Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi allemaal,

Ik ben nogal nieuw hier op het forum, maar ik zit al een tijdje met een klein dilemma. Ik ben op zoek naar een nieuwe telefoon rond de 400 tot 500 euro. In mijn onderzoek ben ik vooral terecht gekomen bij de OnePlus 7, de Huawei P30 en de Samsung S10e.

De OnePlus heeft als enige 8 GB ram, tegenover de 6 GB van de Huawei en de Samsung, maar zal je dit merken in dagelijks gebruik? Verder is het jammer dat de OnePlus geen groothoek lens heeft en de andere twee wel, maar hoe vaak gebruik je die nou echt? Voorheen heb ik eigenlijk vooral Samsung producten gehad, dus ik heb geen ervaring met EmUI en OxygenOS. Men zegt dat Oxygen een stuk 'cleaner' is, maar in hoeverre ga je dat zien? Ik heb niet ontzettend veel verstand van processors, al heeft een internet zoektocht bewezen dat de Snapdragon 855 de beste van de drie is?

Voor zover ik weet hebben ze alle drie een mooi scherm, al weet ik niet wat er nu precies met 'optic' AMOLED bedoeld wordt bij de OnePlus.

Uiteindelijk ligt de keuze volgens mij bij een betere camera (P30 & S10e) of beter performance (OnePlus).

Zelf leun ik iets meer naar de OnePlus denk ik, maar ik hoop vooral wat extra info te verzamelen voordat ik mijn keuze maak. Ik zou het ook graag tussen deze drie merken houden, aangezien ik hier goede ervaring mee heb.

Alvast heel erg bedankt!

Edit: Ik heb nu een Samsung Galaxy A5 (2017)

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08-09 21:30

Deathchant

Don't intend. Do!

Ik kan je uit ervaring vertellen dat OxygenOS toch wel een heul fijne schil om android is ;) De Oneplus 7 gaat je denk ik wel de vloeiendste en snelste ervaring geven.
Je zegt gewend te zijn aan Samsung...Ik heb echt niks met Samsungtoestellen, maar ik heb afgelopen zomer de S10e getest (die jij ook op het vizier hebt) en dat is toch wel echt een van de betere Samsungs die ik getest heb. Qua software is het nog steeds balle qua bloatware en onnodige apps, maar OneUI is in ieder geval wel een stuk beter dan hoe het eerst was.
De telefoon is handzaam, snel en heeft een erg mooi display. De camera's zijn gewoon harstikke goed, en ook die ultra wide angle ga je denk ik wel gebruiken...Misschien mis je em nu niet, maar als je em hebt en je gaat er eens mee spelen, dan zit het snel in je systeem en dán ga je em ineens "nodig hebben".
Ik ben wel te spreken over de S10e in ieder geval.

Qua software en snelheid zit je dan wel echt beter bij de Oneplus, en Oneplus mag blij zijn dat ze hun nummer 1 unique selling point (oxygenOS) nog steeds goed doen, want ondanks ik mijn 7T teruggestuurd heb, was ik bereid om de wat mindere camera's en andere dingetjes voor lief te nemen omdat de telefoonervaring (door oxygenOS) gewoon zo goed was. Combineer dit met de SD855 en je hebt gewoon een retesnelle en vooral merkbaar vloeiendere telefoon.

Als je samsungkwaliteit camera's gewend bent, is de oneplus zeker een stap terug, ook de P30 is een stuk beter dan de Oneplus qua camera's. Dat is wel echt de achilleshiel van Oneplus (ook op de nog meer highend modellen overigens).

Over die 6GB vs 8GB...als je echt veel apps gebruikt is 8GB wel handig, maar ik vraag me af in hoeverre je dat gaat merken; apps die in de achtergrond sluiten om geheugen vrij te maken worden niet ineens tergend traag met (opnieuw)starten.

Als ik puur naar de prijs/prestatie zou kijken, denk ik dat de S10e de betere deal is. Daar lever je eigenlijk niks in. Snel zat, goeie camera's, uitstekend display, zeer handzaam formaat, uit te breiden met een geheugenkaartje én een headphone plug!! Die laatste 2 krijg je bij oneplus in ieder geval niet ;)

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de uitgebreide reactie!

Waarom heb je de 7T teruggestuurd, als ik dat mag vragen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anno
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10-09 09:06

Anno

Griefmaker#2862

Je zou ook nog kunnen wachten op de nieuwe Samsung Galaxy A71. Deze komt eind januari uit. Het is niet de sneltse telefoon (snapdragon 730, 6GB RAM) in vergelijking met de bovenstaande telefoons . Maar heeft wel een 6.7" scherm (super amoled), 4 cameras (o.a. ultrawide lens) en een 4500 mAh batterij. De introductie prijs staat op dit moment op 469 euro. Wat ik zelf nog een beetje prijzig vind.

Maar misschien is dit nieuwe model het overwegen waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Anno schreef op donderdag 16 januari 2020 @ 15:24:
Je zou ook nog kunnen wachten op de nieuwe Samsung Galaxy A71. Deze komt eind januari uit. Het is niet de sneltse telefoon (snapdragon 730, 6GB RAM) in vergelijking met de bovenstaande telefoons . Maar heeft wel een 6.7" scherm (super amoled), 4 cameras (o.a. ultrawide lens) en een 4500 mAh batterij. De introductie prijs staat op dit moment op 469 euro. Wat ik zelf nog een beetje prijzig vind.

Maar misschien is dit nieuwe model het overwegen waard.
Ik zat zelf ook al in die richting te kijken, maar 6.7" is mij toch net iets te groot. 6.4" Is al groot genoeg voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Verwijderd schreef op donderdag 16 januari 2020 @ 15:08:
Bedankt voor de uitgebreide reactie!

Waarom heb je de 7T teruggestuurd, als ik dat mag vragen?
De 7T heb ik teruggestuurd vanwege een schermissue dat op bijna alle exemplaren zit. Overigens zit dat niet op de reguliere Oneplus 7, Oneplus 7 Pro of Oneplus 7T Pro. Ik heb er een review over geschreven waar je dat kunt terugvinden. Maar de reguliere Oneplus 7 heeft dat dus niet, dus no worries ;)

Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anno
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10-09 09:06

Anno

Griefmaker#2862

Verwijderd schreef op donderdag 16 januari 2020 @ 15:27:
[...]

Ik zat zelf ook al in die richting te kijken, maar 6.7" is mij toch net iets te groot. 6.4" Is al groot genoeg voor mij.
Goed punt. Ik heb zelf nu 5.8" scherm (Samsung Galaxy A8) en die vind ik al groot. Anders loop je een keer een telefoonwinkel binnen en zoek je een telefoon met een vergelijkbaar scherm. Misschien valt het mee. :+

Succes met je zoektoch dit waren mijn 2 centen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Anno schreef op donderdag 16 januari 2020 @ 15:34:
[...]

Goed punt. Ik heb zelf nu 5.8" scherm
Aan de TS: for what it's worth: de S10e heeft ook een 5,8" scherm en is verder qua dimensies exact evengroot als een Samsung Galaxy S6. Weet niet of je er wat aan hebt, maar als je iemand kent met een S6 dan weet je precies hoe groot die S10e gaat zijn mocht je dat willen weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Deathchant schreef op donderdag 16 januari 2020 @ 15:36:
[...]

Aan de TS: for what it's worth: de S10e heeft ook een 5,8" scherm en is verder qua dimensies exact evengroot als een Samsung Galaxy S6. Weet niet of je er wat aan hebt, maar als je iemand kent met een S6 dan weet je precies hoe groot die S10e gaat zijn mocht je dat willen weten.
Met een beetje mazzel red ik het om vandaag nog even langs de mediamarkt te gaan om wat uit te proberen. Ik weet nog niet helemaal wat ik van de hole punch camera vind, en de fingerprint scanner zit in de power knop (die redelijk hoog blijkt te zitten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snmght
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 15:40

snmght

imho dan he

@Verwijderd de A51 komt ook nog eind deze maand uit. Wellicht dat de release van A71 en A51 overigens een gunstig effect heeft op de prijs van andere Samsungs. :)

Well ain't that just fucking fairies and dancing dildos, eh?

Pagina: 1