Ik heb een tijdje geleden al zonder Experiabox mijn thuisnetwerkje gedraaid op een USG Pro, Cisco 2960X en AP SHD. Nu wil ik hetzelfde bereiken met een Cisco ASA 5525-X, Cisco 2960X en AP SHD.
Met informatie van de bekende websites en het Ubiquiti iTV topic, heb ik getracht internet en iTV te verkrijgen met mijn apparatuur.
Onderstaande informatie is wel key denk ik:

Ik heb alle apparatuur als volgt aangesloten (de twee switches in het diagram is dezelfde switch):

De ASA heeft succesvol een PPPoE verbinding over vlan 6 naar KPN gemaakt, internet werkt prima. Echter krijgt hij geen DHCP adres over vlan 4, waardoor het iTV gedeelte niet werkt.
In ASDM bij DHCP Client monitoring zie ik dat de ASA iedere 5 seconden een DHCP request doet over de vlan 4 interface en dat hier geen reactie op komt. Het vreemde is dat ik bij DHCP server het ip adres 192.168.2.254 zie staan. Ik vermoed dat dit nog oud zeer is, ik heb de ASA eerder gedraaid achter de Experiabox. Dit zal waarschijnlijk wijzigen bij een succesvolle connectie over vlan 4.
Hoe zien jullie deze situatie? Zouden jullie de apparatuur aan de hand van de bekende informatie, ook op deze manier aansluiten? Kan ik hierin iets veranderen om wel iTV aan de praat te krijgen?
Ik hoor het graag.
Met informatie van de bekende websites en het Ubiquiti iTV topic, heb ik getracht internet en iTV te verkrijgen met mijn apparatuur.
Onderstaande informatie is wel key denk ik:
Tevens onderstaand diagram gebruikt:VLAN ID Functie verbindingstype
4 IP-tv DHCP
6 Internet pppoe
7 VoIP DHCP
IGMP Snooping / Routing over VLAN 4
De router maakt (naast de normale internet verbinding via een PPP verbinding) ook een (bridged, RFC1483) verbinding voor de TV.
• Voor ADSL gaat dat via vpi/vci 8/71
• Voor VDSL en FTTH via (802.1q) VLAN 4
Via DHCP wordt een ip adres (alleen v4) opgehaald. In het DHCP request moeten de volgende opties staan:
• 55 (parameter-rquest-list), bevat minstens 1, 3, 28 en 121
• 60 (Vendor Class Identifier), bevat de string IPTV_RG
Het DHCP antwoord bevat (in optie 121, zie RFC3442) een of meer statische routes, daarmee wordt dynamisch aangegeven welk verkeer niet via de PPP verbinding maar via de iTV verbinding gerouteerd moet worden
Static route naar 213.75.112.0/21 over het IP-TV Gateway (IP-adres verkregen op VLAN 4)

Ik heb alle apparatuur als volgt aangesloten (de twee switches in het diagram is dezelfde switch):

De ASA heeft succesvol een PPPoE verbinding over vlan 6 naar KPN gemaakt, internet werkt prima. Echter krijgt hij geen DHCP adres over vlan 4, waardoor het iTV gedeelte niet werkt.
In ASDM bij DHCP Client monitoring zie ik dat de ASA iedere 5 seconden een DHCP request doet over de vlan 4 interface en dat hier geen reactie op komt. Het vreemde is dat ik bij DHCP server het ip adres 192.168.2.254 zie staan. Ik vermoed dat dit nog oud zeer is, ik heb de ASA eerder gedraaid achter de Experiabox. Dit zal waarschijnlijk wijzigen bij een succesvolle connectie over vlan 4.
Hoe zien jullie deze situatie? Zouden jullie de apparatuur aan de hand van de bekende informatie, ook op deze manier aansluiten? Kan ik hierin iets veranderen om wel iTV aan de praat te krijgen?
Ik hoor het graag.