om bij mijn werkervaring naast mijn huidige bijbaantje als teamleider ook mijn voorgaande bijbaantjes als vakenvuller te vermelden? Lijkt me namelijk niet een hele interessante toevoeging voor op mijn cv.

2) Klinkt misschien wat gek, maar wat is handig qua profielfoto? Denk namelijk niet dat mijn vakantiefoto's uit Bali van Instagram geschikt zijn voor LinkedIn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Het kan zeker een toegevoegde waarde zijn; bedenk je wel dat zo'n 60% van de vacatures vervult worden door simpelweg netwerken van mensen, waarbij LinkedIn steeds vaker voor de connecties zorgt. In dat op zicht is LinkedIn echt top.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Twijfels
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 17-04 09:11
position10 schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 20:21:
Bedankt allemaal voor jullie reacties, ik zal binnenkort een account aanmaken. Ik heb nog twee vraagjes:

1) Is het handig om bij mijn werkervaring naast mijn huidige bijbaantje als teamleider ook mijn voorgaande bijbaantjes als vakenvuller te vermelden? Lijkt me namelijk niet een hele interessante toevoeging voor op mijn cv.

2) Klinkt misschien wat gek, maar wat is handig qua profielfoto? Denk namelijk niet dat mijn vakantiefoto's uit Bali van Instagram geschikt zijn voor LinkedIn.
1. Ja, zeker doen. Studenten hebben over het algemeen nou eenmaal niet de meest interessante bijbanen, maar het geeft wel aan dat je wilt werken als je dat altijd hebt gedaan. Zo heb je een streepje voor ten opzichte van studenten die in hun hele leven maar een jaartje gewerkt hebben. Zit zelf aan het einde van mijn studie en heb ondanks ook interessantere en relevante bijbanen alsnog in een klein kopje de bijbaantjes (folders etc) van toen ik 14-18 was er op staan, puur omdat het een positief beeld geeft over de instelling m.b.t. werken imo.

2. Inderdaad geen vakantiefoto's, gewoon een simpele / nette foto, zonder andere personen in de foto. Desnoods laat je er even één maken door een familielid en trek je een overhemd aan. Selfie's komen ook niet zo professioneel over :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wowhead
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 18-04-2024
Nee,

Ik heb het verwijderd, ik probeer zoveel mogelijk bewust een cookie crumble trail achter te laten.
Linkedin is gewoon een ordinaire grabbel ton van gebruikers data die links en rechts verkocht worden.

Zoeizo, als je ooit eens een oepje hebt met je webcam die aanstond oid, wil je toch niet dat ze je binnen 1 google search even je hele organisatie een leuk mailtje sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:42

Zenix

BOE!

Mijn huidige baan heb ik gekregen nadat ik benaderd was door een recruiter op LinkedIn. Heb ik geen moeite voor hoeven doen.

Als ik ooit weer op zoek ga naar een nieuwe baan, dan stel ik mijn profiel weer open voor recruiters en laat ik het netwerk het werk doen. Ideaal. Hoef ik zelf niet op zoek te gaan en brieven te schrijven. Ik zet al mijn certificaten netjes erop, daar komen de recruiters altijd voor.

Daarnaast kan ik mooi alle studiegenoten volgen, collegae(ex) en ze feliciteren met hun successen.

[ Voor 3% gewijzigd door Zenix op 21-01-2020 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:38
embracedbychaos schreef op donderdag 16 januari 2020 @ 17:13:
- niets dat je daar doet is anoniem, als je bv iemands profiel bekijkt krijgt die daar een melding van
Even inhaken hierop, maar dit kan je uitzetten. Nadeel is dan wel dat je minder ziet over personen (die geen connectie van je zijn) die je dan bekijkt. Maar volledig anoniem profieltjes kijken kan dus wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDFS
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Zenix schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 13:41:
Mijn huidige baan heb ik gekregen nadat ik benaderd was door een recruiter op LinkedIn. Heb ik geen moeite voor hoeven doen.

Als ik ooit weer op zoek ga naar een nieuwe baan, dan stel ik mijn profiel weer open voor recruiters en laat ik het netwerk het werk doen. Ideaal. Hoef ik zelf niet op zoek te gaan en brieven te schrijven. Ik zet al mijn certificaten netjes erop, daar komen de recruiters altijd voor.

Daarnaast kan ik mooi alle studiegenoten volgen, collegae(ex) en ze feliciteren met hun successen.
Hier hetzelfde. Recruiter die mijn profiel had bekeken en iets had gevonden dat bij mij aansloot. 70% loonsverhoging tov vorige baan verder nu!

LinkedIn is ideaal als je in bepaalde vakgebieden zit. Alle vacatures, van bedrijven die er toe doen in mijn sector, staan het eerst op LinkedIn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
position10 schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 20:21:

1) Op je CV zet je dingen die jij belangrijk vind en nut voor jou hebben in je personal branding.
Iets is hierbij beter dan niets, ik zou dus het vakkenvulbaantje er ook bij zetten. Kan je ook goed aangeven dat je jezelf opgewerkt hebt naar teamleider.
Als je straks wat ervaring hebt kan je bijbaantje wel van je profiel.

2) Een vakantiefoto is inderdaad niet echt netjes op Linkedin, maar gewoon een zelfgemaakte pasfoto is goed genoeg.

PS. Ik haal 80% van mijn opdrachten via Linkedin en ik zou het iedereen aanraden.

[ Voor 15% gewijzigd door Ernemmer op 21-01-2020 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Jeroenneman schreef op donderdag 16 januari 2020 @ 16:50:
Een bedrijf wat alleen maar mensen aanneemt met medewerkers met meer dan 500 connecties? Waar komt zulke kolder vandaan? Dat is overigens makkelijk te halen, als je iedere gretige recruiter toevoegt, en je hele vriendengroep lastigvalt. Ik heb liever 100 waardevolle connecties, dan 500 connecties met mensen uit India of Chine die ik niet ken...
Dit, verder hangt het ook een beetje van je functie af, al projectleider heb je nu eenmaal meer zakelijk inhoudelijke contacten dan als technisch specialist welke vaak minder maar diepgaander contacten heeft.

Qua foto; als je net naar de kapper geweest bent, scheer je glad of maak je baard netjes, trek een overhemd aan en laat iemand een foto maken voor een egale achtergrond.

[ Voor 11% gewijzigd door GoldenSample op 21-01-2020 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 498327

Ik heb er bewust geen en wel om de volgende reden:
Je werkt vóór LinkedIn, niet voor jezelf. Jij bent het product.
Met een profiel is het resultaat dat zij meestal de nummer 1 positie kapen op de zoekterm "Jouw Naam". En vervolgens NIKS laten zien van JOUW WERK.
Als LinkedIn de optie zou bieden jouw CV openbaar aan te bieden zou ik het overwegen, maar dat doen ze dus niet. Alles verstopt in de ommuurde tuin. En let op, ook als je je profiel verborgen invult, ben je toch zoekterm, maar dan onder een algemene kop: "We hebben X profielen van mensen met de naam...."

Tweede reden: ik neem aan dat je zelf weet wat je wilt doen. LinkedIn is vooral bedoeld voor recruiters die willen hengelen naar personeel (zij betalen, dus zij zijn de echte klant van LI!). Als je dat idee prettig vindt: halllo, ik zie dat je dit kan, kom je dit bij ons doen, prima, maar geeft IMO veel onnodige onrust.

Nutteloze tijdsverspilling dus.
En eigenlijk zou Google ze eruit moeten flikkeren: LinkedIn lapt namelijk standaard SEO regels Google aan de laars: ze serveren op basis van IP adres andere content naar zoekmachines dan naar willekeurige bezoekers.

[ Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 498327 op 08-02-2020 06:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwistnix
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:23
Ik heb al heel lang een LinkedIn account en voor mij heeft het zijn waarde al ruimschoots bewezen. Ik ben zelfstandig en mijn vorige klus heb ik bijvoorbeeld aan een LinkedIn contact te danken. Na een update van mijn profiel kwam ik kennelijk onder de aandacht van iemand in mijn netwerk (geen recruiter) die mij de klus voorlegde. Daar heb ik toch weer een jaaromzet uitgesleept. Mijn huidige klus is trouwens ook via LinkedIn contact gestart, via een recruiter die ik al in mijn netwerk had.

[ Voor 12% gewijzigd door Kwistnix op 08-02-2020 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebasd
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 21:37

sebasd

loopt op espresso

Voor mij hetzelfde (ben ook freelancer). Het is een marketingkanaal, ik laat erop zien wat ik kan en doe en deel mijn kennis, potentiële opdrachtgevers zien dat en dat leidt tot aanvragen voor trainingen of andere klussen. Voor mij werkt het heel goed.
Pagina: 1