Mogelijk probleem met de videokaart

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bramp4421
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 26-11-2024
Update:
Problem solved! Op een best wel ingewikkelde manier? Ik las op een forum dat je voor sommige videokaarten een nieuwere versie van je BIOS nodig hebt voordat hij hem herkent. Dus ik heb mijn oude GPU terug gemonteerd. Vervolgens een schone versie van Windows geïnstalleerd zonder de drivers van mijn oude GPU te installeren want dan loopt mijn PC vast in de ''normale'' modus. Vervolgens de BIOS ge-update en daarna de andere GPU gemonteerd. En tadaa... Hij startte normaal op.. :). Ben nu alle drivers etc. aan het installeren. Alles gaat tot nu toe erg smooth! Iedereen bedankt voor alle input!

Beste Tweakers,

Recent is mijn ongeveer 9 jaar oude computer er mee gekapt. Niet helemaal maar gedeeltelijk want ik denk namelijk dat de videokaart het heeft begeven. Omdat mijn broertje weinig met zijn pc doet heb ik geprobeerd zijn videokaart in de mijne te stoppen zodat ik kan testen of het hier aan ligt. Helaas krijg ik nu andere problemen waarbij ik jullie hulp wel kan gebruiken.

Mijn PC:

Processor:Intel i5 2550K
Moederbord: MSI H77MA-G43
Intern geheugen: Corsair 8GB RAM (2x4 volgensmij)
Voeding: Corsair CX500 V2
Videokaart: XFX AMD Radeon HD 6870 welke ik heb vervangen voor EVGA NVIDEA GTX 750TI
Harde schijf: 250 GB SSD Samsung 840 EVO
En nog een simpele kast + dvd speler

Nu krijg ik, wanneer ik de PC opstart, een zwart scherm. Helaas geen scherm om op F11 te kunnen drukken om in de BIOS te kunnen komen anders had ik geprobeerd opnieuw een schone installatie van Windows erop te zetten. Vervolgens piept hij 2 keer in plusminus 1 minuut tijd en start hij (denk ik) op in veilige modus. Het scherm geeft voor het opstarten linksboven een klein ''-'' weer en rechtsonder staat B2. Voor de rest is het scherm zwart.

Helaas kom ik niet verder dan dit en zou ik toch graag mijn oude pc'tje weer aan de gang krijgen :). Heeft iemand ervaring met dit probleem of enig idee waar het aan zou kunnen liggen?

Ohja.. de hardware is volledig vrij van stof. Dit heb ik recentelijk gedaan en mijn broertje maakte nog steeds gebruik van deze videokaart, dus ook deze is niet kapot.

Alvast bedankt voor het meedenken.

Groetjes,

Bram

[ Voor 16% gewijzigd door bramp4421 op 16-01-2020 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 22:59
Bios van het moederbord resetten.
Videokaart eruit halen en de monitor aansluiten op het moederbord.

[ Voor 21% gewijzigd door Uszka op 16-01-2020 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:00

nelizmastr

Goed wies kapot

Uszka schreef op donderdag 16 januari 2020 @ 12:48:
Bios van het moederbord resetten.
Videokaart eruit halen en de monitor aansluiten op het moederbord.
De 2550K heeft geen iGPU, de 2500K wel.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 14:46

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Wat waren de problemen met je oude videokaart? Misschien geeft dat een hint voor de richting waar het probleem nu ook zit. En stofvrij gemaakt: hoe? Toch niet met de stofzuiger hopelijk? Dan is er nu misschien wel meer stuk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bramp4421
Icephase schreef op donderdag 16 januari 2020 @ 13:04:
Wat waren de problemen met je oude videokaart? Misschien geeft dat een hint voor de richting waar het probleem nu ook zit. En stofvrij gemaakt: hoe? Toch niet met de stofzuiger hopelijk? Dan is er nu misschien wel meer stuk...
Vorige GPU kon ik mijn PC niet meer in de normale modus opstarten en kreeg ik soms strepen in het beeld en een blauw scherm met heel veel codes. Dit scherm was echter zo snel weg dat ik geen kans krijg om maar iets te kunnen lezen. Ook kon telkens uit 3 opties kiezen waaronder 1: veilige modus. En nee, ik heb dit niet met een stofzuiger gedaan ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase

Icephase

En je voeding is nog ok en kan voldoende stroom leveren? Alles goed aangesloten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bramp4421
Icephase schreef op donderdag 16 januari 2020 @ 13:14:
En je voeding is nog ok en kan voldoende stroom leveren? Alles goed aangesloten?
Nooit eerder problemen mee gehad. 500W. Volgensmij werd er in die tijd zelfs minder geadviseerd qua wattage. Of zou het verschil tussen mijn oude en nieuwe GPU dusdanig groot zijn qua stroomverbruik?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Icephase

Icephase

Misschien wel, ik ken de specs niet. Jij waarschijnlijk wel, en anders kun je ze Googlen. Maar ook als het op papier kan, betekent het nog niet dat het in de praktijk ook werkt.

Dat streepje en de B2, is dat niet van je monitor zelf? Geeft de videokaart dus geen enkele output of wel iets?

Die 2 piepjes, wat zegt de handleiding van het moederbord daar over? Vaak is dat een error-code waaraan je ook wel iets kunt afleiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Bij een systeem wat zo oud is als die van jou (2012-2013?) zou de voeding zeker wel een issue kunnen zijn.

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bramp4421
Icephase schreef op donderdag 16 januari 2020 @ 13:19:
Misschien wel, ik ken de specs niet. Jij waarschijnlijk wel, en anders kun je ze Googlen. Maar ook als het op papier kan, betekent het nog niet dat het in de praktijk ook werkt.

Dat streepje en de B2, is dat niet van je monitor zelf? Geeft de videokaart dus geen enkele output of wel iets?

Die 2 piepjes, wat zegt de handleiding van het moederbord daar over? Vaak is dat een error-code waaraan je ook wel iets kunt afleiden.
Ik ga de specificaties even langs elkaar zetten en de handleiding van mijn moederbord lezen. Alvast bedankt voor je input.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bramp4421
MadMarky schreef op donderdag 16 januari 2020 @ 13:23:
Bij een systeem wat zo oud is als die van jou (2012-2013?) zou de voeding zeker wel een issue kunnen zijn.
Hmm oké.. Wel vind ik het bijzonder dat ik deze piepjes en zwart scherm niet had met mijn andere videokaart.. Hier kreeg ik gewoon mijn moederbord scherm te zien met de keuze om de bios in te duiken. Dit is echter nu niet het geval..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

zoeken bij google naar 'msi motherboard startup code b2'
Lijkt erop dat je moederbord aan het zoeken is naar de integrated graphics van je CPU (die een 2550K niet heeft), ipv de GTX 750 te gebruiken voor video output.

Hoe je het oplost? Geen idee, maar dat staat vast in de zoekresultaten ;)

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21:26

Nemesizz

Untouchable

Power connector wel aangesloten op de 750 Ti? (wat ik, op de nogal gebrekkige foto's van dat ding kan zien, heeft de EVGA versie wel een 6-pin PCI-e stekker nodig itt de 'gewone' 750 of stock 750 Ti).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bramp4421
Nemesizz schreef op donderdag 16 januari 2020 @ 13:54:
Power connector wel aangesloten op de 750 Ti? (wat ik, op de nogal gebrekkige foto's van dat ding kan zien, heeft de EVGA versie wel een 6-pin PCI-e stekker nodig itt de 'gewone' 750 of stock 750 Ti).
Jazeker. De 6870 had 2 6-pin PCI-e en de 750ti heeft 1 6-pin PCI-e.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bramp4421
MadMarky schreef op donderdag 16 januari 2020 @ 13:37:
zoeken bij google naar 'msi motherboard startup code b2'
Lijkt erop dat je moederbord aan het zoeken is naar de integrated graphics van je CPU (die een 2550K niet heeft), ipv de GTX 750 te gebruiken voor video output.

Hoe je het oplost? Geen idee, maar dat staat vast in de zoekresultaten ;)
Hmm, thanks :). Ik zal eens wat rondneuzen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bramp4421
Problem solved! Op een best wel ingewikkelde manier? Ik las op een forum dat je voor sommige videokaarten een nieuwere versie van je BIOS nodig hebt voordat hij hem herkent. Dus ik heb mijn oude GPU terug gemonteerd. Vervolgens een schone versie van Windows geïnstalleerd zonder de drivers van mijn oude GPU te installeren want dan loopt mijn PC vast in de ''normale'' modus. Vervolgens de BIOS ge-update en daarna de andere GPU gemonteerd. En tadaa... Hij startte normaal op.. :). Ben nu alle drivers etc. aan het installeren. Alles gaat tot nu toe erg smooth! Iedereen bedankt voor alle input!
Pagina: 1