Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ufosgalore
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 27-04-2020
het betreft hier een opstelling met X-box one die via wifi direct op mijn Technicolor TG789vn router (Tele2) is aangesloten.

X-box werkt prima, ook alle multiplayer games, behalve specifiek de directe player to player (friend to friend) multiplayer van Minecraft (Minecraft open servers zijn wel bereikbaar). Ik heb al veel geprobeerd maar kom er niet uit:
  • Mijn NAT type is open zegt de x-box, dus dat is goed
  • ik heb een statisch ip ingesteld voor de xbox in de router, en mijn xbox meldt hetzelfde ip als ik de connectie check, dus dat klopt
  • Xbox privacy settings staan allemaal open
  • Als ik op dezelfde x-box via de wifi van de buren speel, dan lukt het wel, dus het is echt een lokaal probleem
  • Ik heb alle voor mij bekende poorten open gezet in de router (volgens https://portforward.com/minecraft-xbox-one-edition/):
Maar nog steeds werkt het niet. Ik kan wel Minecraft friends zien die online zijn, maar ik kan ze niet joinen. Na een tijdje laden verschijnt er een “could not connect” melding.

Port instellingen in router, assigned to xbox:
Afbeeldingslocatie: https://www.flickr.com/photos/ufosgalore/49392916183/

(waarom doet plaatje het niet?)

extra info: Ik heb ook een vaste pc, apple TV en een airport express (voor extra 5ghz wifi netwerk) via LAN op de router aangesloten. De xbox verbind met de wifi van de router zelf, en dus niet via de secundaire wifi van de airport express. Dat had ik ook al geprobeerd maar lijkt ook niet te werken.

[ Voor 3% gewijzigd door ufosgalore op 16-01-2020 09:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehvc
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 21-04 18:59
wat is de uitkomst van:
All settings>Network>Detailed network statistic

Kan zijn dat je verbinding te hoge latency heeft.
De porten komen overeen welke nodig zijn voor mulitplayer daar zie ik het probleem dus niet in.
Tenzij de technicolor het gewoon niet doorgeeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ufosgalore
ehvc schreef op donderdag 16 januari 2020 @ 10:35:
wat is de uitkomst van:
All settings>Network>Detailed network statistic

Kan zijn dat je verbinding te hoge latency heeft.
De porten komen overeen welke nodig zijn voor mulitplayer daar zie ik het probleem dus niet in.
Tenzij de technicolor het gewoon niet doorgeeft.
Dank voor je reactie.

Download speed 46 Mbps
Upload speed 25 Mbps
Latency 30ms
Packet loss 0%
Wireless strength 100%

Dat lijkt me niet het probleem.

Andere settings van de wifi:

Interface Type: 802.11b/g/n
Allow multicast from Broadband Network: Yes
WMM: Enabled
WPS Enabled: Yes
Security Mode: WPA-PSK
WPA-PSK Encryption:TKIP&AES
WPA-PSK Version: WPA&WPA2

Kan het wellicht de Security mode zijn? of heeft dat er niks mee te maken?

[ Voor 26% gewijzigd door ufosgalore op 16-01-2020 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ufosgalore
Wat ik wel heel raar vind, is als ik de xbox op mijn 2e wifi (airport express) aansluit, dan zie ik een heel ander ip adres behorende bij het mac address van de xbox

Alle andere devices via die wifi beginnen met 192. maar de xbox heeft geen intern ip, maar eentje die begint met 169. Hoe kan dit nou weer?

[ Voor 9% gewijzigd door ufosgalore op 16-01-2020 18:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
ufosgalore schreef op donderdag 16 januari 2020 @ 18:29:
Wat ik wel heel raar vind, is als ik de xbox op mijn 2e wifi (airport express) aansluit, dan zie ik een heel ander ip adres behorende bij het mac address van de xbox

Alle andere devices via die wifi beginnen met 192. maar de xbox heeft geen intern ip, maar eentje die begint met 169. Hoe kan dit nou weer?
Dan kan die geen DHCP server vinden. Er zit dus iets niet pluis op de 2de wifi :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ufosgalore
Vorkie schreef op donderdag 16 januari 2020 @ 18:34:
[...]

Dan kan die geen DHCP server vinden. Er zit dus iets niet pluis op de 2de wifi :)
Ok, dat ga ik dan verder maar niet uitzoeken. Ik zet de xbox op mijn primaire wifi waar hij keurig een intern ip heeft. Maar originele probleem is er helaas nog.

Zou een andere (tele2) router de oplossing zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The GUI
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15:52

The GUI

SaaS > PaaS > IaaS

ufosgalore schreef op donderdag 16 januari 2020 @ 12:46:
[...]

WPS Enabled: Yes

Kan het wellicht de Security mode zijn? of heeft dat er niks mee te maken?
Ik zou eens kijken naar je settings van de Wi-Fi. Het kan namelijk een stuk sneller en tegelijkertijd veiliger:

WPS Enabled: Yes No

TKIP vertraagt de verbinding en WPS is onveilig. Wat betreft het probleem met de Xbox: geen idee eigenlijk 8)7

GB Aorus Elite | AMD 3700X | 32GB 3733C16 | GTX 1070 Ti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ufosgalore
The GUI schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 16:34:
[...]

Ik zou eens kijken naar je settings van de Wi-Fi. Het kan namelijk een stuk sneller en tegelijkertijd veiliger:

WPS Enabled: Yes No

TKIP vertraagt de verbinding en WPS is onveilig. Wat betreft het probleem met de Xbox: geen idee eigenlijk 8)7
Haha, totaal niet naar op zoek, maar bedankt voor de tip. Meteen doorgevoerd. Eens kijken of ik het verschil merk.

Zo blijkt dit topic toch nog nut te hebben voor mij :)

Update X-box issue: Nog geen voortgang, we gaan nu minecraft windows10 op de pc proberen, die zou als het goed is ook met andere xbox moeten kunnen multiplayeren. Ben benieuwd of ik dezelfde issues ga krijgen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:22

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

ufosgalore schreef op zaterdag 18 januari 2020 @ 11:32:
[...]

Haha, totaal niet naar op zoek, maar bedankt voor de tip. Meteen doorgevoerd. Eens kijken of ik het verschil merk.

Zo blijkt dit topic toch nog nut te hebben voor mij :)
Yep. Defaults van AP's zijn zelden optimaal.

TKIP is naast traag (alle WiFi-n/ac snelheidsverbeteringen uit :o ) ook nog eens onveilig, dus des te meer reden het niet te gebruiken. Enige apparaten die niet met AES overweg kunnen is handjevol dingen tussen 2003 en 2004 uitgebracht op basis van toen al verouderde chipsets. Kans is niet erg groot dat je zoiets gebruikt :z
Update X-box issue: Nog geen voortgang, we gaan nu minecraft windows10 op de pc proberen, die zou als het goed is ook met andere xbox moeten kunnen multiplayeren. Ben benieuwd of ik dezelfde issues ga krijgen...
Je kunt dus wel met reguliere publieke servers verbinden maar niet met die vriend. Ik zou helemaal niet bij jou thuis maar bij hem thuis het probleem zoeken. Of kunnen anderen wel met hem verbinden?

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ufosgalore
Je kunt dus wel met reguliere publieke servers verbinden maar niet met die vriend. Ik zou helemaal niet bij jou thuis maar bij hem thuis het probleem zoeken. Of kunnen anderen wel met hem verbinden?
Nee het ligt echt bij mij. Via de wifi van de buren met zelfde xbox werkt het wel.
En de andere vrienden kunnen onderling wel verbinden met elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:22

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

ufosgalore schreef op zondag 19 januari 2020 @ 13:55:
[...]

Nee het ligt echt bij mij. Via de wifi van de buren met zelfde xbox werkt het wel.
En de andere vrienden kunnen onderling wel verbinden met elkaar.
Zou het een IP-ban oid kunnen zijn? Of iets op providerniveau (hebben die andere ook Tele2)?

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ufosgalore
dion_b schreef op maandag 20 januari 2020 @ 10:09:
[...]

Zou het een IP-ban oid kunnen zijn? Of iets op providerniveau (hebben die andere ook Tele2)?
De anderen hebben geen tele2, en kunnen onderling wel verbinden.

Tele2 zelf blijft beweren dat het met mijn router zeker wel mogelijk moet zijn. ze geven zelf geen support, maar geven wel aan dat ze aan hun kant bij de bron niets tegenhouden.

Het forwarden werkt op zich ook wel goed, er zit zelfs een standaard "xbox live" port forward game applicatition preset in die automatisch port 3074 openzet als je 'm assigned aan je device. Als ik dat niet doe heb ik aanmerkelijk meer problemen met wegvallende multiplayer (in Forza Horizon bijvoorbeeld).

Ik heb dan ook de indruk dat het gaat om een specifieke port, die alleen gebruikt wordt voor Minecraft direct multiplayer waarbij je direct een vriend kan joinen in een zelf gecreeerde multiplayer wereld. Volgens mij is dat hetzelfde als zelf een servertje starten waar jij en je vrienden op kunnen spelen? In dat geval zou het om port 25565 gaan. Die heb ik voor zowel TCP als UDP ingesteld.

Ik heb zelfde instellingen nu ook geprobeerd naar een PC met Minecraft windows 10 editie, maar daar helaas ook geen resultaat. Maar daar zit nog een wifi extendertje tussen met LAN uitgang naar de PC die ook weer extra moeilijkheden zou kunnen geven. Ik denk dat ik nu een laatste poging ga doen met een directe LAN lijn tussen router en die pc om de wifi extender te bypassen, en dan die port 25565 open zetten en alles even rebooten en dan verder kijken. Als dat niet werkt gaat Tele2 de deur uit.

Is het verder nog een verschil of ik UPnP aan of uit zet?
Of zijn er nog andere instellingen in mijn router die ik zou kunnen proberen? Wat doet bijvoorbeeld de "use extended security" checkbox in mijn router?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ufosgalore
Ik denk dat ik aan het einde van mijn latijn ben. Niets lukt.

Back to basic: ik heb nu een kabel getrokken rechtstreeks van de router naar de pc. In de router heb ik de pc een statisch ip gegeven. Ik heb zelfs in de netwerk adapter van de pc hetzelfde statisch ip ingesteld.
mac adress op pc komt overeen met wat de router meldt.
UPnP weer enabled (had ook al getest met uitzetten van UPnP)
Alle porten voor xbox + minecraft geforward direct naar die pc.
Minecraft windows 10 op die pc heeft zelf een NAT check, en die meldt nog steeds strict.

Ik ga op zoek naar een andere provider.

[ Voor 11% gewijzigd door ufosgalore op 21-01-2020 20:20 ]

Pagina: 1