• John1967
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 03-02 20:51
Goedemiddag,

Mijn Galaxy A50 koppelt niet met Kies. MTP staat aan en als ik apparaat op comp. aansluit kan ik kiezen USB gebruiken voor: Bestanden overzetten, USB-tethering, Midi, Afbeldingen overzetten of Alleen telefoon opladen.

Als ik telefoon met USB kabel aansluit wordt kort mijn A50 aangegeven en daarna niet meer. Ik heb ook al andere kabel geprobeerd, usb driver opnieuw geinstalleerd; niet de oplossing.

Ik kom er niet uit...

• DutchMuffin
  • Laatst online: 18-10 08:31
Hallo John,

Kies is voor Samsung devices die op Android 4.2 of lager draaien. Samsung Switch is voor Android versies die daarboven zitten. Jou A50 draait volgens mij op 9.0.

• John1967
  • Laatst online: 03-02 20:51
Dank voor je antwoord maar is dat niet een programma wat bedoeld is om gegevens van de ene telefoon over te zetten naar da andere? Of is dat ook te gebruiken om de telefoon te beheren (bv. foto's overzetten naar pc)?

• croschou
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 26-10-2024
Hi John,

Kies is echt iets vanuit de prehistorie, zeg maar. In principe zou jouw pc jouw A50 moeten zien als een externe harde schijf. Als je je usb aansluit, kun je kiezen wat je met je telefoon wilt doen. Ik weet niet welke Windows-versie je gebruikt, maar bij mij komt linksonderin een schermpje "selecteer wat u wilt doen met dit apparaat" en dan kun je kiezen voor apparaat openen en bestanden weergeven in de Verkenner.

Lang verhaal kort: staat jouw telefoon niet gewoon in de mappenlijst bij Verkenner?

• DutchMuffin
  • Laatst online: 18-10 08:31
John1967 schreef op maandag 20 januari 2020 @ 13:06:
Dank voor je antwoord maar is dat niet een programma wat bedoeld is om gegevens van de ene telefoon over te zetten naar da andere? Of is dat ook te gebruiken om de telefoon te beheren (bv. foto's overzetten naar pc)?
Als je afbeeldingen wilt overzetten naar je PC, kun je dat ook zonder KIES of Smart Switch doen. Je kunt dan voor bestanden overzetten kiezen op je telefoon. De telefoon word dan in Deze Computer zichtbaar. Vanaf hier kun je door je telefoon z'n bestanden bladeren. Als je zelfgemaakte foto's zoekt staan die in DCIM. Whatsapp ontvangen afbeeldingen staan in de map whatsapp\media\WhatsApp Images.

Maar ook via Samsung Switch kun je foto's naar je PC backupen. De applicatie wijst vanzelf. Alleen als je klaar bent, moet je zelf naar je backup folder navigeren om je afbeeldingen vinden. Deze staan in: "Documents(of Mijn Documenten)\Samsung\SmartSwitch\backup\(aantal mappen met jou telefoon type)\Photos. Hier staan alle foto's die op jou telefoon staan.