Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Justevo
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23-11 09:10
Wat is het verschil in signaal tussen een HDMI-PC en HDMI-DTV? DTV staat voor Digitale TV denk ik? Dus een ontvanger of iets dergelijks.

Mijn LG TV kan, volgens de handleiding, 4K HDR weergeven op 60Hz bij een HDMI-DTV signaal maar bij HDMI-PC staat er enkel max. 30Hz. HDMI Ultra Deep Colour staat aan op de TV.

Als ik de HDMI kabel (een kabel die specifiek aangeeft 4K@60Hz te kunnen) van m'n PC, via de receiver, naar m'n TV doe en op m'n PC 30Hz aanklik komt automatisch het HDR logo in de hoek even naar voren en bij info staat netjes 2160p, HDR etc. Wanneer ik dan 60Hz doe komt HDR niet naar voren en staat het ook niet bij de info. Dus 60Hz werkt wel, ook al zegt de handleiding van niet, alleen dus niet met HDR.

De TV kan dus 60Hz bij 2160p, dan moet het toch niet uitmaken waar dat signaal vandaan komt. Mijn videokaart kan het aan (2070 Super), ik heb een HDMI kabel die het aan kan, de tv kan 4k@60Hz aan.. dan snap ik niet waarom specifiek HDR@60Hz niet wilt lukken.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

JvS

Ik heb hem zelf ook

Zou beiden gewoon moeten kunnen werken. Werkt het rechtstreeks (dus zonder recever ertussen) ook niet? Maar is meestal complex, open even een los topic, dit is niet echt een klein vraagje.

[ Voor 20% gewijzigd door JvS op 16-01-2020 07:42 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21-11 22:48
Misschien een rechten/drm issue? Vroeger had je het issue dat een videokaart niet standaard hdmc ondersteunde. Daardoor kreeg je ook dit soort dingen.