Toon posts:

upgrade desktop

Pagina: 1
Acties:
  • 413 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

ik heb een desktop pc die ondertussen al wat jaartjes oud is (maart 2011) en die volgende onderdelen bevat
cooler master mide tower gladiator 600 atx No PSU
asus p8h67-m pro b3 iH67 sat600RAID, usb3.0
club3d videokaart pci-e Radeon HD5670 1GB HDMI
cooler master processor koeler type Hyper 212 Plus AMD & intel
Corsair voeding CX500 500W
Intel core i5 2300 2,80 GHZ 6mb box
samsung 1TB SATA300 32MB HD103SJ
samsung 320GB SATA300 16MB HD322HJ
Samsung DVD-/+/ram SH-S223c 22x/22x/12 SATA bulk
1 Trancend 2x2GB, DDR3, PC10666, CL9

Wat kan ik het best doen om mijn pc terug sneller te maken?
dacht aan het vervangen van de C schijf door een SSD en misschien de RAM vervangen?

welke ram moet ik dan kopen? en waar kwestie van beste prijs/kwaliteit verhouding.

ik heb al eens de schijf van mijn laptop vervangen door een SSD, dus dat moet wel lukken.

Nog iets doen? moederbord? Want dat lijkt me moeilijker.

i5 processor lijkt me nog oké of toch investeren in iets nieuws.

De desktop wordt (momenteel) niet gebruikt om zware spellen te spelen, misschien omdat het te lang duurt om op te starten :P

bedankt voor jullie ideeën

...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ludwig005
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 18:09

Ludwig005

Ludwig005 - Verzonken in HW

Dit topic hoort eigenlijk in componenten aankoopadvies. Ik zou de kleinste schijf door een SSD vervangen. Hier wordt je pc sneller van. Het RAM-geheugen upgraden naar 8GB is ook een goed idee. Voor gaming, upgrade naar een andere videokaart. De RX470 is een aanrader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbhc
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 04:19
Inderdaad een ssd aanschaffen en hier windows op installeren. Dat is de allerbeste upgrade die je ooit kunt doen . Een 500GB Samsung kun je in v&a al voor €50,- vinden. Ik zou ook op zoek gaan naar een 2e hands setje geheugen van 2x4 maar nog liever 2x8GB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 18:15
Ik den kdat je beter je geld even kan opsparen en het hele systeem vervangt.
zelfs de "budget systemen" gaan beter scoren dan deze pc. Doordat je een hoop onderdelen hebt die achter lopen kan je niet de "nieuwere" onderdelen erin stoppen. Dan blijf je bezig met pleisters plakken.

Dat gezegd hebbende, een upgrade naar 8 GB werkgeheugen gaat veel schelen, 2x 8 scheelt ofc nog meer, maar ik denk dat dat zware overkill is voor je pc. Een pc met 4 GB werkgeheugen loopt tegenwoordig ver achter op de norm (16 GB). Ter vergelijking: mijn mobiel heeft 8 GB werkgeheugen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 18:15
reviews: Desktop Best Buy Guide - januari 2020
Als je er niet op gaat gamen / geen grote upgrade nodig hebt zou je de videokaart en de processor kunnen vervangen voor een ryzen 5 3400g.
Dan ben je voor zo'n 400 euro klaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hoi,
waar moet ik om letten bij het kopen van ram-geheugen? volgens taakbeheer is de snelheid van mijn ram 1333 mhz. kan ik met mijn huidig moederbord ook ram-geheugen kopen met een hogere snelheid? Want zie er van 1600 en 1866 MHZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Voor een paar tientjes een SSD kopen (hier ergens op V&A van tweakers), Windows clonen/herinstalleren op die SSD en voila; je systeem is dan al stukken sneller. :Y

Dan kun je rustig op je gemak kijken hoe je verder wilt.
Of misschien was die SSD upgrade dan al genoeg voor wat je met je PC doet. :)

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Je topic hoort eigenlijk in Componenten Aankoopadvies thuis.

Echter, ik zal hem niet verplaatsen, omdat je topic niet voldoet aan de vereisten om en topic daar te openen. Zoals het beschikbare budget. Neem daarom wel even de stickys door om te voorkomen dat je nieuwe topic daar wordt gesloten.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.