het betreft hier een opstelling met X-box one die via wifi direct op mijn Technicolor TG789vn router (Tele2) is aangesloten.
X-box werkt prima, ook alle multiplayer games, behalve specifiek de directe player to player (friend to friend) multiplayer van Minecraft (Minecraft open servers zijn wel bereikbaar). Ik heb al veel geprobeerd maar kom er niet uit:
Port instellingen in router, assigned to xbox:

(waarom doet plaatje het niet?)
extra info: Ik heb ook een vaste pc, apple TV en een airport express (voor extra 5ghz wifi netwerk) via LAN op de router aangesloten. De xbox verbind met de wifi van de router zelf, en dus niet via de secundaire wifi van de airport express. Dat had ik ook al geprobeerd maar lijkt ook niet te werken.
X-box werkt prima, ook alle multiplayer games, behalve specifiek de directe player to player (friend to friend) multiplayer van Minecraft (Minecraft open servers zijn wel bereikbaar). Ik heb al veel geprobeerd maar kom er niet uit:
- Mijn NAT type is open zegt de x-box, dus dat is goed
- ik heb een statisch ip ingesteld voor de xbox in de router, en mijn xbox meldt hetzelfde ip als ik de connectie check, dus dat klopt
- Xbox privacy settings staan allemaal open
- Als ik op dezelfde x-box via de wifi van de buren speel, dan lukt het wel, dus het is echt een lokaal probleem
- Ik heb alle voor mij bekende poorten open gezet in de router (volgens https://portforward.com/minecraft-xbox-one-edition/):
Port instellingen in router, assigned to xbox:
(waarom doet plaatje het niet?)
extra info: Ik heb ook een vaste pc, apple TV en een airport express (voor extra 5ghz wifi netwerk) via LAN op de router aangesloten. De xbox verbind met de wifi van de router zelf, en dus niet via de secundaire wifi van de airport express. Dat had ik ook al geprobeerd maar lijkt ook niet te werken.
[ Voor 3% gewijzigd door ufosgalore op 16-01-2020 09:53 ]