Aanhanger: neuswiel klem vervangen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanDaal
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 10-09 09:16

vanDaal

-ismeereentje

Topicstarter
Heeft er hier iemand verstand van aanhangers en het vervangen van een neuswiel klem?

Die van mij is helaas afgebroken. De huidige klem (zie 1e foto hieronder) is erop gelast. Echter, ik wil het liefste zelf gaan vervangen en lassen kan ik niet. De dissel (die ronde buis) is ongeveer 100m. qua diameter. Nu zijn er wel klemmen voor (zie 2e foto), maar ik heb ze tot nu toe alleen kleiner dan 100mm gevonden.

Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/49393009248_54c47446c1_c.jpg

Afbeeldingslocatie: https://www.trailerplus.nl/picdb/v5a/250/141923.jpg

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

@vanDaal google op buisklem 100mm levert zat hits op .. :+ dus wat is je uitdaging ???

De rest met een haakse slijper en slijpschijfjes gewoon stukjes bij beetjes weg zagen .. beter voorzichtig .. neem de tijd .. -

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanDaal
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 10-09 09:16

vanDaal

-ismeereentje

Topicstarter
vso schreef op donderdag 16 januari 2020 @ 10:40:
@vanDaal google op buisklem 100mm levert zat hits op .. :+ dus wat is je uitdaging ???
Ok, dat is een goeie eerste stap. Vervolgvraag is dan hoe je dan een neuswiel klem aan die buisklem bevestigt. Die disselklemmen (2e foto) hebben een plaat waarop je de klem gemakkelijk kunt schroeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-09 08:07

SeatRider

Hips don't lie

Respect dat je dit wilt gaan proberen met twee linkerhanden, maar misschien zou ik het dan gewoon even laten doen door iemand die er verstand van heeft?

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizza_Boom
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 25-08 12:49
Ongeveer 100mm. Zal dus wel 4 duims zijn.
Gewoon even langs een betere zaak voor automaterialen/aanhangerspul en zo'n klem met 2 van die buisklemmen halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

vanDaal schreef op donderdag 16 januari 2020 @ 10:46:
[...]

Ok, dat is een goeie eerste stap. Vervolgvraag is dan hoe je dan een neuswiel klem aan die buisklem bevestigt. Die disselklemmen (2e foto) hebben een plaat waarop je de klem gemakkelijk kunt schroeven.
Ligt eraan hoeveel jij weg haalt met de haakse slijper, je kan een vlak gedeelte laten zitten..

Je hebt speciale moeren (blauwe rand) bij de bouten die voorkomen losdraaien .. wat ringen ertussen ..

de gaten voor bout en moer als die er al niet zitten kan je zelf met een metaalboor maken. (beetje wd40/olie tijdens het boren .. en boren doe je in een klem ..

Zorg eerst dat je alles in huis hebt en misschien zijn er vrienden die je een handje willen helpen .. vergeet niet een bril (van vuurwerk bv) als je gaat slijpen .metaal in je oog is wel vervelend.

en wat @Pizza_Boom zegt neus eens bij auto dealers naar een disselklem ipv buisklem ..
https://www.trailerandtoo...swielen-Neus-wiel-klemmen

[ Voor 14% gewijzigd door vso op 16-01-2020 11:40 ]

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-09 08:07

SeatRider

Hips don't lie

vso schreef op donderdag 16 januari 2020 @ 10:56:
@SeatRider jammer dat je niet meer motiveert .. wellicht dat je voortaan beter posten over kan laten aan mensen die positiever schrijven. (iets met koekje en deeg)
Motivatie lijkt me evident, voor zijn/haar eigen veiligheid.

En wat bedoel je met koekje van eigen deeg?

Nederlands is makkelijker als je denkt

Pagina: 1