Ik ben bezig een nogal omvangrijke 3d printer te bouwen en wil dit uiteraard zo goed mogelijk doen, zeker het deel waar het om netspanning gaat. Bij het uitzoeken van een gedegen aansluiting van de voedingskabel ( 'power socket', geen idee wat het juiste nederlandse woord is) loop ik echter tegen de keuze aan voor een enkel of dubbel gezekerd exemplaar. Dat wil zeggen, alleen op de fasedraad of ook op de nuldraad.
Voor de duidelijkheid, ik heb het over bijvoorbeeld dit soort module.
Na wat zoeken kwam ik eigenlijk alleen richtlijnen tegen voor de meterkast, waarbij in Nederland blijkbaar alleen de fasedraad gezekerd dient te worden. Echter bij een apparaat met een omkeerbare stekker, weet ik toch nooit (zonder te meten elke keer) welke draad de fase is en welke de nul? Dit zou in het gebruik ook niet moeten uitmaken, maar voor het afzekeren wel lijkt mij.
Kan iemand met meer verstand van zaken mij advies geven hierin? Mijn gevoel zegt "meer is beter", maar indien er richtlijnen zijn hiervoor, houd ik mij hier graag aan.
Voor de duidelijkheid, ik heb het over bijvoorbeeld dit soort module.
Na wat zoeken kwam ik eigenlijk alleen richtlijnen tegen voor de meterkast, waarbij in Nederland blijkbaar alleen de fasedraad gezekerd dient te worden. Echter bij een apparaat met een omkeerbare stekker, weet ik toch nooit (zonder te meten elke keer) welke draad de fase is en welke de nul? Dit zou in het gebruik ook niet moeten uitmaken, maar voor het afzekeren wel lijkt mij.
Kan iemand met meer verstand van zaken mij advies geven hierin? Mijn gevoel zegt "meer is beter", maar indien er richtlijnen zijn hiervoor, houd ik mij hier graag aan.