Wat heb ik nodig? Pro-ject Debut III

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1325534

Topicstarter
Beste allemaal,

Ik zal mij even voorstellen. Ik ben Tim en ik lees al lang gezellig met jullie mee. Hierdoor heb ik een hoop problemen kunnen oplossen. Bedankt daarvoor! Nu heb ik toch een 'idee' waarbij ik jullie hulp vraag.

Mijn vriendin heeft mij een Pro-ject Debut III platenspeler gegeven als kado. Een top kado, maar nu wil ik deze ook nog laten werken en mijn kennis is gering. Ik heb begrepen dat ik een phone versterker nodig heb, een versterker en speakers. Ook heb ik begrepen dat sommige producten deze zaken combineren. Nu komt het; ik snap er voor de rest niets van. Hopelijk kunnen jullie mij daarbij helpen.

Wat ik wil is een muziek systeem waarop mijn platenspeler het doet, maar waar ik ook muziek op kan streamen vanaf mijn computer/telefoon. Het liefst wil ik zo min mogelijk kabels en ondanks het allemaal duur is, hoeft het niet perse de hoofdprijs te kosten. Zouden jullie mij een stap de goede richting op kunnen geven wat ik nodig heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basnaber
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-04 21:30
Hi Tim,

Wat een mooi kado!

Gezien jouw gebrek aan kennis zie ik jou nog niet high-end uitgaven doen, dus ik blijf weg van de high-end adviezen.
.
Loop eens binnen bij een van de bekende populaire audioketens (bv met een Deense naam, of die van een ebbenhouten muziekinstrument. Zij hebben genoeg kennis van leuke instap audio-oplossingen en je kunt het bij hun ook beluisteren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11:19

FeaR

In GoT we trust

Anoniem: 1325534 schreef op donderdag 16 januari 2020 @ 14:23:
Ook heb ik begrepen dat sommige producten deze zaken combineren. Nu komt het; ik snap er voor de rest niets van. Hopelijk kunnen jullie mij daarbij helpen.
In de basis heb je inderdaad die drie producten nodig. Als je alle drie los koopt zal je ook kabels nodig hebben om de apparatuur aan elkaar te verbinden, maar die spreekt voor zich. Bovenstaande kan je inderdaad combineren. Zo zijn er receivers of versterkers met Phono In. Ga je voor een actieve speaker dan heb je de versterker en speaker weer gecombineerd. Mogelijk zijn er ook actieve speakers met Phono In, dan heb je alle drie bij elkaar (en heb je ook geen kabels nodig).
Wat ik wil is een muziek systeem waarop mijn platenspeler het doet, maar waar ik ook muziek op kan streamen vanaf mijn computer/telefoon.
Muziek via Spotify, Bluetooth, DLNA?
Het liefst wil ik zo min mogelijk kabels en ondanks het allemaal duur is, hoeft het niet perse de hoofdprijs te kosten. Zouden jullie mij een stap de goede richting op kunnen geven wat ik nodig heb?
Dit is zo niet te zeggen. Wil je een (semi)mobiele oplossing (bijvoorbeeld draagbare speaker met een losse Phono Amp en dat de speaker ook mee naar buiten kan) of wil je een mooie stereo setup op gaan bouwen met speakers die je niet gaat verplaatsen? In dat laatste geval, wil je kleine speakers of mogen het grotere jongens zijn? Toch zal een indicatie van budget ook nodig zijn. Als je richting een HiFi winkel loopt dan ga je het niet redden voor een paar tientjes, ik schat dat dit zo richting een paar honderd euro gaat al dan niet (veel) meer. Beetje speaker gaat per stuk (let daar goed op!). Natuurlijk is de sky the limit en kan je ook letterlijk tonnen kwijt zijn als je zou willen. Ik zou vooral eerst beslissen wat je wilt qua budget en grootte van de opzet en dan tweedehands kijken. Daarmee haal je veel meer in huis dan als je nieuw koopt.
Ben ik de enige die het een raar cadeau vindt voor iemand die zo te lezen helemaal niets van audio weet en niet eens een set heeft om de Pro-Ject op aan te sluiten? Dit is een beetje als iemand een Playstation 4 spel geven terwijl die persoon niet eens een TV en game-console heeft staan.

[ Voor 9% gewijzigd door FeaR op 16-01-2020 15:16 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:00

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Je moet ergens beginnen, ik vind het best een mooi cadeau.
Alleen dwingt het je wel tot het doen van meer uitgaven.

Dus, je hebt een platenspeler. Wat heb je nog meer qua audio?

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:34

MazeWing

The plot thickens...

Alsof je iemand een zak kolen geeft, terwijl die persoon niet eens een BBQ heeft...

Heel raar dat iemand je iets geeft waar je niets aan hebt zonder een werkende audio installatie te hebben. Zaak is dus te investeren in een versterker en speakers.

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX3080) | PS5 Pro | XBX | Switch | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z6II | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11:30

DjVe

Hatsaflats!

Wat wil je ongeveer uitgeven?

Als je het een beetje compact wil houden, dan zou bijvoorbeeld naar een Denon HEOS systeem kunnen gaan kijken. Even afhankelijk wat je wil, kan je beginnen met bijvoorbeeld een HEOS Amp, een stel passieve speakers en een phono versterker om je platenspeler op de versterker aan te sluiten.

Volgens mijn zou het zelf ook helemaal "draadloos" kunnen als je dan een (paar) HEOS luidsprekers zou aanschaffen en de amp zou inwisselen voor de steramer. Dat is wel een vrij prijzige oplossing en een stel passieve speakers zijn wat meer geschikt als je echt muziek gaat luisteren (die draadloze speakers klinken allemaal prima als achtergrond muziekje of tijdens een feestje, maar de geluidskwaliteit is echt te mager om er echt naar te gaan luisteren)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ronnie vd
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 26-04 20:26
Je budget is belangrijk.

Ergens tussen 150 en 300 heb je een stereo receiver met phono ingang. Zo een paar voorbeelden:
pricewatch: Onkyo TX-8220 Zwart
pricewatch: Sony STR-DH190

Leuk setje boekeplank speakers van bijvoorbeeld teufel dali of q accoustics erbij en je hebt een knap setje denk ik.

Of je kijkt op marktplaats, dan heb je voor een fractie van dit bedrag een mooie set.

[ Voor 9% gewijzigd door ronnie vd op 17-01-2020 23:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PageFault
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16-04 12:53
ronnie vd schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 23:13:
Je budget is belangrijk.

Ergens tussen 150 en 300 heb je een stereo receiver met phono ingang. Zo een paar voorbeelden:
pricewatch: Onkyo TX-8220 Zwart
pricewatch: Sony STR-DH190

Leuk setje boekeplank speakers van bijvoorbeeld teufel dali of q accoustics erbij en je hebt een knap setje denk ik.

Of je kijkt op marktplaats, dan heb je voor een fractie van dit bedrag een mooie set.
Heb je alleen qua streaming bluetooth. Als je de surround varianten pakt, heb je vaak ook ethernet of wifi met internet radio, spotify, soms chromecast, etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ronnie vd
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 26-04 20:26
@PageFault Fault] die had ik over het hoofd gezien
Als @Anoniem: 1325534 een budget noemt kunnen we helpen.
Als ik in pricewatch filter tot 300 euro, met wifi netwerk en phono input bluetooth kom ik op deze 2 av receivers:
pricewatch: Pioneer VSX-S520D Zilver
pricewatch: Denon AVR-S650H

De eerste stereo receiver:
pricewatch: Onkyo TX-8250 Zilver
Is volgens mij dezelfde als deze:
pricewatch: Pioneer SX-N30AE Zilver
Pagina: 1