Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag

Wij hebben sinds vandaag 500 mb download en 500 mb upload gekregen van XS4ALL. Dit werkt op het moment perfect via kabel. Echter blijft onze WIFI verbinding achter lopen.

Als ik een speedtest uitvoer via de telefoon via WIFI krijg ik maar 15 mbps. Dit moet toch niet kloppen? Ik snap dat wifi minder sterk is dan kabel maar om direct zoveel te verliezen moet vast niet kunnen. Ik weet zelf echter niet veel af van routers en hun systemen online dus heb ik google afgezocht. Op de site van AVM Fritzbox heb ik aardig wat informatie gevonden. Dit heb ik ook gevolgd.

Ik heb mijn Radio Channel aangepast naar een Kanaal die niet veel gebruikt wordt in onze regio. Ik heb tussen 1, 6 en 11. Allemaal worden ongeveer even veel gebruikt. Daar schiet ik dus niets mee op(Wel heb ik ze allemaal uitgetest. Het hoogste wat ik gehaald heb was 20 mbps). Hierna heb ik nog gekeken of er misschien wat in de event log staat waardoor ik zoveel MB verlies. Dit was echter ook leeg.

Relevante software en hardware die ik gebruik

Wij hebben een WIFI versterker bij ons op zolder staan. Deze is via kabel aan de router gesloten. Ze geven beide ook even veel MB's aan.

De Fritzbox 7590 heeft de laatste update gekregen en onze telefoons zijn ook helemaal geupdate.

Op het moment zitten wij met 11 verschillende apparaten aangemeld het internet. 2 hiervan zijn extensions voor internet kabels en 3 apparaten hiervan gaan via kabel.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

Zoals ik in het eerste kopje zei heb ik geprobeerd om de Radio Channels aan te passen naar de beste kanalen. Ik heb gekeken of 5ghz beter was of niet.
Ik heb geprobeerd om de router opnieuw op te starten.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FoxLenny
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11-09 11:52
Welke snelheid haal je als de telefoon/laptop naast de router is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
FoxLenny schreef op donderdag 16 januari 2020 @ 16:35:
Welke snelheid haal je als de telefoon/laptop naast de router is?
Ik heb dit direct even voor je gekeken. Dit verschilt. Zonet had ik heel even dat ik ook rond de 380 MBPS kon krijgen. Nu ik weer bij de computer zit is het alweer afgezakt naar 93 MBPS.

Ik heb echter de oplossing ook al gevonden. Ik had de radio channel perongeluk op 6 gezet. In mijn buurt zijn er ongeveer 30 routers die op 6 zitten. Nu dat hij op 11 staat is het veel beter en zit ik weer op de 413 MBPS download en 495 upload. Toch bedankt voor de snelle reactie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:40
Verwijderd schreef op donderdag 16 januari 2020 @ 16:44:
[...]

Ik heb dit direct even voor je gekeken. Dit verschilt. Zonet had ik heel even dat ik ook rond de 380 MBPS kon krijgen. Nu ik weer bij de computer zit is het alweer afgezakt naar 93 MBPS.

Ik heb echter de oplossing ook al gevonden. Ik had de radio channel perongeluk op 6 gezet. In mijn buurt zijn er ongeveer 30 routers die op 6 zitten. Nu dat hij op 11 staat is het veel beter en zit ik weer op de 413 MBPS download en 495 upload. Toch bedankt voor de snelle reactie
Die radio channel heeft geen invloed, aangezien dat voor 2.4GHz is. De behaalde snelheid haal je alleen op 5GHz.
Ik zou dan ook aanraden om je SSID te scheiden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mad-dog schreef op donderdag 16 januari 2020 @ 17:45:
[...]
Ik zou dan ook aanraden om je SSID te scheiden
De Fritz!Box 7590 (en veel andere AVM-apparatuur) doet prima bandsteering, mijn apparaten worden allemaal naar 5GHz gestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:40
Verwijderd schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 17:42:
[...]

De Fritz!Box 7590 (en veel andere AVM-apparatuur) doet prima bandsteering, mijn apparaten worden allemaal naar 5GHz gestuurd.
Maar prima is niet 100% perfect :)
Pagina: 1